1

نیروی انتظامی در تمام ساعات شبانه روز در جاده ها برای نظم بخشی ترافیکی حضور دارد

  • کد خبر : 201373
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶

این نیرو در مرزهای جمهوری اسلامی ایران حضور مقتدرانه دارد و اگر گروه های تکفیری، ضدانقلاب، سلفی، اشرار، باندها و شبکه های مواد مخدر به مرزهای ایران نفوذ کنند با همت ناجا و لطف الهی و هماهنگی دستگاه ها با آنها برخورد لازم و قاطع می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سردار سرتیپ حسین اشتری پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته تهران تاکید کرد: نیروی انتظامی با اقتدار در مقابل قانون شکنی ها در مقابل کسانی که به حقوق دیگران تجاوز می کنند، ایستاده و با رافت و مهربانی و عدالت در کنار مردم میهن اسلامی است.
وی افزود: امروز بالاترین سرمایه نیروی انتظامی اعتمادی است که مردم به این نیرو دارند و به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی پلیس را یار مهربان خود می دانند و ما هم مردم را بهترین پشتیبان خود می دانیم.
وی به وجود هشت هزار و ۷۰۰ کیلومتر مرز جمهوری اسلامی ایران اشاره و تاکید کرد: امنیت یکی از موهبت ها و نعمت های بزرگ الهی است که با توجه به فرمایش پیامبر اکرم (ص) تا وقتی از آنها برخوردار هستیم، از دید مردم پوشیده است.
فرمانده ناجا تصریح کرد: امروز به برکت خون شهیدان و با هدایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی، هوشیاری مردم عزیز و هماهنگی بین دستگاه های امنیتی، نظامی، انتظامی، و قضایی، امنیتی مثال زدنی در کشور برقرار است.
اشتری در بخش دیگری از سخنان خود اقدامات ناجا در مبارزه با مفاسد اقتصادی با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مقابله با ورود کالای قاچاق و در راستای شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل و همچنین فعالیت های این نیرو در مرزهای آبی و خاکی کشور را تشریح کرد.
وی گفت: گام های موثری را بویژه در مرزهای آبی و خاکی برداشته ایم و در ۶ ماهه گذشته کشفیات کالای قاچاق ۴۰ درصد افزایش یافته است.
فرمانده ناجا تاکید کرد: نیروی انتظامی در تمام ساعات شبانه روز در جاده ها برای نظم بخشی ترافیکی حضور دارد و در ۶ ماهه اول سال جاری تصادفات و تلفات جاده ای ۳ درصد کاهش یافته است.
اشتری ادامه داد: در راستای اقدامات طرح های امنیتی، اجتماعی و اخلاقی مبارزه با تولید و توزیع کنندگان مواد مخدر سنتی و صنعتی نیز در نیروی انتظامی اقدامات خوبی صورت گرفته و جمع آوری معتادان متجاهر ۳۰ درصد بیشتر شده است.
وی تصریح کرد: برای نگهداری افراد معتاد باید جایی از قبل آماده شود و نیروی انتظامی آمادگی شناسایی این افراد و بعد از جمع آوری تحویل آنها را به این مراکز را دارد.
وی ادامه داد: در برخورد با خرده فروشان مواد مخدر، سارقان و مرتکبان جرایم خشن نیز اقدامات پیشگیرانه و انتظامی مناسبی صورت گرفته است.

**شناسایی ۹۰ درصد مرتکبان جرایم خشن
فرمانده نیروی انتظامی از کاهش جرایم خشن در کشور خبر داد و ادامه داد: جرایم خشن حدود ۴ درصد نسبت به سال گذشته در کشور کاهش یافته است و پرونده های مرتبط در پلیس آگاهی با فوریت رسیدگی شده و بیش از ۹۰درصد جرایم خشن شناسایی و مجرمان تحویل دستگاه قضایی شده اند.
اشتری خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در موضوع فضای مجازی هم به شکایت مردم رسیدگی کرده است و پلیس فتا امروز با آمادگی کامل در خدمت ملت است.
وی یادآور شد: از وظایف شورای عالی فضای مجازی این است که تمام دستگاه ها را در این زمینه هماهنگ کند.

***نیروی انتظامی مسئولیت اجرای طرح عفاف و حجاب را برعهده دارد
فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح عفاف و حجاب و طرح های امنیت اخلاقی اشاره و تصریح کرد: بر اساس مصوبات کمسیون های عفاف و حجاب شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیش از ۳۰۰ مصوبه، ۲۶ دستگاه مسئولیت پیگیری این اقدامات را دارند و نیروی انتظامی یکی از این دستگاه ها است و وظایف خود را در حد توان و بیش از آن انجام داده است.
اشتری همچنین درمورد برخورد نیروی انتظامی با مراکزی که جوانان را اغفال می کنند ، گفت: ما بر اساس خواسته مردم و بر اساس وظایف ذاتی خود که قانون مشخص کرده است در این زمینه اقدام می کنیم. قانون تصریح دارد نیروی انتظامی با جرایم برخورد کند اما تمام مسئولان که وظیفه دارند و در مصوبات کمیته شورای عفاف و حجاب کار به عهده آنها گذاشته شده باید برای تحقق این امر همت کنند.

***ارائه خدمات گوناگون اجتماعی
فرمانده ناجا به تشریح فعالیت های این نیرو در بخش صدور گذرنامه، گواهینامه رانندگی و پایان خدمت پرداخت و تصریح کرد: ۱۳ میلیون خدمات گوناگون اجتماعی اعم از صدور گذرنامه، گواهینامه رانندگی و گواهی پایان خدمت در ۶ ماه نخست امسال ارائه شده است.
اشتری ادامه داد: به بیش از ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تماس از طریق سامانه ۱۱۰ پاسخ داده شد، بیش از ۴۰ هزار تماس با سامانه تلفنی ۱۹۷ شامل پیشنهادها و راهکارها گرفته شد که به بیش از ۹۰درصد آنها پاسخ داده ایم.
وی به اهمیت و نقش تاثیرگذار نهاد خانواده اشاره کرد و یادآور شد: یکی از شعارهای نیروی انتظامی «پیشگیری اجتماعی مقدم بر عملیات انتظامی» است. بر این اساس از خانواده ها و مراکزی که نیروی جوان در اختیار دارند، می خواهیم به پیشگیری اجتماعی بیشتر اهمیت دهند.

** راه رشد و توسعه ایران از مسیر انقلابی گری می گذرد
محمد امین سلیمی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی نیز که از دیگر سخنرانان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران بود، گفت: راه رشد و توسعه جمهوری اسلامی ایران از مسیر انقلابی گری می گذرد و نباید به مردم آدرس غلط داد.
وی ادامه داد: قطعا امروز راه تعالی و پیشرفت کشور از راه انقلابی گری خواهد گذشت و جوانان انقلابی این مرز و بوم خودشان را بیشتر از هر کسی مسوول می دانند که جلوی این انحراف از خط امام راحل را بگیرند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=201373

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر