3

قالیباف: موضوع مسکن آتش‌نشانان در اولویت کار من است

  • کد خبر : 201279
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۸:۲۷

شهردار تهران در جمع آتش‌نشانان کشور گفت: با همه توان موضوع مسکن شما را با اولویت دنبال خواهم کرد.

به گزارش افق نیوز، محمدباقر قالیباف، عصر دیروز در آئین بزرگداشت روز آتش‌نشان در محل سالن همایشهای بین‌المللی برج میلاد تهران، ضمن تبریک هفتم مهرماه، روز آتش‌نشان و تقارن این روز با هفته دفاع مقدس اظهار کرد: ما امنیت، زندگی و استقلال خود را مدیون خون شهدای عزیز و گرانقدر هستیم و این باعث افتخار ما است که امروز همسنگر افرادی هستیم که با تاسی به همان فرهنگ ایثار و گذشت، تلاش می‌کنند.وی افزود: در کنار شهدای عزیزی که سازمان آتش‌نشانی در دوران دفاع مقدس تقدیم کشور و اسلام کرد، با همین روحیه شهدایی چون شهیدان قانع و عباسی را داریم که در این عصر و زمان هم، اینگونه مجاهدت می‌کنند.

قالیباف تصریح کرد: درست است که دفاع مقدس بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اتفاق افتاد اما دفاع مقدس و فرهنگ‌سازی که در دفاع مقدس صورت گرفت، تا به امروز در تداوم انقلاب اسلامی نقش بی‌نظیری داشته است.

قالیباف با بیان اینکه دفاع مقدس برای ما تنها یک بخشی از تاریخ ما نیست، بلکه یکی از عناصر مهم هویت انقلابی، ملی و دینی کشور ما به شمار می‌رود، متذکر شد: امروز هر چه از استقلال، عزت و اقتدار کشور و همچنین از روحیه مقاومت و ایستادگی سخن می‌گوییم، مرهون همان دوران دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: در نتیجه همین روحیه بود که عناصر مهم همبستگی و وفاق ملی در کنار هم شکل گرفتند و با هویت ملت ما عجین شدند؛ این در همه عرصه‌ها وجود دارد و بدون شک در حوزه آتش‌نشانان شکوفاتر است.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: در سال۱۳۸۴ که بنده وارد شهرداری تهران شدم، نخستین جلسه‌ای که در جمع عمومی حضور پیدا کردم، مختص آتش‌نشانان بود و در همان زمان حس قرابت و نزدیکی فراوانی با دوستان آتش‌نشانی پیدا کردم به گونه‌ای که احساس داشتم در همان فضای دوران دفاع مقدس هستیم.

وی یادآور شد: فعالیت جوانان پر نشاط با روحیه خدمتگزاری، ایثار، گذشت، خونگرمی، انسجام سازمانی و نظم در سازمان آتش نشانی همگی مدیون همان روحیاتی است که به برکت دوران دفاع مقدس در کشور ما دوباره احیا شد؛ از همین جهت است که آتش‌نشان بودن تنها یک شغل نیست، بلکه یک عشق است.

قالیباف بیان داشت: اگر این ایثارگریها و گذشتها در مجموعه آتش‌نشانی نباشد، این شهدا و مجروحان در سازمان آتش‌نشانی ماندگار نمی‌شوند. این امر نتیجه عشق به هم‌نوع، روحیه ایثار و عشق به زندگی است که همکاران در این شرایط سخت، چنین ایثارگریهایی از خود نشان می¥دهند؛ این روحیه را در کمتر شغلی میتوان پیدا کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: البته بدون شک ضوابط، تأسیسات، امکانات، تداوم آموزش و انضباط سازمانی هم در جای خودش قرار دارد اما اساس کار عشق به زندگی، عشق به هم‌نوعان و محبتی است که در یکایک همکاران ما در سازمان آتش نشانی وجود دارد.

قالیباف متذکر شد: یکایک شما عزیزان در عرصه خدمت در سازمان آتش نشانی را به عنوان قهرمانان اصلی شهرمان می‌شناسم؛ قهرمان آن کسی است که بتواند برای سعادت جامعه از زندگی و سلامتی خودش بگذرد و سلامتی و جان خودش را تقدیم دیگر هم‌نوعانش در شهر کند؛ در این کار هم هیچگونه منتی بر سر کسی نداشته باشد.

شهردار تهران تأکید کرد: وظیفه بنده است که همه تلاش خودم را برای رفع مشکلات معیشتی شما به ویژه در سه عرصه مسکن، درمان و امنیت شغلی داشته باشم؛ اطمینان حاصل کنید که با همه توان این کار را انجام خواهم داد و موضوع مسکن را با اولویت برای شما دنبال خواهم کرد.

منبع: تسنیم
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=201279

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر