1

“تونل‌های مترو” از دلایل فرونشست‌های اخیر پایتخت

  • کد خبر : 203088
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹

معاون عمرانی فرمانداری تهران با اشاره به سست بودن خاک در شهر تهران تاکید کرد: حضور تونل‌های مترو در فرونشست‌ها بی دلیل نیست و در حوادث اخیر به جز چهارراه مولوی در مابقی موارد تونل های مترو از محل حادثه عبور کرده است و بی تردید یکی از دلایل محسوب می‌شود.

آرام معاون فرمانداری تهران

غلامحسین آرام در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: زمین شهر تهران سست است و هرکجا که در زیرسطح فعل و انفعالاتی در آن انجام شود با توجه به بخشهای مختلف خاک تغییراتی در سطح رخ خواهد داد.

وی درباره نقش حفاری های مترو تهران در فرونشست‌های اخیر در برخی نقلط پایتخت گفت: حضور مترو بی دلیل نیست. در حوادث اخیر به جز چهارراه مولوی در مابقی موارد مکان هایی بوده که خطوط مترو از آنجا رد شده است. این تونل‌های مترو یکی از دلایل فرونشست ها بوده است.

وی ادامه داد: در پروژه‌ای که به طول ۱۰۰ کیلومتر در زیر سطح تهران در حال انجام است پیش بینی چنین اتفاقاتی امکان پذیر است، لذا باید نهایت دقت توسط پیمانکاران و شرکت مترو لحاظ شود تا کمترین آسیب برای شهر و شهروندان داشته باشیم.

معاون عمرانی فرمانداری تهران تاکید کرد: البته در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که تنها چند پیمانکار امکانات پیشرفته شامل TBM دارند که با استفاده از این تجهیزات کمتر شاهد وقوع حوادث ناگوار خواهیم بود. در حوادث خیابان پیامبر و شهران پیمانکار حفر تونل مترو از روش های سنتی استفاده می کرد در حالی که تاکنون در مکانی که از TBM استفاده می شودشده است، شاهد وقوع این حوادث نبوده‌ایم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=203088

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر