2

وزیر دادگستری: با ولایت فقیه توانستیم معنای قرآن را صحیح تر درک کنیم

  • کد خبر : 201405
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰

وزیر دادگستری گفت: اگر از نعمت رهبری امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) محروم بودیم، نمی‌توانستیم معنای آیات قرآن را صحیح درک کنیم؛ آنجا که خدا فرمود؛ تنها از او بترسیم و ترسی از بندگان خدا نداشته باشیم.

به گزارش افق نیوز به نقل از روابط عمومی وزارت دادگستری، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری در سخنانی که در دومین نشست مجمع خیّرین کشور بیان کرد، نعمت ولایت را نعمت بسیار بزرگی نامید که خدا نصیب مردم ایران کرده است. وی گفت: خداوند نعمت و دین خود را با ولایت، برای ما کامل کرد.

وی تأکید کرد: خدا، دینی را دوست می‌دارد که در رأس آن ولایت، پیامبر (ص)، امام علی (ع) و ائمه (ع) و پیروان آن باشند. در چنین حالتی است که به گفته قرآن، تنها باید از خدا ترس و واهمه داشته باشیم و غیر از از هیچ کس نترسیم.

پورمحمدی در ادامه سخنان خود با تشریح وضع کنونی دنیا که به عرصه‌ای برای ظالمان و سرکشان تبدیل شده است، فعالیت‌های انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا و وعده‌‌های کاندیداهای آن به رییس جمهور جنایتکار اسراییل را مورد انتقاد قرار داد و افزود: این وضع دنیای ماست. دنیایی که در آن پول، زور، اسلحه و تزویر، حرف اول را میزند.

وی در ادامه تأکید کرد: اگر از نعمت رهبری امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) محروم بودیم، نمی‌توانستیم معنای آیات قرآن را درک کنیم؛ آنجا که خدا فرمود؛ تنها از او بترسیم و ترسی از بندگان خدا نداشته باشیم. عملی که در سیره رهبران معظم جمهوری اسلامی ایران بسیار دیده شده است.

عضو شورای مرکزی مجمع خیّرین کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قرار داشتن در آستانه ماه محرم، گفت: باید از عاشورا عبرت بگیریم و فرهنگ عاشورایی را در زندگی خود ملاک دهیم؛ فرهنگی که در آن عشق و ایثار و از خودگذشتگی و شهادت، وجود دارد.

وی همچنین با قدردانی از رضا مطلبی‌کاشانی و فعالیت‌های خیّری وی در شهرک نمونه مددکاری ایران، راه‌اندازی مجمع خیّرین کشور را گامی برای ترویج فرهنگ خیّری در جامعه عنوان کرد و گفت: هرگاه عطر انسان‌دوستی و کمک کردن در فضای جامعه بپیچد، جامعه خدایی شده و مورد لطف خدا قرار می‌گیرد.

پورمحمدی همچنین انتشار فعالیت‌های خیّرین را مورد تأکید قرار داد و افزود: جامعه در صورت تبلیغ فعالیت‌های خیّرین، متوجه خواهد شد که نیازمندان در تنهایی و مشکلات خود رها نشده‌اند و دیگرانی هستند که به فکر آنها و سرنوشت آنها باشند.

بنا بر اعلام این خبر، دومین نشست فصلی مجمع خیّرین کشور، ظهر امروز پنجشنبه هشتم مهر، در محل بزرگترین شهرک نمونه مددکاری ایران، واقع در منطقه احمدآباد مستوفی تهران، برگزار شد.

در این نشست علاوه بر وزیر دادگستری، افرادی همچون حبیب‌الله بوربور ، معاون وزیر دادگستری و رئیس هیأت مدیره مجمع خیّرین کشور، عباس شیبانی، عضو شورای شهر تهران و دیگر اعضای شورای مرکزی مجمع خیّرین کشور، حضور داشتند.

همچنین بزرگترین شهرک نمونه مددکاری ایرانی محل نگهداری بیش از هزار و ۶۰۰ معلول و سالمند است که تمامی هزینه‌های آن توسط رضا مطلبی‌کاشانی، خیّر خوشنام کشورمان و نایب‌رئیس هیأت مدیره مجمع خیّرین کشور، تأمین می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=201405

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر