2

هفت استان پر طلاق کشور را بشناسید

  • کد خبر : 201281
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۸:۲۹

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان گفت: در سال جاری ۷۵۰ هزار زوج که ۱٫۵ میلیون نفر را شامل می‌شود قبل از ازدواج آموزش رایگان ازدواج و زناشویی می‌بینند.

افق نیوز/ ناصر صبحی پیش از ظهر امروز در نشست با تشکل‌های فعال در حوزه ازدواج و جوانان در اردبیل اظهار کرد: در همه استان‌های کشور این برنامه آموزشی با تامین اساتید برجسته و امکانات مورد نیاز به انجام می‌رسد که سعی‌مان بر این است تا سهمیه بیشتری را به استان اردبیل اختصاص دهیم.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان گفت: در سال جاری ۷۵۰ هزار زوج که ۱٫۵ میلیون نفر را شامل می‌شود قبل از ازدواج آموزش رایگان ازدواج و زناشویی می‌بینند.

صبحی فعالیت تنها ۱۰ سمن در حوزه ازدواج و جوانان را در شان مردم استان اردبیل ندانست و افزود: هر چند میانگین طلاق و آسیب‌های اجتماعی در استان اردبیل از متوسط کشوری پایین‌تر است اما باید افزایش طلاق را به عنوان زنگ خطر احساس کنیم و سمن‌های فعال در این حوزه را تقویت کنیم.

وی با نام بردن از هفت استان پر طلاق و آسیب‌خیز کشور در حوزه اجتماعی گفت: تهران، البرز، قم، گیلان، مازندران، اصفهان و خراسان رضوی در صدر استان‌های پر طلاق و آسیب‌خیز کشور هستند در حالی که استان‌های آذری‌نشین همچون اردبیل از میانگین کشوری رو به پایین هستند.

وی گفت: قرار است ماه‌های اول یا دوم تابستان کارگاه و همایش‌های کشوری با میزبانی اردبیل در حوزه ازدواج، جوانان و تعالی خانواده برگزار شود که قطعا با دعوت از کارشناسان و متخصصان امر سعی‌مان بر این است تا توسعه برنامه‌های آموزشی به عنوان یک اولویت مدنظر قرار گیرد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: ما باید از ظرفیت مجمع خیرین ازدواج و تشکل‌های مردم نهاد حوزه ازدواج و جوانان بیشترین استفاده را بکنیم که در این ارتباط قطعا تمایل داریم تا از این توانمندی‌ها بیش از گذشته بهره بگیریم.

صبحی اظهار کرد: دانشگاه محقق اردبیلی دارای مجمع خیرین دانشگاه‌ساز است که قرار شده با همت این مجمع در اردبیل کمپ دانشجویی با محوریت ازدواج دانشجویان و اسکان آنها فراهم آید که در این زمینه پیگیری‌های مسئولان استانی و کشوری نیازی جدی و ضروری است.

منبع: فارس
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=201281

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر