1

ژنرال‌های دفاع مقدس، تحصیلات دانشگاهی نداشتند

  • کد خبر : 202033
  • ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جنگ تحمیلی یک جنگ دانشی بود و به همین دلیل می‌توانیم دفاع مقدس را یک دانشگاه بنامیم که یکی از تولیدات آن مدیریت جهادی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مدیریت جهادی، گفت: مدیریت جهادی، ماحصل عبور انقلاب اسلامی از مشکلات سخت است و یا از اراده‌های بزرگی که خلق موقعیت‌ها و فرصت‌های بزرگ را برای انقلاب به وجود آوردند.

به گزارش «پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر رضایی»، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره دفاع مقدس گفت: جنگ تحمیلی یک جنگ دانشی بود و به همین دلیل می‌توانیم دفاع مقدس را یک دانشگاه نیز بنامیم که یکی از تولیدات این دانشگاه مدیریت جهادی است. روش تولید علم و تربیت در این دانشگاه عمدتا روش یادگیری بوده است.

وی افزود: باید  علوم مختلف دفاعی را در دانشگاه جنگ تولید کنیم که یکی از این علوم مدیریت جهادی است و یکی دیگر از تولیدات این دانشگاه مدیران جهادی است. ژنرال‌های چند ستاره فراوانی را در میان شهدا و زندگان می‌بینید که هیچ‌کدام دانشگاه رسمی و متعارفی را طی نکردند اما همه آنان فارغ‌التحصیلان دانشگاه بزرگ دفاع مقدس هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: امروز وقتی یک جوان بااستعداد و آبدیده مانند آقای باقری را رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران می‌بینید و قاعدتا وی را با روسای ستادهای ارتش‌های منطقه مقایسه می‌کنند ممکن است افراد بسیاری تعجب کنند که وی از کجا آمده است؟ در کدام یک از دانشگاه‌های بزرگ روسیه، آمریکا، انگلیس و آلمان تحصیلات آکادمیک نظامی و دفاعی داشته است؟

رضایی اظهار کرد: در پاسخ باید بگویم در هیچ کدام از این دانشگاه ها که اشاره کردم، نبوده است. وی صاحب یک سبک و دانشی است و حتی بسیاری از برادران ارتشی ما که تنها دانشکده افسری طی کرده بودند و حتی بسیاری از آنان فرصت طی کردن دافوس و دانشگاه ملی را نداشتند اما به ژنرال‌های بسیار بزرگ تبدیل شدند. اینان از همین دانشگاه جنگ و دفاع مقدس فارغ‌التحصیل شدند.

وی بیان کرد: از افراد بسیاری می‌توانیم نام ببریم که در این دانشگاه تربیت شدند، بنابراین دانشگاه دفاع مقدس، دانشگاهی است که محصولات دانشی فراوانی دارد یکی از این محصولات مدیریت جهادی، تربیت ژنرال‌های پرافتخار ایران اسلامی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره محدوده‌های دانش دانشگاه دفاع مقدس عنوان کرد: فکر می‌کنم اگر کارهای پژوهشی قاعده‌مند نباشد، آن موقع پراکنش موضوعات در مقالات و کتاب‌های آموزشی و پژوهشی نوعی سرگردانی به وجود می‌آورد و حق علم و دانش بیان نمی‌شود. بنابراین باید محدوده موضوعات پژوهشی مشخص شود مثلا زمانی که می‌خواهیم درباره فاینانس یا تامین مالی سخن بگوییم نمی‌توان گفت اثر فاینانس را در اقتصاد ملی ببینیم.

رضایی افزود: به طریقی می‌توان درباره این موضوع تحقیق کرد اما نتایج این تحقیق خیلی کلی و اجمالی خواهد بود اما اگر بگوییم نقش تامین مالی خرد در کسب و کارهای کوچک یا خانگی را پژوهش کنیم. حاصل آن نتیجه روشن‌تر، دقیق‌تر و ملموس‌تری به ما می‌دهد. علم نیز همین طور است.

وی در پایان عنوان کرد: منابع محدوده مدیریت جهادی چیست؟ اگر منابع آن درست مشخص نشود پراکنش گسترده‌ای در پژوهش‌ها به وجود می‌آید. بنابراین مدیریت جهادی را می‌توان یک سبک مدیریت بومی برخاسته از انقلاب اسلامی نامید. این نوع از مدیریت ماحصل عبور از انقلاب اسلامی از مشکلات سخت و یا از اراده‌های بزرگی که خلق موقعیت‌ها و فرصت‌های بزرگ را برای انقلاب به وجود آوردند.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=202033

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر