1

بازار روسیه را به دلیل ضعف در بسته‌بندی از دست دادیم/ نتوانستیم نیاز روس‌ها به محصولات کشاورزی را تامین کنیم

  • کد خبر : 202926
  • ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴

نظام توزیع ما دارای اشکالات فراوانی است به طوری که وقتی تاجران روس به تهران آمدند و درخواست خرید ۵۰۰ هزار تن سیب داشتند. هیچ کدام از بنگاه اقتصادی ما نتوانست این سفارش را تامین کند.

بازار روسیه را به دلیل ضعف در بسته‌بندی از دست دادیم/ نتوانستیم نیاز روس‌ها به محصولات کشاورزی را تامین کنیم

رضا رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در رابطه با صادرات به روسیه گفت: ما بازار روسیه را به سبب ضعف در واحدهای تولیدی از دست دادیم و نتوانستیم آن طور که باید از این فرصتی که پیش آمد استفاده کنیم.

قائم مقام وزیر صنعت ادامه داد: صنعت بسته بندی ما ضعیف است و فاصله زیادی با استانداردهای جهانی دارد. همچنین نظام توزیع ما دارای اشکالات فراوانی است به طوری که وقتی تاجران روس به تهران آمدند و درخواست خرید ۵۰۰ هزار تن سیب داشتند. هیچ کدام از بنگاه اقتصادی ما نتوانست این سفارش را تامین کند.

وی ادامه داد: این ضعف بسته بندی در صنایع کشاورزی ما بسیار مشهود است و همین امر سبب شده که ارزش افزوده ما در صادرات این نوع از کالاها کاهش داشته باشد به طور مثال ما سالانه یک میلیون تن خرما تولید می کنیم اما فقط ۱۰۰ هزار تن آن صادر می شود که عمده آن به صورت فله و به اصطلاح در گونی است.

رحمانی در پایان با اشاره به برنامه وزارت صنعت برای حضور قوی در بازارهای صادراتی گفت: با توجه به این تجارب ما تصمیم گرفتیم در شهرک های صنعتی و صنایع تولیدی خود خوشه چینی را انجام دهیم و با بررسی نیازهای بازار این خوشه ها را هدایت و دسته بندی کنیم که اکنون این کار را در استان خراسان رضوی با اولویت تامین نیاز داخلی و سپس نیاز کشورهای همسایه انجام داده‌ایم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=202926

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر