1

هواپیماهای بوئینگ و ایرباس تا آخر سال در ایران

  • کد خبر : 201446
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶

با پیگیری هایی که از طرف مجلس انجام شد، دولت پاسخ داد، ممکن است سیستم پرداخت پول این هواپیماها به صورت اجاره به شرط تملیک باشد، زیرا که نظر نمایندگان بر این است که اگر پولی آزاد می شود صرفا در این مسیر هزینه نشود.

به گزارش میزان، محمد جواد جمالی نوبندگانی در خصوص آخرین وضعیت تحویل هواپیماهای بوئینگ و ایرباس به ایران گفت: خبرهای دریافتی ما تا این لحظه حکایت از آن دارد که چند فروند از هواپیماها تا پایان سال به ایران می رسد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به سفرهای وزیر راه و رئیس جمهور کشورمان به پاریس، و سفرهایی که برخی از مسئولین ایرباس به تهران داشتند، اظهار داشت: در پی این سفرها توافقات اولیه صورت گرفه است.

وی نقش این هواپیماها در اقتصاد مقاومتی را بی ثمر خواند و افزود: اما این هواپیماها در ارتقای امنیت و سلامت مسافرین نقش مهمی دارند، اگر چه جهت اشتغال نقش خاصی ندارند.

جمالی نوبندگانی در خصوص محل خرج پولهای آزاد شده بیان داشت: با پیگیری هایی که از طرف مجلس انجام شد، دولت پاسخ داد، ممکن است سیستم پرداخت پول این هواپیماها به صورت اجاره به شرط تملیک باشد، زیرا که نظر نمایندگان بر این است که اگر پولی آزاد می شود صرفا در این مسیر هزینه نشود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با فروش هواپیماها به شرط عدم استفاده برخی مسئولین کشورمان که در لیست تحریم های آمریکا هستند، از این هواپیماها اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: اگر چنین شرطی باشد ما اصلا نباید زیر بار این قضیه برویم زیرا این درخواست وقیحانه ای است و اگر واقعا چنین باشد، مجلس با این خرید مخالفت خواهد کرد، چون با اصل حاکمیت در تضاد است.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=201446

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر