2

امام جمعه مشهد گفت: دشمن، دشمن است و تعامل با دشمن معنا ندارد

  • کد خبر : 203123
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵

در عرصه سیاست خواسته دشمن این است که معادلات بین‌المللی دشمن را بپذیریم و مسیر سیاست خودمان را با تأمین منافع استکباری دشمن در دنیا تنظیم کنیم. رقیه امام حسین در خرابه شام شلاق خورد کنار سر بریده پدرش جان داد، اما تسلیم دشمن نشد .

به گزارش افق نیوز، آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی با بیان این‌که ایام اسارت اهل‌بیت است، اظهار کرد: این روزها و شب‌ها، شبانه‌روزی است که عزیزان سیدالشهدا در میان بیابان در جریان اسارت در حال حرکت به طرف شام بین کوفه و شام سیر می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که جریان اسارت اهل‌بیت خود یک جهاد در کنار جهاد یاران سید الشهدا(ع) در روز عاشوراست، گفت: انقلاب کربلا انقلابی با دو فصل است، یک فصل آن فصل شهادت و تبلور جهاد فی سبیل‌الله در شهادت سیدالشهدا و عزیزانش و فصل دوم آن فصل اسارت بود که تبلورگاه جهاد اکبر و جهادی عظیم‌تر است که خداوند متعال این جهاد را در قرآن جهاد کبیر نامیده است.

امام جمعه مشهد ادامه داد: خداوند در آیه ۵۲ سوره مبارکه فرقان به پیغمبر اکرم خطاب می‌کند که ای پیغمبر از کافرین اطاعت نکن و مجری منویات و نقشه‌های کفار نباش و با تخلف از دستورات و منویات کفار با آن‌ها جهاد کبیر کن. یعنی آنجائی‌که در برابر خواسته‌های کفر و الحاد مسلمانان بایستند، مقاومت کنند منویات کفر و طاغوت و استکبار را زیر پا بگذارند، قرآن آن را جهاد کبیر می‌نامد، کاری عظیم که سیدالشهدا در مسیر اسارت انجام دادند.

علم‌الهدی با بیان این‌که دشمن از اسارت آنان دو هدف داشت، خاطرنشان کرد: ابتدا می‌خواست خاندان پیغمبر و امامت امیرالمومنین را تحقیر کند و صلابت رسول‌الله و امیرالمومنین را از چشم‌ها بریزد و دوم کاری کند که با اسارت اهل‌بیت سیدالشهدا فکر قیام و انقلاب در برابر دستگاه بنی‌امیه از مغزها برود، اما اهل‌بیت دقیقاً خلاف آن را عمل کردند و در مسیر اسارت اهل‌بیت آنان حرکتی را انجام می‌دادند که هر دو توطئه دشمن نقش بر آب می‌شد و پرده قدرت و صلابت دشمن کاملاً پاره شد و هیبت دشمن از چشم‌ها فرو ریخت و دشمن به‌عنوان یک عنصر زبون، ضعیف و قابل حمله، قابل تهاجم و قابل مقابله با او در می‌آمد.

وی افزود: با صحبت‌هایی که آنان در آن جلسات، درون آن کاخ‌ها و این بازارها می‌کردند و با عمل و رفتار خود به دشمن بی‌اعتنایی و بی‌توجهی می کردند، روحیه را از دشمن گرفته و آن را خرد کرده و ابتکار عمل به دست اهل‌بیت افتاده بود. این جهاد نسبت به آنچه که در کربلا صورت گرفت جهاد کبیر بود.

علم‌الهدی با تأکید بر این‌که این شرایط اهل‌بیت بود و اهل بیت در این شرایط مقاومت کرده و می‌ایستادند، تصریح کرد: در میان همه این هشتاد زن و بچه یک نفر نگفت برویم با دشمن تعامل و مذاکره کنیم. آنان ایستادند و مقاومت کردند. چون دشمن، دشمن است و تعامل با دشمن معنا ندارد.

وی با اشاره به این‌که خدا این را جهاد کبیر نامیده است، اظهار کرد: از چند ماه پیش عنوان جهاد کبیر به‌وسیله مقام معظم رهبری به ادبیات سیاسی دینی ما وارد شد، و در یک جمعی که عده‌ای از فرماندهان در محضر مقام معظم رهبری بودند، مقام معظم رهبری جهاد کبیر را مطرح فرمودند و گفتند ما هم‌اکنون باید جهاد کبیر انجام بدهیم. یعنی این‌که همان مقاومتی که اهل‌بیت امام حسین مقابل دشمن داشتند را ما در برابر خواسته‌های دشمن داشته باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که امروز دشمن از ما در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی درخواستی دارد، افزود: خواسته دشمن در عرصه فرهنگی این است که جوانان این مملکت لاابالی، بی‌بند بار شده و ارزش‌های دینی و اخلاقی را زیر پا بگذارند و به‌وسیله این ولنگاری و بی‌دینی و شهوت‌رانی‌های نابکارانه حرام، هویت دینی از مردم گرفته شود.

وی اضافه کرد: خواسته دشمن در عرصه اقتصاد این است که به او وابسته شویم و همه مبادی هنری، فنی و علمی خود را از دست بدهیم و به هیچ وجه قائم به وجود خودمان و امکانات و استعدادهای درونی خود نباشیم.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: در عرصه سیاست خواسته دشمن این است که معادلات بین‌المللی دشمن را بپذیریم و مسیر سیاست خودمان را با تأمین منافع استکباری دشمن در دنیا تنظیم کنیم. رقیه امام حسین در خرابه شام شلاق خورد کنار سر بریده پدرش جان داد، اما تسلیم دشمن نشد، چطور ما تسلیم خواسته‌های دشمن شویم؟

وی با تأکید بر این‌که بی‌عفتی و بی‌حجابی جوانان خواسته فرهنگی دشمن است، خطاب به جوانان گفت: تو ای خواهر جوان زینب نه، زهرا نه، بیا مقلد این بچه سه ساله شو، تو مجری خواسته دشمن نباش. برادر جوان ولنگاری و بی بندباری تو خواسته دشمن است بیا از عیاشی‌ها و شهوت‌رانی ها دست بکش. نگو کشوری آزاد است و باید در این کشور خوشگذرانی برای جوانان آزاد باشد.

امام جمعه مشهد با اشاره به این‌که خواسته دشمن در اقتصاد این است که ما قائم به خود نباشیم و به استعدادها و توانمندنی‌های درونی خود اکتفا نکنیم، تصریح کرد: ما یک جمعیت ۸۰ میلیونی با استعداد و علم و فناوری هستیم و مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان فرمودند دشمن می‌خواهد همه این‌ها را کنار بگذاریم همه نخبگان بنده حلقه به گوش آمریکا شوند، به ما سرویس ندهند و ما داخل کشور به این‌ها وابسته باشیم، این خواسته دشمن است.

وی با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری طرح و راهبرد اجرایی اقتصاد مقاومتی را دادند، خاطرنشان کرد: سه سال است مقام معظم رهبری از اقتصاد مقاومتی صحبت می‌کنند، اگر راهکارهای مقام معظم رهبری در راهبرد اقتصاد مقاومتی با همان شکل اجرا شده بود و مردم و مسئولان عمل می‌کردند، هم‌اکنون وضعیت اقتصادی ما بهتر از این بود.

علم‌الهدی ادامه داد: این‌که چشم به دروازه غرب بدوزیم که یک روز تحریم‌ها را بردارند موضوع اشتباهی است. باید راهکارهای رهبری در راهبرد اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم.

وی با تأکید بر این‌که در راهبرد سیاسی همه مسائل بهانه‌جویی و بهانه‌گیری است، اظهار کرد: مسأله هسته‌ای، مسأله موشک همه این‌ها بهانه است. اصل این است که شما مجری تعاملات و معادلات بین‌المللی آمریکایی بر روی کره زمین بشوید و به کمتر از این هم راضی نمی‌شوند و اجرای آن معادلات این است که اگر بخواهند بچه فلسطیی را سر ببرند یا اگر مزدورهای آمریکایی بخواهند در مقابل چشم بچه شیعه عراقی پدر و مادرش سر ببرند، اجازه این کار را بدهیم.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: ما با هیچ‌کس مخالف نبوده، ضد هیچ کس نبوده و در مقام تخریب کسی نیستیم، این مسأله عقل انسانی منهای ایمان است عقل با ایمان بهتر از این به ما می‌گوید که نمی‌شود با دشمن تعامل کرد.

وی با بیان این‌که نباید به فکر سازگاری با آمریکا بود و اسم آن را تعامل سازنده با دنیا گذاشت، افزود: آمریکا و اروپا دنیا نیستند، این‌ها دنیاخوارن هستند. سازش با آن‌ها تعامل سازنده نیست.

علم‌الهدی افزود: مگر می‌شود با دشمن تعامل سازنده کرد، مگر می‌شد روزی که ما با صدام می‌جنگیدیم بگوئیم تعامل سازنده با صدام. ما با آنها چه تعامل سازنده‌ای می‌توانیم داشته باشیم، عزیزان این حرف‌ها را نزنند و نغمه مسموم آن را در گوش مردم پر نکنند. این‌ها دشمن‌اند و به غیر از نابودی ما به چیز دیگر راضی نیستند. هر چند قدم به‌طرف این‌ها رفتیم به همان مقدار چند قدم به طرف نابودی خود قدم برداشتیم.

وی با اشاره به این‌که ما امام حسین، عاشورا، حضرت زینب، رقیه و رباب داریم و این‌ها به ما درس دادند، یادآور شد: آن‌ها تنها گفتند که بیائید بعد از ۱۴۰۰ سال بنشینید و به یاد ما گریه کنید؟ ما باید به‌دنبال آن‌ها راه افتاده و به آن‌ها اقتدا کنیم ما این‌ها را قبول داریم و اینها را مقتدای خودمان می‌دانیم و این‌ها را اهل‌بیت نبوت می‌دانیم. اهل‌بیت نبوت راه روشن را به ما نشان دادند و خود زجرها را تحمل کردند نباید به یک گریه و اشک اکتفا کنیم و راه آن‌ها را نرویم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=203123

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر