1

تولیت آستان قدس رضوی: قمه‌زنی شعور مجالس عزاداری سیدالشهدا را خدشه‎دار می‌کند‌

  • کد خبر : 201550
  • ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۴

تولیت آستان قدس رضوی گفت: اعمالی مانند قمه‌زنی شعور مجالس عزاداری سیدالشهدا (ع) را خدشه‌دار می‌کند و باید از آن خودداری کرد.

به گزارش افق نیوز، حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی عصر امروز در مراسم تعویض پرچم گنبد و پوشش ضریح حرم مطهر رضوی اظهار داشت: علت این جانفشانی که امام حسین (ع) و اصحاب ایشان داشته‌اند جهل‌زدایی از جامعه بوده و هم‌اکنون می‌بینیم که عاشورا در تاریخ باقی مانده و انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی در واقع از برکات این واقعه است.

وی با بیان اینکه هیچ کس نباید این تصور را داشته باشد که حرکت امام حسین (ع) از مدینه به سمت کربلا تصادفی بوده است، خاطرنشان کرد: مقصد نهایی این کاروان دیدار با خدا بود و همه افرادی که با آن امام همام همراه شدند مقصد را می‌دانستند.

تولیت آستان قدس رضوی واقعه عاشورا را مظهر تمام خوبی‌های اسلام دانست و بیان کرد: توکل، وفا، عبودیت، تسلیم، رضا، دلدادگی به خدا، نوع‌دوستی، جهاد، شهادت و سایر مواردی از این قبیل همه و همه در این حادثه به وضوح قابل رؤیت است.

‌رئیسی امام حسین (ع) را بهترین الگوی عملی برای جامعه دانست و تصریح کرد: تلاش برخی برای این بود که یاد و خاطره عاشورا از اذهان مسلمانان پاک شود اما اذن و اراده الهی بر این قرار گرفت که این راه همچنان ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به ۴۰ سال عزاداری امام سجاد (ع) برای پدر بزرگوارشان، خاطرنشان کرد: ایشان نخستین فردی بودند که مجلس عزا را برای حضرت سیدالشهدا (ع) برگزار کرده و این واقعه را با دل‌های انسان‌ها پیوند زدند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه فریاد طلب یاری امام حسین (ع) با جمله “هل من ناصر ینصرنی” تاریخ را درنوردیده، تصریح کرد: امروز هم این فریاد بلند بوده و هر کس آن را لبیک گوید در واقع فریاد اباعبدالله (ع) در روز عاشورا را پاسخ داده است.

‌رئیسی تأکید کرد: در دنیای امروزی “هیهات من‌الذله” فریاد تمام ملت‌ها شده و استکبار جهانی امروز با حقانیت کشورهای مسلمان مقابله کرده و نمی‌خواهد فریاد حق خواهی ملت مسلمان را بشنود.

وی نشان دادن قبیح‌ترین رفتارها به عنوان نماد تمدن‌سازی را جاهلیت مدرن دانست و بیان کرد: در گذشته مبارزه امام حسین (ع) توانست از جاهلیت پیشگیری کند و امروز بقای عاشورا ضامن مبارزه با جاهلیت مدرن است.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه مجالس عزای حسینی باید خالص و همراه با معرفت‌افزایی و شورآفرینی باشند، تأکید کرد: مجالس عاشورایی امروز بیش از هر زمان دیگری باید رونق داشته باشد و باید از اقداماتی مانند قمه زنی و قرار دادن شمایل حضرت ابوالفضل (ع) خودداری کرد تا شعور این مجالس خدشه‌دار نشود.

منبع: تسنیم
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=201550

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر