1

افشین پیروانی ممنوع‌المصاحبه شد/ کم‌کاری یک نفر به تیم ملی ضربه زد/ منظور کی‌روش از «زرنگ خیابانی» درست است

  • کد خبر : 203516
  • ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰

رئیس فدراسیون فوتبال از برخورد سخت و تشکیل کارگروهی برای بررسی اتفاقات دیدار استقلال خوزستان و پرسپولیس خبر داد.

مهدی تاج افشین پیروانی ممنوع‌المصاحبه شد/ کم‌کاری یک نفر به تیم ملی ضربه زد/ منظور کی‌روش از «زرنگ خیابانی» درست است

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه مراسم بدرقه تیم ملی فوتبال ساحلی به مسابقات جام بین قاره‌ای با اشاره به اتفاقات دیدار استقلال خوزستان – پرسپولیس گفت: برای بررسی اتفاقات این بازی، کارگروهی تشکیل شده است تا به‌صورت ویژه به این مسئله رسیدگی کنیم.

 

با عوامل بروز اتفاقات اهواز سخت برخورد می‌کنیم

 

وی افزود: قرار است در این کارگروه از وزارت ورزش و جوانان، وزارت کشور و فدراسیون فوتبال نمایندگانی حضور داشته باشند که به اهواز اعزام خواهند شد. این کارگروهی در اهواز اتفاقات را بررسی کرده و سخت با عوامل بروز این حوادث برخورد خواهد شد.

 

فوتبال ساحلی ما در جمع بهترین‌ها قرار گرفته است

 

رئیس فدراسیون فوتبال خاطر نشان کرد: ما امروز برای بدرقه تیم فوتبال ساحلی اینجا هستیم، تیمی که بازی‌های مهمی را مقابل تیم‌های آمریکا، مصر و روسیه که هر سه از بهترین کشورهای دنیا در این رشته ورزشی هستند، پیش‌رو دارد. البته در این جمع روسیه واقعاً تیمی بسیار خوبی است. در واقع ما در جمع بهترین‌ها قرار گرفته‌ایم.

 

توان فوتبال ساحلی ما به مانند فوتسال‌مان بالاست

 

وی همچنین یادآور شد: ما به این تیم امیدوار هستیم و به عنوان تیم پنجم دنیا پا به این رقابت‌ها می‌گذاریم. توان فوتبال ساحلی ما به مانند فوتسال‌مان بالاست. ما در این دو رشته به‌دنبال سرمایه‌گذاری هستیم تا ان‌شاءالله مقام‌های مهم جهانی را به‌دست آوریم.

 

همچنان به‌دنبال رونق فوتبال ساحلی ورزشی هستیم

 

تاج با بیان اینکه برای فوتبال ساحلی برنامه‌هایی دارند، تصریح کرد: شهرهای یزد، بندرعباس، انزلی و بوشهر شهرهایی هستند که در واقع در آنجا سرمایه‌گذاری برای فوتبال ساحلی انجام گرفته است. با این حال همچنان به‌دنبال رونق این رشته ورزشی هستیم. البته کارهایی در حال اجراست که در آینده بیشتر از آن خواهید شنید و منتظر اتفاقات خوبی باشید.

 

اولین کشور در دنیا هستیم که لیگ فوتبال ساحلی را به‌صورت رفت و برگشت برگزار کرده است

 

وی خاطر نشان کرد: ما اولین کشور در دنیا هستیم که لیگ فوتبال ساحلی را به‌صورت رفت و برگشت برگزار کرده و می‌کنیم و فدراسیون جهانی نیز این توصیه را به کشورهای دیگر هم کرده است که حتماً برای شرکت در مسابقات جهانی باید لیگ معتبری داشته باشند. ما در این رشته ورزشی همچنین از سال ۸۸ برای بانوان برنامه‌ریزی کردیم.

 

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به رشته فوتسال عنوان کرد: بحث رشته فوتسال جداست. ما در این رشته توانستیم در دنیا سوم شویم که کار بزرگی بود. در حقیقت باید تلاش کنیم تا عناوین جهانی خود در فوتسال و فوتبال ساحلی را از دست ندهیم. ما در رشته فوتسال در پی میزبانی جام جهانی هستیم و ۲۰ فرم در این زمینه تهیه کرده‌ایم که باید به امضای وزیران برسد. برخی وزرا آنها را امضا کرده‌اند و برخی آن را امضا نکرده‌اند که این اتفاق نیز رخ خواهد داد.

 

روی تیم بانوان هم باید سرمایه‌گذاری خوبی داشته باشیم

 

تاج با اشاره به وضعیت فوتبال بانوان خاطرنشان کرد: روی تیم بانوان هم باید سرمایه‌گذاری خوبی داشته باشیم. ما هم‌اکنون در حال فراهم آوردن مقدمات سفر تیم زیر ۱۹ سال بانوان‌مان به ویتنام هستیم. این تیم پیش از این هم به تاشکند، روسیه و یک کشور دیگر اعزام شده بود. فدراسیون فوتبال برنامه‌هایش را در بخش بانوان هم اجرا می‌کند تا بتواند به پیشرفت این بخش کمک کند.

 

صعود به جام جهانی در ۵ رده بی‌سابقه است

 

وی در خصوص ناراحتی کارلوس کی‌روش و فراهم نشدن خواسته‌های او که در بیانیه‌اش به این مسائل اشاره کرده بود، گفت: ما پنج رده داریم که اکنون همه آنها به جام جهانی رفته‌اند و تیم بزرگسالان هم ان‌شاءالله به جام جهانی خواهد رفت. کنفدراسیون فوتبال آسیا هم در این خصوص نامه‌ای زده است. فکر می‌کنم سابقه نداشته است که هر پنج رده فوتبال به مسابقات جام جهانی صعود کنند و این یک اتفاق خوب برای فوتبال ماست. در خصوص بیانیه کی‌روش و خواسته‌های او هم در این زمینه با هم جلسه‌ای را داشتیم که از ساعت ۱۷ روز گذشته تا حدود ساعت ۲۳ شب با هم در فدراسیون فوتبال صحبت کردیم.

 

می‌توانستیم با سنگاپور بازی کنیم اما یک نفر کم‌کاری کرد

 

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به مسائلی که کی‌روش در بیانیه‌اش به آنها اشاره کرده بود، اظهار داشت: اینکه کی‌روش گفته بود زرنگ خیابانی، من خودم فکر می‌کردم منظور او یکی از ارکان فدراسیون است. بعد که ایشان در این خصوص توضیح داد، متوجه شدم حرف درستی است. یک اتفاقی برای برگزاری بازی دوستانه با سنگاپور رخ داده بود که ما ابتدا می‌توانستیم با این تیم در مالزی بازی کنیم. البته بازی دوستانه با تایلند را هم داشتیم که به‌دلیل درگذشت پادشاه این کشور این بازی لغو شد. دوباره می‌توانستیم با سنگاپور بازی کنیم که گویا یک نفر کم‌کاری کرده است. حتی اتفاقی صورت گرفته که به جای بازی کردن ما با سنگاپور، این تیم می‌خواهد با سوریه در همان زمین اصلی محل برگزاری بازی دوستانه انجام دهد که این نمی‌تواند اتفاق خوبی باشد و اینجا برخی کم‌کاری کردند.

 

با قصور برخی افراد برنامه‌های تیم ملی به‌هم خورد

 

تاج در پاسخ به این سؤال که این افراد چه کسانی هستند و آیا از بدنه فدراسیون فوتبال محسوب می‌شوند، گفت: این افراد از بدنه فدراسیون و خارج از آن هستند. چند نفری که در کارشان قصور کرده‌اند و بخشی از برنامه‌های تیم ملی به‌هم خورده است. با این حال اردوی تیم ملی برای بازی با سوریه در تهران آغاز می‌شود که تیم ملی سه روز در ورزشگاه آزادی و سه روز هم در کمپ پژوهشگاه صنعت نفت تمرین خواهد داشت. سپس تیم راهی مالزی خواهیم شد تا آنجا یک بازی دوستانه انجام داده و آماده دیدار با سوریه شود.

 

۳میلیارد بودجه گرفته‌ایم و ۴ میلیارد هزینه کرده‌ایم!

 

رئیس فدراسیون فوتبال با اعلام این خبر که روز شنبه همراه با کارلوس کی‌روش راهی اصفهان خواهد شد، تأکید کرد: در اصفهان از زمین نقش جهان و دو زمین دیگر بازدید خواهیم کرد و شاید در صورت فراهم بودن شرایط، برای انجام تمرینات تیم ملی هم به اصفهان برویم. به این دلیل که در تهران زمین خوب نداریم و فدراسیون فوتبال و دولت جمهوری اسلامی هم نمی‌توانند زمین خوب فراهم کنند. ما از زمان حضورمان حدود سه میلیارد گرفته‌ایم و سه چهار میلیارد برای پرواز چارتر، پیراهن آدیداس و دیگر کارها هزینه کرده‌ایم. برای دیگر بخش‌ها مانند بانوان و… هم هزینه کرده‌ایم. به همین دلیل اگر شرایط زمین‌ها در اصفهان مساعد باشد، شاید تیم ملی در این شهر اردو بزند.

 

با شیطنت‌ها برخورد می‌کنیم

 

وی به انتقاد از رسانه‌هایی پرداخت که از فدراسیون فوتبال انتقاد کرده‌اند و گفت: برخی سایت‌ها هستند که در روزهای اخیر شیطنت‌های زیادی کرده‌اند و ما در این خصوص تصمیمی گرفته‌ایم. اگر آنها دست از شیطنت برندارند، این رسانه‌ها را به تمرین تیم ملی، نشست‌های خبری و سایر حوزه‌های فوتبال راه نخواهیم داد. اگر اصلاحی در کارشان صورت ندهند، ما مقابل آنها می‌ایستیم. برخی مسائل شیطنت است که با این قضیه برخورد می‌کنیم.

 

پیروانی ممنوع‌المصاحبه است، کی‌روش هم گاهی می‌تواند صحبت کند

 

تاج درباره اینکه تیم ملی اردوی خود را در اصفهان به چه شکل برگزار خواهد کرد، اظهار داشت: ما قرار است زمین ورزشگاه نصف جهان، ذوب‌آهن یا باغ فردوس را از نزدیک ببینیم. اگر شرایط مناسب باشد، برای این اردو نه، برای اردوهای بعدی که فکر می‌کنم در دی‌ماه است، به اصفهان خواهیم رفت تا اردو بزنیم. اکنون هم جو تیم ملی خوب و مثبت است، اما یک مقدار کار داریم که باید در خصوص تیم ملی انجام شود. ضمن اینکه من مصاحبه کردن پیروانی و دیگران را ممنوع کرده‌ام و خود کی‌روش هم هر از گاهی می‌تواند صحبت کند یا سخنگویی منصوب شود تا از طرف تیم ملی صحبت کند.این کارها به خاطر این است که باید حاشیه‌ها را جمع کنیم.

 

نمی‌توانیم بنشینیم و کاری نکنیم

 

وی در خصوص اینکه مشکلات تیم ملی چه مسائلی است، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما زمین چمن است که زمین چمن کمپ هم در دو سه ماه دیگر آماده می‌شود و یک زمین بسیار عالی در گرما و سرماست. با این حال تا آماده شدن این زمین، کارها را پیش خواهیم برد. ما نمی‌توانیم بنشینیم و کاری نکنیم. ما اکنون نیاز به زمین چمن خوب داریم، چون بازی‌های ما تا خردادماه سال آینده است و بعد از آن دیگر بازی آنچنانی نداریم.

 

وعده تاج برای آماده‌سازی زمین چمن کمپ تیم‌های ملی

 

وی در ارتباط به این که چرا زمین چمن کمپ تیم‌های ملی هنوز آماده نشده است و قرار بود این اتفاق در عرض شش ماه رخ دهد، گفت: این را که دیگران چه قولی در مورد زمان آماده‌سازی زمین داده‌اند، من نمی‌دانم، اما لازم است بگویم ما فقط حدود سه ماه است که کار خود را شروع کرده‌ایم. در حقیقت پنج شش ماه کار متوقف شده بود و دلیل آن هم مشکلات مالی بود. هم‌اکنون سه ماه است که به‌طور جدی زمین در حال آماده‌سازی است و به ما گفته‌اند  دو سه ماه دیگر آماده خواهد شد، اما من شش هفت ماه زمان را اعلام می‌کنم تا بعدها نگویید چرا طبق زمان اعلام شده، آماده نشد.

 

اگر تا الان نتیجه نگرفته بودیم باید به همه پاسخ می‌دادیم

 

تاج راجع به صحبت‌هایش با کی‌روش و ناراحتی‌های سرمربی تیم ملی تصریح کرد: من با کی‌روش شش ساعت صحبت کردم و در مورد همه مسائل حرف‌های‌مان را زدیم. او حرف خوبی زده‌ است که گفته در صورت عدم نتیجه‌گیری باید دو نفر پاسخگو باشند، سرمربی و رئیس فدراسیون.  این یک واقعیت است که اگر تا الان نتیجه نگرفته بودیم باید به همه پاسخ می‌دادیم، اما خوشبختانه تیم ملی تا اینجا نتایج خوبی گرفته و از این بابت خوشحالیم. اینکه تیم ملی سوریه قرار است با سنگاپور در مالزی (محل دیدار ایران و سوریه) بازی کند برای کی‌روش ناراحت‌کننده است و ما به او حق می‌دهیم، به همین خاطر به‌دنبال این هستیم که ما هم مانند سوریه حتماً قبل از رویارویی با این تیم در ورزشگاه محل برگزاری دیدارمان یک بازی دوستانه انجام دهیم، تا به نوعی لغو بازی دوستانه قبلی‌مان را جبران کرده باشیم.

 

بودجه کره جنوبی را داشتیم در تمام رده‌ها قهرمان آسیا می‌شدیم

 

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان خاطر نشان کرد: اینکه کی‌روش مشکلات مالی را مطرح می‌کند، حق دارد. شما نگاه کنید فدراسیون کره جنوبی ۱۶۹ میلیون دلار بودجه‌اش است که به پول ایران می‌شود ۶۰۰ میلیارد تومان! ما اگر ۵۰ میلیارد بودجه داشتیم الان در همه رده‌ها و همچنین تیم‌های باشگاهی‌مان قهرمان آسیا می‌شدیم، هرچند تا الان هم در همه رده‌ها جلوتر از کره جنوبی هستیم. الان فضا، فضای خیلی خوبی است، اینکه یک عده دنبال این هستند که شرایط را جور دیگری نشان دهند، مشکل خودشان است. متأسفانه یکسری از رسانه‌ها دنبال رمزگشایی هستند که تیم ملی چرا پول ندارد.

 

مشکلات مالی فدراسیون فوتبال نگران‌کننده است

 

وی همچنین افزود: بودجه ما از سوی دولت سه میلیارد بوده است در حالی که مبلغی را به این بودجه اضافه کردیم تا فقط پرواز‌های چارترمان را اوکی کنیم. مشکل مالی با توجه به بودجه‌ای که به فدراسیون داده شد، نگران‌کننده است. از این رو با صحبت‌هایی که با جهانگیری معاون اول رئیس جمهور داشتیم او قول کمک ۱۵ میلیارد تومانی را داد تا ان‌شا‌ءالله بتوانیم شرایط را برای صعود تیم ملی به جام جهانی فراهم کنیم. کلید این قضیه خورده است و از شنبه به‌طور جدی پیگیر این بودجه ۱۵ میلیارد تومانی خواهیم بود.

 

تهدید تاج به عدم برگزاری بازی در اهواز

 

تاج در مورد اتفاقات حاشیه دیدار استقلال خوزستان – پرسپولیس گفت: ما در این زمینه در وزارت کشور جلسه داشتیم. اگر قرار باشد این اتفاقات را در اهواز شاهد باشیم دیگر اجازه نخواهیم داد در آنجا بازی برگزار شود. مقصر این اتفاقات قطعاً ما نیستیم، چرا که نیروی انتظامی اهواز دست ما نیست و برقراری امنیت در ورزشگاه‌ها به هیئت زیر نظر ما مربوط نمی‌شود. اگر اتفاقاتی که در اهواز و دیگر ورزشگاه‌ها رخ می‌دهد، کشته برجای می‌گذاشت، مقصرش فدراسیون فوتبال نیست!‌ باید مقصر اتفاقاتی که در اهواز رخ داد، معرفی شود و پس از بررسی‌هایی که انجام خواهد شد، حتماً مقصر شناخته خواهد شد. اگر واقعاً نمی‌توانند در اهواز بازی را برگزار کنند ما در استان‌های دیگر بازی‌های تیم‌های آن شهر را برگزار خواهیم کرد.

 

بهتر است زبان برخی افراد کوتاه شود!

 

تاج در واکنش به طرح این موضوع که شاید اگر بلیت‌فروشی بازی‌ها به باشگاه‌ها واگذار شود دیگر این اتفاقات رخ ندهد، تصریح کرد: خواهش من این است که اطلاعات‌تان را در این زمین بیشتر کنید! از نظر من بلیت‌فروشی هیچ مشکلی ندارد و ما برای واگذاری آن به باشگاه‌ها صحبت‌های زیادی را با طاهری و افتخاری داشته‌ایم. در این زمینه بحث یکی از سامانه‌ها هم مطرح است. در واقع ما باید این‌طور فکر کنیم که اگر اسپانسری هست باید برای لیگ فوتبال ایران باشد نه سه چهار باشگاه پرطرفدار. اسپانسر باید برای همه تیم‌های لیگ باشد، چه آنهایی که طرفدار دارند و چه آنهایی که طرفدار ندارند. اینکه می‌گویند فدراسیون در قضیه فلان سامانه‌ مقابل پرسپولیس شکست خورد، درست نیست و بهتر است زبان‌شان کوتاه شود. آنها «کِرم» دارند! تیم‌هایی مثل پرسپولیس و استقلال برای ما ارزش بالایی دارند و آنها به عنوان نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان شرکت خواهند کرد. اما همه چیز باید در چارچوب قانون باشد.

 

مقصر بروز حوادث ورزشگاه غدیر هر که هست باید اخراج شود

 

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان با اشاره دوباره به حوادث ورزشگاه غدیر خاطر نشان کرد: در مورد قضیه خوزستان هم ما، قضیه را تا آخر پیگیری خواهیم کرد. این موضوع را به وزیر کشور گفتیم و او نیز برای استاندار خوزستان نامه زد. قرار است هیئتی به آنجا اعزام شود. حمیسی هم نماینده ما خواهد بود. وزارت کشور هم نماینده‌ای اعزام خواهد کرد تا به‌طور کامل بررسی شود که مقصر اصلی اتفاقات اهواز چه کسی بوده است. هر مسئولی مقصر بوده باشد، باید اخراج شود، فرق نمی‌کند در چه سمتی باشد. چرا باید در ورزشگاه‌‌های اهواز امنیت نباشد؟ چرا باید یک پدر جلوی پسرش کتک بخورد و سر تعداد زیادی هوادار شکسته شود؟‌ این‌ها همه نشان می‌دهد که واقعاً در ورزشگاه‌ آنجا امنیت نیست و چنانچه نمی‌توانند بازی‌ها را برگزار کنند ما این آمادگی را داریم مسابقات در شهرهای دیگر انجام شود.

 

وی با بیان این که مردم از اتفاقات خوب فوتبالی خوشحال می‌شوند، گفت: شما دیدید در این چند وقت چه اتفاقات خوبی در فوتبال رخ داد و به چه افتخاراتی رسیدیم. اینها همه باعث خوشحالی مردم می‌شود و واقعاً حیف است که در این شرایط آن اتفاقات تلخ را در ورزشگاه‌ها ببینیم.

 

بازنشسته‌ها باید بروند و نیروهای جوان بیایند

 

تاج راجع به بحث بازنشسته‌ها نیز گفت: یک فرد بازنشسته، بازنشسته‌ است، پس باید برود. بازنشسته‌ها باید بروند و نیروهای جوان بیایند. نیروهای جوان از دانشگاه شریف و جاهای دیگر باید بیایند و واقعاً کار کنند تا به پیشرفت خوبی برسیم. البته یک عده می‌توانند با در نظر گرفتن قانون و در شرایط خاص به کارشان ادامه دهند. به‌طور مثال قانون می‌گوید که یکسری می‌توانند با شرایط خاص با دریافت مثلاً یک سوم حقوق کار کنند و بعضی علاقه‌مند هستند که در این شرایط بمانند و کارشان را انجام دهند. در هر صورت باید ببینیم قانون چه می‌گوید.

 

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=203516

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر