1

نبود اطلاعات و شواهد ریشه بسیاری از مشکلات کشور است

  • کد خبر : 201375
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴

متاسفانه عدم وجود اطلاعات و شواهد دقیق موجب شده است بعد از گذشت ۳۷ سال از پیروزی انقلاب اسلامی نتوانیم مشکلات کشور را در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی رفع کنیم و تا زمانی که این شواهد وجود نداشته باشد نمی‌توان جامعه را اصلاح کرد.

مسعود پزشکیان

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شواهد و اطلاعات دقیق و درستی در کشور ما وجود ندارد، گفت: متاسفانه عدم وجود اطلاعات و شواهد دقیق موجب شده است بعد از گذشت ۳۷ سال از پیروزی انقلاب اسلامی نتوانیم مشکلات کشور را در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی رفع کنیم و تا زمانی که این شواهد وجود نداشته باشد نمی‌توان جامعه را اصلاح کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، دکتر مسعود پزشکیان نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه بیست‌ویکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌ های علوم پزشکی کشور که در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، با تاکید بر نقش هدایتی قرآن در زندگی افراد و به خصوص دانشگاهیان، اظهار کرد: باید قرآن الگو و چراغ هدایت زندگی ما باشد. در واقع قرآن کتابی است که مسیر درست و غلط را در اختیار ما قرار می‌دهد و به ما می‌گوید چه راهی را می‌توانیم اختیار کنیم تا در زندگی بهترین باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: امام علی(ع) در وصیت‌نامه خود انسان‌ها را به تقوا دعوت می‌کند و منظور از تقوا این است که اگر در دنیا چیزی را از دست داده‌ایم تاسف نخوریم، سخن حق را بگوییم، برای نتیجه و هدف کار کنیم و با ظالم دشمنی کنیم. در واقع امام علی (ع) تقوا را اینگونه معنی می‌کند وجود تقوای واقعی در جامعه موجب می‌شود که آن جامعه تشنه نماند.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: تقوا حرکت بدون خطا است. هر کسی که خطا کند در مسیر تقوا حرکت نکرده است، بنابراین تمامی انسان‌ها به خصوص دانشجویان و دانشگاهیان زمانی در عرصه‌های مختلف زندگی، تجارت، سیاست، مدیریت، تحصیل و غیره موفق هستند که در مسیر تقوا حرکت کرده باشند.

به گفته پزشکیان، متاسفانه در کشور ما قانون نوشته می‌شود، اما شش ماه بعد قانون را تغییر می‌دهیم. حرف می‌زنیم اما روی حرف خود نمی‌مانیم. قول ثابت نداریم و برای همین دلیل است که ۳۷ سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته و در عین حال مدعیان دین، قرآن و عترت هستیم، اما نتوانستیم حرف و سخنی بزنیم که مشکلات کشور را در عرصه‌های مختلف رفع کند. در واقع ما در این مدت یا حرف درست را نتوانستیم بزنیم یا این‌که حرف زدیم اما عمل نکردیم.

وی در ادامه تصریح کرد: در قرآن کریم بر مسلمانات تاکید شده است که حرف درست را بزنند و دوم چیزی را که نمی‌دانند تکذیب نکنند و این مهم‌ترین بحث قرآن است که علاوه بر امور فردی در عرصه‌های سیاست و مدیریت هم باید شیوه‌ جاری و ساری باشد یعنی براساس شواهد درست تصمیم بگیریم و براین اساس نیز حرف بزنیم و عمل کنیم، چرا که وقتی حرف محکم و ریشه‌دار باشد مفت محسوب نمی‌شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد: در جامعه، دانشگاه، فرهنگ و عرصه‌های دیگر مشکلاتی وجود دارد. علت این مشکلات این است که ما نتوانستیم حرف درست را درست بزنیم، چرا که شواهد و اطلاعات محکم برای حرف خود نداشتیم، چرا که وقتی می‌شود حرف قوی و محکم به زبان آورد که داده‌های صحیح در اختیار باشد. در این صورت است که تقوا در جامعه جاری می‌شود و حرکت افراد بدون خطا.

پزشکیان اضافه کرد: متاسفانه بیشتر دعواها و کشمکش‌هایی که در جامعه وجود دارد به این دلیل است که مسوولان و افراد به دنبال دنیا هستند و به خاطر پول و مقام تقوا را فراموش می‌کنند. اگر بخواهیم حق در جامعه گفته شود فقط باید برای خدا کار کنند نه برای پست و پول.

وی خاطرنشان کرد: وقتی در جامعه تقوا، شواهد و اطلاعات درست وجود نداشته باشد مشکلاتی نظیر حقوق‌های نجومی، رشوه، قاچاق، اختلاس‌ سه هزار میلیارد تومانی، گمشدن دکل نفتی در خلیج فارس و ظهور افرادی مانند بابک زنجانی به وجود می‌آید.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی افزود: در کشورهای توسعه یافته کسی نمی‌تواند پنج هزار دلار پول را به سادگی به بانک‌ بگذارد، چرا که در این جوامع اطلاعات، شواهد و داده‌ها شفاف و دقیق است، بنابراین ما باید سیستم اطلاعات دقیق در کشور راه‌اندازی کنیم تا بتوانیم مشکلات را رفع کنیم.

به گفته پزشکیان به دلیل عدم وجود شواهد و اطلاعات درست در کشور ما سازمان مبارزه با قاچاق و مبارزه با فساد راه‌اندازی می‌کنیم، اما خود این سازمان‌ها محل فساد می‌شود. همچنین مجلس شورای اسلامی سه سال پیش تاکید کرد که افرادی که توانمند و پولدار هستند نباید یارانه بگیرند اما هنوز بعد از گذشت این مدت نتوانستیم این افراد را شناسایی و تشخیص بدهیم به همین دلیل بسیاری از افراد مالیات پرداخت نمی‌کنند در پست و مقام خود رشوه می‌گیرند.

وی در پایان خطاب به دانشجویان، کارکنان و اساتید حافظ قرآن در این جشنواره خاطرنشان کرد: شما حافظان قرآن کتاب عترت و آسمانی هستید. باید در کنار حفظ این کتاب در عمل به آن اهتمام بورزید. اگرچه لازمه‌ عمل به دستورات قرآن نیازمند ابزاری است و اگر این ابزار درست وجود نداشته باشد فقط در مرحله حفظ بدون عمل قرار می‌گیریم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=201375

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر