کد خبر:203309
پ

سلامتی با این غذاها (بخش پایانی)

پرتقال منبعی عالی برای ویتامین C است و یک پرتقال بزرگ می تواند دوز روزانه مورد نیاز این ویتامین را تامین کند. ویتامین C برای تولید گلوبول های سفید و پادتن ها که با عفونت ها مبارزه می کنند، ضروری است.

اگر دوست دارید بیشترین مواد مغذی را از رژیم غذایی خود دریافت کنید، بهترین کار گنجاندن ابرمواد غذایی در فهرست مد نظرتان است. این فوق ستاره های دنیای تغذیه بیش از آن که پر کالری باشند، سرشار از مواد مغذی هستند . پژوهش های مختلف فواید سلامت آنها را نشان داده اند.

به گزارش گروه سلامت افق به نقل از “ایت ول”، احتمالا بسیاری از این ابرمواد غذایی مانند موز، تخم مرغ و بروکلی را روزانه مصرف می کنید اما درباره مواد غذایی مغذی که بسته ای کامل از ویتامین ها، مواد معدنی و مواد شیمیایی گیاهی با توانایی مبارزه با بیماری ها را ارائه می کنند چطور؟ در ادامه قصد داریم برخی از سالم‌ترین مواد غذایی که باید در برنامه غذایی خود جای دهید و شاید این کار را نمی کنید را معرفی کنیم.

لوبیا

سلامتی با این غذاها (بخش پایانی)

لوبیاها سرشار از پروتئین هستند و کلسترول پایینی دارند و افزودن آنها به رژیم غذایی در بهبود سلامت شما نقش دارد. لوبیاها منبع خوبی برای فیبر، فولات، و منیزم محسوب می شوند و مطالعات نشان داده اند که حبوبات مانند لوبیا می توانند به کاهش کلسترول و کاهش خطر برخی سرطان ها کمک کنند.

کدو تنبل

سلامتی با این غذاها (بخش پایانی)

کدو تنبل سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها است. ستاره مواد مغذی در کدو تنبل بتا کاروتن است که بدن آن را به ویتامین A تبدیل می کند. ویتامین A به واسطه تقویت سیستم ایمنی و نقشی کلیدی که در سلامت چشم ها ایفا می کند، شناخته شده است.

سیب

سلامتی با این غذاها (بخش پایانی)

فیبر یکی از موادی است که بدن انسان به آن نیاز دارد و سیب یک منبع کم کالری فوق العاده ای برای فیبر است. یک سیب اندازه متوسط کمتر از ۱۰۰ کالری دارد. افزون بر این، خوردن سیب با کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی، برخی سرطان ها، دیابت، و آسم مرتبط است.

سیر

سلامتی با این غذاها (بخش پایانی)

اگرچه سیر موجب می شود تا دهان بوی بدی بگیرد اما این ابرماده غذایی دیر زمانی است که در آشپزی و پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه، از سیر برای درمان هر چیزی از فشار خون بالا تا بیماری قلبی و برخی انواع سرطان استفاده می شود. افزون بر این، مطالعات نشان داده اند که عصاره سیر می تواند برای درمان عفونت های مخمری در بانوان و پروستات در آقایان به کار گرفته شود.

گل کلم

سلامتی با این غذاها (بخش پایانی)

اگرچه گل کلم منبع خوبی برای ویتامین ها و مواد معدنی است اما ستاره اصلی مواد مغذی در این ماده غذایی ترکیباتی هستند که قابلیت مبارزه با سرطان را دارند و به نام گلوکوزینولات ها شناخته می شوند. این مواد شیمیایی گیاهی طعم گاهی اوقات تلخ گل کلم را ایجاد می کنند اما توانایی خود در پیشگیری از آسیب به ریه ها و معده توسط عوامل سرطان‌زا نشان داده و به طور بالقوه می توانند از آنها در برابر سرطان محافظت کنند. به لطف تعامل با استروژن، گل کلم می تواند به پیشگیری از سرطان های هورمون محور مانند سرطان پستان، رحم و دهانه رحم کمک کند.

تره فرنگی

سلامتی با این غذاها (بخش پایانی)

تره فرنگی توانایی خود در مبارزه با سرطان را بیشتر مدیون ترکیبات ارگانوسولفور خود است. این مواد مغذی به واسطه مبارزه با سرطان تا تقویت سیستم ایمنی بدن شناخته شده هستند. مطالعات نشان داده اند که تره فرنگی می تواند با محافظت از دستگاه گوارش به پیشگیری از ابتلا به سرطان های معده و شکمی کمک کند.

پرتقال

سلامتی با این غذاها (بخش پایانی)

پرتقال منبعی عالی برای ویتامین C است و یک پرتقال بزرگ می تواند دوز روزانه مورد نیاز این ویتامین را تامین کند. ویتامین C برای تولید گلوبول های سفید و پادتن ها که با عفونت ها مبارزه می کنند، ضروری است. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قدرتمند نیز محسوب می شود که به حفاظت از سلول ها در برابر آسیب رادیکال های آزاد کمک می کند و نقشی کلیدی در تولید کلاژن دارد. پرتقال از محتوای بالای فیبر و فولات سود می برد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید