1

امام جمعه مشهد: “ما اهل کوفه نیستیم” نباید در حد شعار باشد

  • کد خبر : 202522
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰

امام جمعه مشهد گفت: اگر چهار مسئول و مدیر فرهنگی کوفی مسلک‌اند و جواب رهبری را نمی‌دهند شما مردم که اهل کوفه نیستید.

سخنرانی علم‌المهدی، امام جمعه مشهد در جمع فرماندهان نیروی زمینی سپاه

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید احمدعلم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با طرح این سوال که پسا عاشورای اهل بیت(ع) چه بود، اظهار کرد: آیا اهل بیت پس از عاشورا در کربلا ماندند یا به راه افتادند، یزید را رسوا کردند و تبار بنی امیه را شکست دادند و تا امروز صدها هزار انسان را به راه انداختند؟

وی با بیان این‌که ما در حال حاضر دو دسته هستیم، به پسا عاشورای بصیرتی و پسا عاشورای بی بصیرتی اشاره کرد و توضیح داد: برخی از ما در تاسوعا و عاشورای حسینی می نشینیم و بر مصیبت‌های حسین(ع) گریه می‌کنیم، اما نه به داعش کاری داریم  و نه به دشمنان امام حسین(ع)، عزاداری می‌کنیم و بعد هم دنبال کار خودمان به راه می‌افتیم و به کسانی که می‌خواهند امام حسین(ع) را براندازی کنند کاری نداریم، تنها جایی که این مراسم‌ها و این پرچم‌های سیاه برپا است سر می زنیم و بر مصیبت‌های آنان گریه می‌کنیم، این پسا عاشورای بی‌بصیرتی است که امام حسین(ع) و اهل بیت ایشان این پسا عاشورا را نمی پسندند.
علم الهدی در خصوص پسا عاشورای بصیرتی گفت: این که ما شعار می‌دهیم ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند آیا واقعا اهل کوفه نیستیم، پسا عاشورای بصیرتی یعنی ما بیاییم دنبال جریان یزید را بگیریم و مقابل جریان‌های یزیدی بایستیم، از اردوگاه جریان یزیدی یعنی آمریکای ناپاک این پیغام رسیده که ما عراق را با قدرت نظامی، سوریه را با ناامنی و تروریسم و ایران را با جنگ نرم و انقلاب جنسی باید از بین ببریم .
امام جمعه مشهد ادامه داد:  فرمانده  اردوگاه امام حسین(ع)، مقام معظم رهبری از دو دهه قبل  درباره شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی هشدار داده‌اند، دشمن می‌گوید ما باید با قدرت نرم ایران را بگیریم اما عکس‌العمل ما از این طرف، خواب رفتگی مدیران فرهنگی، بی‌تفاوتی مسئولان در برابر قدرت نرم، لاابالی‌گری یک عده عیاش خوش‌گذران بوده است.
وی تصریح کرد: در این حوزه هرچه امکانات است از هنر ، فیلم، موسیقی و … همه را در راستای دشمن مصرف کردیم و به پای دشمن ریختیم و این عملکرد ما در مقابل هشدار مقام معظم رهبری بوده است، آیا ما اهل کوفه نیستیم؟
علم الهدی با اشاره به این‌که معنای شعار ما اهل کوفه نیستیم یعنی باید با مسلم زمان خود بیعت کنیم تا امام حسین(ع) بیاید، است، گفت: مسلم ما مقام معظم رهبری و حسین ما نیز امام زمان(عج) است، ما باید در بیعت با مسلم باشیم تا امام حسین ما یعنی امام زمان ما بیاید. اما آیا این درست است که مقام معظم رهبری نزدیک به دو دهه است که نسبت به تهاجم و شبیخون فرهنگی هشدار می‌دهند و سرانجام این هشدارها به این جا رسید که ایشان فرمودند این ولنگاری فرهنگی هم در حوزه پدافند و هم در حوزه آفند فوق العاده مملکت را گرفته است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که ما اهل کوفه شدیم و علی هم تنها ماند، اظهار کرد: دلیل این مساله وضعیتی است که ما در فرهنگ این مملکت می‌بینیم، دلیلش این ولنگاری و بی بندباری است، اگر کسی هم حرف می‌زند به عنوان تندرو ، متحجر، فردی غیر عقلانی و سوژه استهزاء در فضای مجازی و رسانه‌ها مطرح می‌شود، بقیه نیز ایستاده‌اند و تماشا می‌کنند، برخی از دوستان دیگر نیز که به ما می‌رسند می‌گویند چرا این حرف‌ها را می‌زنید که در فضای مجازی به شما توهین می‌کنند.
وی با طرح این پرسش که آیا ما راست می گوییم که اهل کوفه نیستیم، اظهار کرد: اگر چهار مسئول و مدیر فرهنگی کوفی مسلک‌اند و جواب رهبری را نمی‌دهند شما مردم که اهل کوفه نیستید پس چرا بیکار و بی‌رمق نشسته‌اید؟
امام جمعه مشهد ادامه داد: برادران و خواهران روزی نشود که یک قهرمان زینب گونه پیدا شود و برای ما خطبه بخواند و ما نیز بنشینیم و بر آنچه کردیم گریه کنیم، این شعار ما اهل کوفه نیستیم نباید در حد شعار باشد و باید برای ما تبدیل به شعور شود.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=202522

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر