1

گزارش ویژه از عجیب‌ترین اصطلاحات علیرضا منصوریان/ مردی که «کافی» می‌خورد!

  • کد خبر : 201358
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳

در طول مدت کوتاهی که از حضور منصوریان روی نیمکت استقلال می‌گذرد، او از کلمات نامتعارف و کمتر رایجی استفاده کرده که شاید مرورش خالی از لطف نباشد.

بانک ورزش– در این چند ماهی که علیرضا منصوریان سرمربی استقلال شده، رفتار و گفتار او بیش از هر زمان دیگری در کانون توجه قرار گرفته است. استقلال تیم کوچکی نیست و طبیعی به نظر می‌رسد که همه عوامل این باشگاه، زیر ذره‌بین مردم و رسانه‌ها باشند. منصوریان قطعا در نفت این میزان از توجه را لمس نمی‌کرد، اما اینجا استقلال است و کلمه به کلمه حرف‌های او آنالیز می‌شود. دست بر قضا سبک حرف زدن و انتخاب واژگان علیمنصور هم طوری است که حسابی به منتقدان و سوژه‌پردازان خوراک می‌دهد. در طول مدت کوتاهی که از حضور منصوریان روی نیمکت استقلال می‌گذرد، او از کلمات نامتعارف و کمتر رایجی استفاده کرده که شاید مرورش خالی از لطف نباشد.

کافی: منصوریان که برای تحلیل یکی از مسابقات یورو به تلویزیون دعوت شده بود، در توضیح اینکه با سرمربی رومانی آشنایی قبلی دارد، گفت: «من سال‌ها پیش با یوردانسکو کافی خوردم.» علاوه بر اینکه چنین جمله‌ای به آنالیز فنی یک بازی فوتبال کمک نمی‌کند، عبارت «کافی» هم بیش از حد توی ذوق می‌زند!

خرید شیک: بعد از آنکه پرسپولیس در جذب کاوه رضایی ناکام ماند، این بازیکن راهی استقلال شد. در آن زمان ظاهرا منصوریان به شدت از استخدام کاوه به وجد آمده بود، تا جایی که به او یک لقب عجیب داد و گفت: «یک خرید شیک و جنتلمن داشتیم!» بعدتر منصوریان به کاوه رضایی لقب «نخبه» را هم داد.

فرشینگ:  جنجالی‌ترین اصطلاحی بود که منصوریان در طول این چند ماه مورد استفاده قرار داد. او بعد از بازی با نفت تهران گفت: «استقلال هنوز به فضای فرشینگ نرسیده است!»؛ یک اصطلاح غلط و نامانوس که سروصدای زیادی به پا کرد و تا مدتها سوژه هواداران تیم رقیب شد.

کپی- پیست: در فصل نقل‌وانتقالات، حضور منصوریان سر تمرینات تیم ملی و روبوسی او با چند بازیکن حسابی جنجال‌ساز شد. سرمربی استقلال در توجیه این اتفاق گفت: «مشکلی نیست. حقم بود سر تمرین تیم ملی بروم. کارلوس مثل برادر بزرگ‌تر من است. من کپی- پیست کی‌روش هستم!»

بازپروری: بعد از باخت به نفت آبادان، منصوریان قول داد به سرعت استقلال را «بازپروری» کند! او چندین مرتبه دیگر هم از این اصطلاح استفاده کرده، در حالی که کلمه بازپروری مربوط به جای دیگری است و در این شرایط معمولا از اصطلاحاتی مثل «بازسازی» استفاده می‌شود.

آذوقه: سرمربی آبی‌ها در مورد تمرینات بدنسازی استقلال هم از یک کلمه عجیب استفاده کرد که نه‌تنها بی‌نظیر است، بلکه مفهومش هم چندان مشخص نیست: «با احتساب جام حذفی بیش از ۴۰بازی داریم. باید در تابستان خوب آذوقه جمع کنیم که بعدها در زمستان از آن استفاده کنیم.»

هیولای درون: علیمنصور به تازگی به یکی از مشکلات اساسی آبی‌ها اشاره کرده و گفته: «استقلال هیولای درون دارد. من معتقدم استقلال از استقلال می‌خورد و پرسپولیس از پرسپولیس

مالکیت خصوصی: در اوج رقابت پرسپولیس و استقلال برای به خدمت گرفتن وحید امیری، منصوریان در مصاحبه‌ای عجیب مدعی شد «مالک خصوصی» این بازیکن است! این بخش از حرف‌های سرمربی استقلال را بخوانید: «وحید امیری با من از نفت آمده و مسیر بعدی‌اش را نمی دانم. دو سال پیش او مثل درختی بود که شاخ و برگ اضافه داشت و حالا در تیم ملی حضور دارد. او به هر تیمی برود مالکیت خصوصی‌اش مال من است، چون من او را به تیم ملی فرستادم.»

منبع: همشهری ورزشی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=201358

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر