2

استکبارستیزی انقلاب و مبارزه امام خمینی از همان دوران انقلاب با آمریکا دروغ محض است

  • کد خبر : 203406
  • ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۳

صادق زیباکلام گفت: در دیدار و مصاحبه‌ای که مسوولان کشور در سال ۵۸ در قالب هیاتی با حضور چند کشور با معاون وزیر خارجه آمریکا انجام دادند به اظهارات دکتر یزدی، امام در این نشست مایل به قطع ارتباط با آمریکا نبودند، از این‌رو اینکه گفته شود انقلاب اسلامی استکبار ستیز بوده و امام از همان اول به دنبال مبارزه با آمریکا بوده، دروغ است.

خبرگزاری فارس: امام مایل به قطع ارتباط با آمریکا نبودند/ استکبارستیزی انقلاب و مبارزه امام خمینی از همان دوران انقلاب با آمریکا دروغ محض است

 به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صادق زیباکلام ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه بجنورد اظهار کرد: اگر چند دهه قبل هدف از مبارزه با آمریکا پرسیده می‌شد، آمریکاستیزی و غرب‌ستیزی و رویارویی با آمریکا به‌عنوان بزرگ‌ترین هدف در انقلاب اسلامی بود.

وی با طرح این سووال که اگر از فردی که از مریخ آمده و هیچ اطلاعی از وضعیت تاریخ ایران ندارد سووال می‌شد که مردم برای چه معترض رژیم شاه بوده و اساسا یک نظرسنجی این‌جوری صورت می‌گرفت، اظهار کرد: راهپیمایی روز تاسوعا در قبل از انقلاب سند تاریخی این انقلاب بوده و مردم در آنجا خواسته‌های خودشان را اعلام کردند و تنها چیزی که در آن مطرح نشده، آمریکا یا صدور انقلاب بوده است.

وی افزود: خواست اول راهپیمایان، آزادی زندانیان، آزادی مطبوعات و آزادی انتخابات بوده است و آنچه که مربوط به دموکراسی و آزادی بوده مطرح‌ شده است ازاین‌رو دانشجویان باید بروند و این اسناد را بخوانند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: ۳۸ سال پیش در چنین روزهایی جهان مبهوت مبارزات ایران مثل بهار عربی بود و امام که سال‌ها در نوفل‌لوشاتو در تبعید بود از اوایل مهرماه تا ۱۲ بهمن ۵۷ که  به کشور بازگشت، مصاحبه‌های امام بیشتر شد که در قالب مجموعه‌ای چاپ‌شده است که اکنون یکصد و بیست و اندی مصاحبه امام وجود دارد.

وی با بیان اینکه اگر شما دانشجویان به‌عنوان یک رسانه و یا نماینده مردم از حضرت آیت‌الله خمینی سووال می‌کردید که علت مخالفت شما با رژیم شاه چه بود، ادامه داد: آیت‌الله خمینی به سووالات جواب داده است و در مصاحبه‌های ایشان اساسا چیزی درباره آمریکا گفته نشده است.

زیباکلام اظهار کرد: در دیدار و مصاحبه‌ای که مسوولان کشور در سال ۵۸ در قالب هیاتی با حضور چند کشور با معاون وزیر خارجه آمریکا انجام می‌دادند آنان انقلاب ایران را به رسمیت شناختند و از سویی میلیاردها تومان پول ایران در آن مقطع در حساب‌های آمریکایی بوده که آمدن این هیات ایرانی مصادف با به راه افتادن موج آمریکاستیزی و شعارهای مرگ بر آمریکا شده است، البته در آن مقطع موج انتقادات هم به خاطر مذاکره مسوولان دولت موقت با طرف‌های آمریکایی مثل دست دادن ظریف با کری راه افتاد.

وی گفت: در آن مقطع هنوز سفارت آمریکا گرفته نشده و بازرگان رئیس دولت موقت می‌رود و گزارش وضعیت و ملاقات مسوولان کشور با آمریکایی‌ها را خدمت امام ارائه می‌کند که بنا به اظهارات دکتر یزدی، امام در این نشست مایل به قطع ارتباط با آمریکا نبودند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران ادامه داد: البته ممکن است بگوییم که دکتر یزدی دروغ می‌گوید اما اظهارات افراد مرتبط با قضیه گرفتن سفارت آمریکا مثل ابراهیم اصغرزاده که در این زمینه داشته‌اند را اگر بررسی کنیم آن را به واقعیت نزدیک می‌دانیم.

وی بیان داشت: از این‌رو اینکه گفته شود انقلاب اسلامی استکبار ستیز بوده و امام از همان اول به دنبال مبارزه با آمریکا بوده است این‌گونه نیست و دروغ است.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: همچنین اینکه گفته شود آمریکایی‌ها جنگ داخلی راه انداختند، کودتای نوژه راه انداختند، حمله صدام و یا تحریم و تهاجم فرهنگی را برنامه‌ریزی کرده و همه این‌ها به‌عنوان دشمنی آمریکا مطرح می‌شود، قابل تامل است.

زیباکلام بیان داشت: مبارزات مردم علیه طاغوت نه برای صدور انقلاب و نه برای غرب‌ستیزی بوده و این‌طور نبوده که از تریبون‌ها مطرح می‌شود.

زیباکلام با بیان اینکه دانشجویان درباره حوادث انقلاب از جمله ۱۳ آبان صرفا به چشمان خودشان اطمینان کنند گفت: دانشجویان بروند و آرشیو روزنامه‌های دوران انقلاب را نگاه کرده و ورق بزنند چراکه آن روزنامه‌ها در شرایط آزادی مطلق مطالب خود را منتشر می‌کردند و از این‌رو دانشجویان باید اخبار و مطالب شخصیت‌های مختلف را تورق کنند و صرفا به چشمان خود فارغ از اخبار ۲۰٫۳۰ و امثال آن بروند و مسائل را بررسی کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=203406

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر