1

افزایش قیمت محصولات سایپا فعلا اعمال نمی‌شود/ رشد قیمت تیبا ۲ با نصب آپشن‌ها

  • کد خبر : 203245
  • ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹

معاون بازاریابی و فروش سایپا با اشاره به مجوز شورای رقابت برای افزایش قیمت ۲٫۶۰۶ درصدی تندر۹۰ و پارس تندر گفت: اکنون تصمیمی برای این افزایش قیمت نداریم اما درباره تیبا ۲ با نصب آپشن‌های جدید افزایش قیمت را اعمال می‌کنیم.

به گزارش سایپا نیوز و به نقل از فارس، رضا تقی‌زاده در خصوص مصوبه جدید شورای رقابت و تعیین سقف مجاز افزایش قیمت محصولات گروه سایپا تا ۱٫۸۱ درصد، اظهار داشت: مصوبه اخیر شورای رقابت در مورد قیمت‌گذاری محصولات سایپا در واقع همان مصوبه ۴ خرداد این شورا است و تغییری در این خصوص اتفاق نیفتاده است.

وی ادامه داد: در انتهای سال ۹۴ درخواستی در مورد قیمت‌گذاری محصولات سایپا به مرکز ملی رقابت ارائه کرده بودیم که ۴ خرداد ماه با آن موافقت شد و مصوبه سه روز پیش شورای رقابت نیز همان مصوبه قبلی است.

* افزایش قیمت تیبا ۲ تا پایان سال

وی تصریح کرد: ما مصوبه قبلی شورای رقابت را برای یکسری محصولات مانند سایپا ۱۳۱،‌ سایپا ۱۳۲، سایپا ۱۱۱ و تیبا اعمال کردیم، اما در مورد تیبا ۲، تندر ۹۰ و پارس تندر افزایش قیمتی را اعمال نکرده‌ایم.

تقی‌زاده با بیان اینکه در مورد تیبا ۲ مجوز افزایش ۰٫۸۶ درصدی را از شورای رقابت داریم، توضیح داد: قصد داریم افزایش قیمت این خودرو را با نصب یکسری آپشن‌ها انجام دهیم و منتظریم کار تجهیز آپشن‌ها توسط واحد مهندسی سایپا انجام شود تا بعد از آن در مورد افزایش قیمت تصمیم گیری کنیم.

به گفته معاون بازریابی و و فروش سایپا میزان افزایش قیمت تیبا ۲ بر اساس تعداد آپشن‌های این خودرو مشخص خواهد شد.

وی پیش‌بینی کرد این اقدامات تا پایان سال جاری انجام شود.

* از افزایش قیمت تندر۹۰ منصرف شدیم

وی در مورد پارس تندر و تندر۹۰ نیز گفت: در این مورد با توجه به وضعیت بازار و شرایط رقبا عمل خواهیم کرد، بنابراین فعلاً تصمیمی برای افزایش قیمت این دو محصول نداریم.

وی ادامه داد: در مصوبه قبلی شورای رقابت، سقف افزایش قیمت تندر ۹۰ و پارس تندر ۲٫۶۰۶ درصد نسبت به نرخ سال ۹۳ تعیین شده است.

* ساینا و تیبا اتومات جایگزین سایپا ۱۴۱ می‌شوند

وی در پاسخ به این سؤال که در جدول شورای رقابت در خصوص سقف مجاز افزایش قیمت خودروها، سایپا ۱۴۱ نیز نام برده شده و برای آن کاهش قیمت در نظر گرفته شده است، آیا برنامه‌ای برای تولید دوباره این محصول در سایپا دارید؟ گفت: در حال حاضر سایپا ۱۴۱ تولید نمی‌شود و قصد داریم خودروهای جدید را جایگزین این محصول در خط تولید کنیم.

وی ادامه داد: به این ترتیب تا پایان سال جاری، محصولات گروه ساینا از جمله ساینا هاچ‌بک و تیبا اتوماتیک در خط تولید سایپا ۱۴۱ جایگزین خواهند شد.

تقی‌زاده با بیان اینکه شورای رقابت بخشنامه قیمت خودروها را به صورت ریالی در خرداد امسال به خودروسازان ابلاغ کرد، گفت: خودروسازان با توجه به وضعیت بازار، یکسری از بندهای ابلاغ شده را اعمال کردند.

* اقداماتی برای آزادسازی قیمت خودرو در سطوح بالا انجام شده است

وی در پاسخ به سوال دیگر فارس در مورد اینکه آیا تقاضایی برای آزادسازی قیمت محصولاتتان ارائه کرده‌اید، گفت:‌ قیمت‌گذاری دستوری، خصوصیت رقابتی‌سازی را از خودروسازان می‌گیرد. به همین دلیل خودروسازان درخواست آزادسازی قیمت محصولاتشان را دارند، زیرا تعیین قیمت دستوری باعث می‌شود روی برخی محصولات زیان‌ده باشیم و این مسئله در نهایت به ضرر مصرف‌کننده است.

وی ادامه داد: آزادسازی قیمت خودرو در سطح بالاتری در کشور در حال پیگیری است و اقداماتی در این مورد انجام داده‌اند،‌ اما ما نقشی در این بخش نداریم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شورای رقابت بر اساس محاسبات علمی نسبت به تعیین قیمت خودرو اقدام می‌کند و ما نیز تابع این مسئله هستیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=203245

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر