1

رئیس سازمان بهزیستی: از هر ۲.۲ ازدواج در شمال شهر تهران، یک مورد به طلاق ختم می‌شود

  • کد خبر : 203450
  • ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۲

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: زمانی اعتیاد را به فقر نسبت می دادند اما اکنون شاهد آمار بالای اعتیاد در جامعه کارگری و تولیدی هستیم به طوری که از هر ۲.۲ ازدواج در شمال شهر تهران، یک مورد به طلاق ختم می‌شود.

محسنی بندپی

به گزارش افق نیوز به نقل از ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی در همایش فرصت‌ها و چالش‌های فضای مجازی با رویکرد پیشگیری و ارتقای سلامت در دانشگاه علوم بهزیستی گفت: این مساله نشان می‌دهد که رویکرد و استراتژی‌ها باید تغییر کند تا بتوان آسیب‌های اجتماعی را کنترل کرد.

وی تاکید کرد: همچنین زمانی علت درگیری زوج‌ها، نداشتن پول و امکانات بود اما امروز علل مختلف دیگری وجود دارد. آمار طلاق در شمال شهر تهران، یک طلاق به ازای هر ۲٫۲ ازدواج و در روستاها، یک طلاق به ازای هر ۶ ازدواج است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان این که زمانی آسیب‌های اجتماعی ناشی از فقر بود اما امروز علل دیگری نیز مانند فضای مجازی دارد، اضافه کرد: یکی از آثار فضای مجازی، کم شدن فضای گفت‌و‌گو در خانواده‌ها است و موجب بروز برخی موارد افسردگی، تغییرات رفتاری و تغییر سبک زندگی می‌شود.

وی در ادامه به اقدامات بهزیستی در خصوص پیشگیری از معلولیت اشاره کرد و گفت: این سازمان نسبت به تولد سالانه ۳۰ هزار معلول احساس تکلیف می‌کند و در دو استان کرمان و یزد، غربالگری‌های ژنتیکی و مشاوره‌های ازدواج راه اندازی کردیم و در ۲۹ استان دیگر، هر کدام در یک شهرستان به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: تاکنون ۴۰ هزار زوج در کشور تحت غربالگری ژنتیکی قرار گرفتند که ۳۰ درصد آنها به مشاوره ژنتیکی و از این ۳۰ درصد، ۲۰ درصد آنان به آزمایش ژنتیکی نیاز داشتند.

محسنی بندپی اضافه کرد: امیدوارم طی پنج سال آینده، آسیب‌های اجتماعی کنترل شده و معلول‌زایی به کمترین میزان خود برسد.

نخستین همایش فرصت‌ها و چالش‌های فضای مجازی با رویکرد پیشگیری و ارتقای سلامت امروز در دانشگاه علوم بهزیستی آغاز شده و فردا به کار خود پایان خواهد داد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=203450

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر