1

سردار جلالی:امکان حملات بیولوژیک به کشور وجود دارد

  • کد خبر : 203166
  • ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: محصولات تراریخته چون با حوزه سلامت انسان سروکار دارند باید از ضریب اطمینان بالا برخوردار باشند به‌طوری که در کشورهای اروپایی ۱۴ سال زمان دوره تست آنهاست.

به گزارش افق، موضوع تولید، واردات و مصرف محصولات تراریخته کشاورزی هر روز وارد فاز جدیدی می‌شود و بخش‌های مختلف دولتی و غیردولتی بر اساس جایگاه و موقعیت خود در این خصوص اظهار نظر می‌کنند که در مواردی تفاوت‌های معناداری با یکدیگر دارند.

شاید تنها مرجع فصل الخطابی که در خصوص محصولات تراریخته در کشور می‌تواند، نظر قطعی و قانونی ارائه کند مجلس شورای اسلامی است که چندی پیش ممنوعیت واردات، تولید و مصرف را در قالب مصوبه‌ای به کمسیون تلفیق ارائه داد تا با طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به قانون تبدیل شود.

بر اساس اعلام اخیر کشاورز معاون وزیر جهاد کشاورزی، محصولات کشاورزی ترا ریخته در زمین‌های کشاورزی ایران نیامده‌اند و درواقع تجاری نشده‌اند اما واردات این محصولات صورت می‌گیرد.

در این مصاحبه با  “سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور” که مسئولیت فرا قوه‌ای در خصوص افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیتهای ضروری در کشور را بر عهده دارد به گفتگو پرداخته شد که ماحصل آن در ذیل آمده است.

محصولات تراریخته یا دستکاری ژنتیکی شده چه هستند؟

در محصولات دستکاری ژنتیکی شده ویروس یا سلول و عوامل قابل‌انتقال  مانند پریون‌ها، ویروس‌ها، باکتری‌ها و میکروب ها باز می‌شوند. در سلول اجزای زیادی مانند کروموزوم ها و ویتامین‌ها  وجود دارد  که هرکدام قابلیتی به ویروس می‌دهند.

به‌طور مثال یک ویروس به گرما مقاوم است و ویروس دیگر به سرما مقاوم است که هرکدام مربوط به اقلیم خاص خود است اگر این عناصر جا به جا شوند ویروس جدید می‌تواند مقاوم باشد در برابر عنصری که قبلا ضعیف بوده است.

یا  یک ویروس کشندگی بالا و یک ویروس قدرت اپیدمی بالا دارد و در صورتی در حوزه ژنتیک  این قابلیت‌ها را در قالب  کروموزوم ها  جابه‌جا کنند، محصول جدید به‌دست‌آمده دیگر یک ویروس معمولی نیست بلکه یک سلاح بیولوژیک است که می‌تواند به سمت اهدافی که برای آن تعیین کرده‌اند، اقدام کند.

به‌طور مثال می‌تواند برای مقاومت در یک محل خاص یا به اهداف تعیین‌شده عمل کرده و شکل گیرد. این قابلیت‌ها می‌تواند قابلیت‌های کوتاه‌مدت مانند سموم باشد یا می‌تواند قابلیت‌های بلند مدت باشد و با مصرف دراز مدت به فرد منتقل شود.

به عبارت ساده تر امروزه علم ثابت کرده است غذا می‌تواند قابلیت انسانی را تقویت یا کاهش دهد. به‌طوری‌که برخی از غذاها می‌توانند شجاعت را تقویت یا آن را کاهش دهند یا یک غذا می‌تواند غیرت را افزایش دهد یا بی غیرتی را توسعه دهد.

این امر موضوع جدی است. مطالعات نشان می‌دهد  پروژه “پنتاگون”رفتار و  نگاه «بنیادگرایی » را در ذهن با نوعی از ویروس و واکسن به نام “فان وکس”  تعریف کرده است و باید اذعان داشت که به‌طور کامل می‌تواند این کار را انجام دهد.

با توجه به اینکه این اوامر ازنظر علمی اثبات‌شده است، بنابراین آزمایشگاه‌ها و سیستم‌های تشخیصی ما باید از لحاظ شخصیتی و حقوقی در حوزه حاکمیتی باقی بمانند واگذار نشوند و ازلحاظ سطح ایمنی ارتقاء یابند به‌طوری‌که بتوانند آخرین تحقیقات را کشف کرده  و تشخیص دهند.عناصر و نیروی‌های متخصص باید در این زمینه تربیت شوند. این افراد در واقع  نیروهای دفاعی کشور در حوزه زیستی هستند.

از سوی محصولات ترا ریخته امکان حملات بیولوژیکی به کشور وجود دارد؟

بله جواب مثبت است و می تواند این  اتفاق بیفتد.بخشی از این دستکاری‌ها در حوزه تراریختگی است که شکل گرفته و دنبال می‌شود. معمولاً اهداف تراریختگی به‌صورت اقتصادی برای افزایش محصول اصلاح نژاد و اصلاح کیفیت  محصولات کشاورزی است و می‌توان برای مبارزه با آفات سموم کمتری مصرف کرد. اما وقتی انسان می‌آید محیط یک محصولی طبیعی  و خدا ساخت را دست‌کاری می‌کند، چرخه‌های دیگری در آن محصول بهم می خورد که دیگر ما رفتار ثانویه آن محصول را نمی‌دانیم.

به‌طور مثال یک برنج را بر اساس میزان مصرف سموم برای مبازره با آفات دستکاری می‌کنیم، بعد چرخه زندگی و رابطه بین گیاه و زمین به هم می‌خورد.

محصولات تراریخته چون با حوزه  سلامت انسان سروکار دارند باید از یک ضریب اطمینان بالا برخوردار باشند به‌طوری که در کشورهای اروپایی ۱۴ سال زمان دوره  تست آنها است  و یک محصول باید ۱۴ سال دوره تست داشته باشد و بعد اجازه مصرف به آن داده شود.

در خصوص محصولات ترایخته چون اهداف اقتصادی نیز دنبال می‌شود ممکن است این سرعت را از آن عبور کرده و در آن دست‌کاری کنند.

پس واردات و تولید و مصرف محصولات تراریخته که اکنون در کشور انجام می‌شود خطرناک نیست؟

شما از صحبت‌های من این برداشت را داشتید که خطر ناک نیست؟!

خیر.

بله، کاملاً خطرناک است.

پس چه اقداماتی در این خصوص می‌توانیم انجام دهیم تا واردات این محصولات انجام نشود؟

همانظور که اشاره شد باید قدرت تشخیص آزمایشگاه‌ها را در کشورمان گسترش دهیم. زیرا نمی شود یک محصول را قطعی رد کرد و باید دوره تست خود را بگذراند اما اگر دوره تست خود را گذارند می تواند قابل اطمینان باشد. اما اگر دوره تست خود را نگذراند می‌تواند خطراتی برای مردم داشته باشد.

شما به‌عنوان مسئول پدافند غیرعامل برخوردی با متخلفان در خصوص تراریخته دارید؟

بله، درصورتی‌که نتایج آزمایش‌ها به طور قطعی به ما نشان دهد که برای مردم آسیب دارد باید با متخلفان حتما برخورد صورت گیرد.

محصولات دست‌کاری ژنتیکی بر روی باروری افراد نیز تأثیر می‌گذارد؟

مطالعات نشان می‌دهد که بخشی از غذاها دست‌کاری ژنتیکی شده مانند برنج ذرت و گندم و … که به‌نوعی دستکاری‌شده است می‌توانند نرخ باروی را کاهش دهند و اهداف آمریکا و صهیونیستها در خصوص کاهش جمعیت مسلمانان جهان را تأمین کند.

ابزار و روش این هدف می‌تواند آلوده سازی مواد غذایی به این شکل باشد که از  نظر علمی کاملاً بررسی‌شده و به نتایج لازم رسیده است و مراکز آزمایشگاهی ما انشالله این تهدیدات را تشخیص دهند و دقت بیشتری در این زمینه انجام دهند.

منبع: تسنیم
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=203166

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر