1

دولت مکلف است لایحه بودجه را بر اساس قانون برنامه تنظیم کند

  • کد خبر : 201093
  • ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۹:۰۸

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به الحاقات این کمیسیون به برنامه ششم توسعه، گفت: دولت مکلف است لایحه بودجه را بر اساس قانون برنامه تنظیم کند.

پژمانفر

نصرالله پژمانفر در گفت وگو با ایسنا در رابطه با بار مالی مواد الحاقی به قانون برنامه ششم توسعه، عنوان کرد: قانون برنامه، برنامه‌ای را بر اساس سیاست‌ها و سند چشم‌انداز تعیین کرده است؛ دولت مکلف است لایحه بودجه را بر اساس قانون برنامه تنظیم کند و این بخش از کار، اصل هفتادوپنجی نخواهد شد که دولت به دلیل نبود اعتبارات، لایحه را برگرداند.

او تأکید کرد: ما سیاست‌های پنج ساله‌ای را ابلاغ می‌کنیم. دولت مکلف است بر اساس این ریل‌گذاری‌هایی که بین چشم‌انداز و برنامه وجود دارد، در قانون بودجه سالیانه از این موارد بر اساس سیاست‌های ابلاغی تبعیت کند. من فکر می‌کنم اگر ما این کار را نکنیم، کشور در فضای رها و کاملاً نگران کننده‌ای پیش خواهد رفت چون ما باید چشم‌انداز کشور را رصد کنیم و سهم پنج ساله آینده را به عنوان یک سیاست ابلاغی در اختیار دولت قرار دهیم.

این نماینده مجلس همچنین گفت: فکر می‌کنم دولت وظیفه مجلس نمی‌داند که قانون برنامه را تدوین کند به همین دلیل قانون برنامه پنجم را تمدید کردند. چیزی که به عنوان برنامه ششم آورده‌اند در حد یک شوخی است. منتهی ما دیدیم اگر نپذیریم، باید برنامه پنجم را یک سال دیگر هم تمدید کنیم و این برای کشور بد است و به این معنی خواهد بود که دوسال قانون برنامه نداشته باشیم.

پژمانفر اضافه کرد: در همه کمیسیون‌ها بین چیزی که دولت ارائه داده و آن چیزی که کمیسیون‌ها تدوین کرده‌اند تفاوت زیادی است. ما باید وظیفه خود را انجام دهیم، این که دولت‌ها اجرا نمی‌کنند بحث دیگری است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=201093

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر