1

سفر «داباکیس» به ایران/قرارداد بازی‌های رایانه‌ای با شرکت فرانسوی/ سفرهای طولانی رئیس دانشگاه علم‌وصنعت به خارج

  • کد خبر : 203174
  • ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴

۳ نفر از نمایندگان مجلس درباره اقدامات وزارت اطلاعات در برخورد با مصادیق نفوذ و علت سفرهای طولانی مدت رئیس دانشگاه علم و صنعت به کشورهای خارجی از وزیر اطلاعات سؤالی را مطرح کردند که این هفته علوی در پارلمان به آنها پاسخ می‌دهد.

خبرگزاری فارس: سفر «داباکیس» به ایران/قرارداد بازی‌های رایانه‌ای با شرکت فرانسوی/ سفرهای طولانی رئیس دانشگاه علم‌وصنعت به خارج

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمود علوی وزیر اطلاعات این هفته با حضور در یکی از جلسات علنی مجلس شورای اسلامی به سؤال مشترک جواد کریمی‌قدوسی نماینده مشهد و کلات، حسن نوروزی نماینده رباط کریم و حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر پاسخ می‌دهد.

متن گزارش هیأت رئیسه مجلس درباره سؤال مذکور به شرح ذیل است:

به استناد نامه شماره  ۵۸/۵۲۷۹۰/د  مورخ ۹۵/۷/۱۹ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی راجع به سؤال ۳ تن از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی از وزیر محترم اطلاعات (به شرح زیر) به دلیل عدم اقناع نماینده سؤال‌کنندگان از توضیحات وزیر با تعیین قلمرو ملی، در جلسه علنی شماره ۳۴ مورخ ۹۵/۷/۲۵ اعلام وصول شد.

خلاصه سؤال:

اقدامات وزارت اطلاعات در جلوگیری و برخورد با مصادیق نفوذ در جامعه‌های علمی و فرهنگی کشور چه بوده است؟

شرح سؤال:

همانطور که مستحضرید نفوذ در کشور یک برنامه جدی استکبار و به خصوص برنامه‌های جدی آمریکایی‌ها و مدت‌هاست با هدف نفوذ در بین مسئولان تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر کشور و با بهانه‌های مختلف علمی و فرهنگی و هنری این موضوع را به صورت جدی برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند.

استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها با عناوین برگزاری همایش‌های علمی و همچنین بهانه‌هایی همچون فعالیت در حوزه‌های هنری و فرهنگی کشور از موضوعاتی است که در سال اخیر شدت گرفته است و متأسفانه رفت و آمدها و قراردادهایی نیز در این حوزه به امضا رسیده است.

لذا اقتضا می‌نماید جنابعالی با حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گزارشی از اقدامات پیشگیرانه وزارت اطلاعات در حوزه نفوذ بیان نموده و همچنین در مورد مصادیق ذیل به سؤالات نمایندگان پاسخ بدهید:

۱٫ «جیمز داباکیس» سناتور آمریکایی با پیگیری و اصرار چه افرادی به ایران سفر نموده است؛ چه اهدافی در این سفر دنبال نمود و با چه اقداماتی دیدار نموده است؟

۲٫ قرارداد همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با شرکت فرانسوی «گیم کانکشن» و حضور کارشناسان این شرکت در ایران برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای تا چه میزان بررسی شده است؟

۳٫ سفرهای طولانی مدت ریاست دانشگاه علم و صنعت به کشورهای خارجی با چه اهدافی صورت می‌گیرد؟ آیا اهداف علمی و در حوزه مسئولیت ایشان دلیل این سفرها می‌باشد و یا اهداف شخصی؟

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=203174

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر