2

اسامی دفاتر خدمات مسافرت هوایی مجاز برای فروش بلیت ایام اربعین اعلام شد

  • کد خبر : 203444
  • ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۴

سازمان هواپیمایی کشوری اسامی دفاتر خدمات مسافرت هوایی مجاز را اعلام کرد که از ۲۳ آبان ماه امسال نسبت به فروش بلیت برای ایام اربعین حسینی اقدام می کنند.

 رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان یاد شده گفت: دفاتر خدمات مسافرت هوایی مجاز از ۲۳ آبان تا پنجم آذرماه امسال اقدام به فروش بلیت هواپیما می کنند که مصادف با ایام اربعین حسینی است.
وی افزود: انتشار مطالبی درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما برای سفر به عتبات در ایام اربعین توسط بعضی دفاتر مجاز فروش بلیت موجب شد تا اسامی دفاتر خدمات مسافرات هوایی مجاز (دارای بند الف) روی سامانه سازمان هواپیمایی کشوری قرار گیرد.
وی در خواست کرد، متقاضیان برای تهیه بلیت هواپیما با نرخ اعلام شده ۱۱ میلیون ریال (یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان) مسیر تهران- نجف- تهران (رفت و برگشت) و یا تهران- بغداد- تهران و ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال (یک میلیون و ۱۳۵ هزار تومان) مشهد-بغداد-مشهد و مشهد-نجف-مشهد به مراکز فروش شرکت های هواپیمایی و یا دفاتر مورد تایید آنها مراجعه کنند.
سازمان هواپیمایی کشوری اسامی دفاتر مجاز را روی پرتال این سازمان به آدرس cao.ir قرار داده که قابل دسترس همگان است.
وزارت راه وشهرسازی پارسال اعلام کرد: ایام اربعین ۲۶۰ پرواز ویژه نقل وانتقال زائران اختصاص یافت.
سال گذشته براساس مصوبه سازمان هواپیمایی کشوری نرخ بلیت پروازهای تهران – نجف – تهران ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال (۹۵۰ هزار تومان)، تهران-بغداد-تهران هشت میلیون و ۵۰۰ هزار ریال (۸۵۰ هزار تومان)٬ مشهد-نجف-مشهد ۱۲ میلیون ریال (یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان) و مشهد-بغداد-مشهد نیز ۱۱ میلیون ریال (یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان) تعیین شده بود.
همچنین سال گذشته این سازمان اعلام کرده بود، نرخ بلیت از سایر شهرهای کشور به مقاصد نجف و بغداد با نرخ بلیت های از مبدا تهران محاسبه می شود.
تعداد زائران ایرانی که برای زیارت اربعین به عتبات عالیات مشرف می شوند در سال های گذشته به شکل چشمگیری افزایش یافته است؛ آمار رسمی که هر ساله از سوی سازمان حج و زیارت و اداره گذرنامه در مورد تعداد زائران اربعین اعلام می شود، نشان می دهد از سال ۱۳۹۱ تا اربعین ۹۴، رشد هشت برابری وجود داشته است؛ اربعین ۱۳۹۱، تعداد زائرانی که از ایران به عتبات عالیات سفر کردند، طبق یک آمار ۱۰۰ هزار نفر و طبق آمار دیگری حدود ۲۴۰ هزار نفر بود که این تعداد در سال ۱۳۹۲، به رقم ۴۸۰ هزار نفر رسید.
به تازگی «سعید اوحدی» رئیس سازمان حج و زیارت از ثبت نام ۴۰۰ هزار نفر برای راهپیمایی اربعین در سامانه «سماح» خبر داد و گفت: راه مطمئن برای دریافت ویزای عراق در اربعین، «سامانه سماح» است.

افق نیوز

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=203444

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر