2

موانع بزرگ در راه بازگشت رضائیان؛ از نارضایتی سرمربی تا شایعات در مورد قرارداد

  • کد خبر : 201265
  • ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲

مدافع پرسپولیس در حالی تمریناتش را در اردوی ارمنستان همراه تیم ملی ادامه می‌دهد که از ابتدای این فصل حتی یک دقیقه هم در لیگ به میدان نرفته است.

برانکو ایوانکوویچ_رامین رضائیان موانع بزرگ در راه بازگشت رضائیان؛ از نارضایتی سرمربی تا شایعات در مورد قرارداد

رامین رضاییان پیچیده‌ترین شرایط ممکن را سپری می‌کند. او حتی یک دقیقه هم برای پرسپولیس بازی نکرده اما در ماه‌های گذشته، دوبار به اردوی تیم ملی دعوت شد. بار اول، در دو بازی برابر قطر و چین به‌صورت کامل بازی کرد و عملکردش چشمگیر نبود و حالا برای دومین بار دعوت شده و امکان دارد در بازی مقابل ازبکستان و سپس کره‌جنوبی نیز فیکس باشد زیرا رقیب قدرتمندی را در کنار خود نمی‌بیند.

 

کارلوس کی‌روش عادت کرده بدون اینکه یک بازیکن را در آئینه لیگ ببیند، نامش را در لیست تیم ملی بنویسد اما این موضوع در مورد رضاییان کمی متفاوت است. او سخت‌تر از فصل قبل تمرین می‌کند اما مربی باشگاهی که در آن فعالیت دارد، این بازیکن را نیمکت‌نشین کرده و سپس،‌ همین بازیکن نیمکت‌نشین، به تیم ملی دعوت می‌شود.

 

پیش‌تر از این، خیلی‌ها به رضاییان توصیه کردند قید بازگشت به پرسپولیس را بزند چون برانکو دیگر تمایلی به کار کردن با او را ندارد و از سوی دیگر، هواداران هم به‌سادگی او را نمی‌بخشند ولی رضاییان هیچ کدام از این حرف‌ها را نشنید و با قراردادی پرسروصدا، به پرسپولیس برگشت.

 

در مورد قرارداد جدید رضاییان حرف و حدیث‌های زیادی مطرح می‌شود که به‌خاطر کثرت اخبار، نمی‌توان تا زمان شفاف‌سازی باشگاه، در خصوص آن قضاوت کرد اما اگر نیمی از این شایعات هم حقیقت داشته باشد، رضاییان را حسابی دچار مشکل می‌کند.

 

به‌عنوان مثال، اگر شایعه قرارداد بازی به بازی باشگاه پرسپولیس با این بازیکن صحت داشته باشد، موضوع کمی عجیب می‌شود. یا شایعات دیگر از این دست که هر کدامش می‌تواند رامین را در موقعیت جدیدی قرار دهد. فراموش نکنید او اتفاق تلخی را رقم زد و به‌صورت یک‌طرفه، قراردادش با باشگاه پرسپولیس را لغو کرد، موضوعی که قبل از او، کسی جرئت و توانایی انجامش را نداشت.

 

جعفر کاشانی رئیس هیئت مدیره باشگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، پیش‌تر به این موضوع اشاره کرده و گفته بود: «اگر رامین را ببخشیم، به باشگاه توهین کرده‌ایم و راه را باز می‌کنیم تا بازیکنان دیگر هم بیایند و با لغو یک‌طرفه قراردادشان به باشگاه توهین کنند». البته رامین بخشیده شد اما نه از سوی برانکو ایوانکویچ. او به تمرین رفت اما بازی نکرد، رضاییان هر کاری که فکرش را بکنید انجام داد ولی هنوز تحت تأثیر تصمیمات برانکو است.

 

کمتر کسی بود که نیمکت‌نشینی این بازیکن در دربی را حدس بزند اما رضاییان در تمام طول ۹۰ دقیقه روی نیمکت نشست. در بازی با سپاهان نیز با اینکه تصور می‌شد رضاییان بالاخره به میدان برود، باز هم او را در جمع یازده بازیکن اصلی ندیدیم. حتی زمانی که برانکو نیاز به مدافع جدیدی داشت، این صادق محرمی، مدافع راست دیگر پرسپولیس بود که وارد زمین شد تا به‌کمک حسین ماهینی، سمت راست را برای نفوذ احسان حاج‌صفی و سایر بال‌های سپاهان ببندد.

 

در نگاه کلی، حق را باید به برانکو داد. از یک سو، سرمربی یک تیم، مغز و تصمیم‌گیرنده اصلی آن تیم است و باید خودش در مورد بازیکنان مورداعتماد جهت حضور در میدان حق انتخاب داشته باشد و از طرف دیگر، تیمی که ساخته حداقل در خط دفاع، عملکرد بی‌نظیری داشته و در ۷ بازی گذشته از لیگ، تنها ۲ گل دریافت کرده است.

 

مربیان باتجربه، دست به ترکیب چنین تیم موفقی نمی‌زنند. همچنین در فوتبال روز دنیا، مربیان از مدافعانی سود می‌برند که نیازی به تعویض‌شان نباشد زیرا ایجاد تغییر در خط دفاع به‌غیر از مواقعی که بازیکنی مصدوم می‌شود، از دست رفتن یک برگه تعویض است.

 

از میان صحبت‌های اخیر برانکو، باید دو نکته مهم را استخراج کرد. برانکو گفته تعداد جلساتی که رضاییان با تیم تمرین کرده، کم بود و او بیشترین زمان را در اردوهای تیم ملی پشت سر گذاشته است. این حرف‌ها از طرف سرمربی سرخپوشان، اعتراض خفیف او به دعوت شدن رامین به تیم ملی است، اینکه کی‌روش چطور بازیکنی را دعوت کرده که تنها ۸ جلسه در تمرینات پرسپولیس بوده و هرگز برای این تیم به میدان نرفته است.

 

سرمربی سرخپوشان در خصوص بازگشت رامین به ترکیب اصلی هم حرف مهمی به زبان آورده و گفته است: «حالا می‌بینید که این بازیکن، چه‌زمانی برای پرسپولیس به میدان خواهد رفت.»، شاید این جمله، یک تهدید باشد. شاید برانکو با بیان این حرف‌ها می‌خواست نشان دهد در کارش ثبات قدم دارد، مطمئناً پیام‌های دیگری نیز از حرف‌هایش خارج می‌شود.

 

به هر حال آخرین مصاحبه برانکو، چندان به‌سود رضاییان نبود و خبرهای خوشی برای این بازیکن نداشت. باتوجه به این حرف‌ها، نمی‌توان شانس زیادی برای رامین قائل بود که خیلی زود به ترکیب برگردد چون موانع زیادی بر سر راه بازگشتش وجود دارد: عملکرد خوب خط دفاع، بی‌نیازی به نیمکت‌نشین کردن حسین ماهینی، مسائل انضباطی که در گذشته رخ داد، ثابت‌قدم بودن برانکو در تصمیم‌گیری، غیبت‌های مکرر رضاییان در تمرینات پرسپولیس و در جریان نگذاشتن باشگاه، حضور در اردوی تیم ملی و در نهایت، شاید نارضایتی از بازگشت بازیکنی که با لغو قرارداد یک‌طرفه با باشگاه، پل‌های بازگشت آسان به ترکیب اصلی را خراب کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=201265

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر