2

دشمنان انقلاب اسلامی به دنبال تحقیر ایران هستند تا دیگران جرأت ایستادگی در مقابل آنان را نداشته باشد

  • کد خبر : 203632
  • ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶

هر روز یک مذاکره، هر روز یک تعامل، بعد هم بگوییم تا وقتی تعاملمان با این‌ها درست نشود، توسعه اقتصادی و صادرات معنا ندارد، این‌طور گذاف هم حرف بزنیم.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: خداوند بعدازآنکه مؤلفه‌ها و شاخصه‌های انسان الگویی قرآن را به‌عنوان ابرار در سوره مبارکه انسان بیان می‌کند و ویژگی انسان‌های ضد الگویی قرآن را مشخص کرده است، در نهایت می‌فرماید تمام این تبیین‌هایی که درباره انسان الگویی قرآن داشتیم عنوان تذکر دارد، اما اینکه انسانی بخواهد واقعاً انسان الگویی انسان باشد یا ضد الگویی قرآن قرار بگیرد مربوط به اراده خود او است.

وی تصریح کرد: هر کس به‌ حسب برداشتی که از این آموزه الهی از سوره مبارکه انسان دارد راه خودش را به‌طرف خداوند انتخاب می‌کند.

امام‌ جمعه مشهد بابیان اینکه این موضوع نشان‌گر واقعیت اختیاری بودن راه انسان در قرآن است گفت: تعالیم و مفاهیم قرآنی عنوان تذکر دارد و هدایت قرآن، هدایت اختیاری است نه هدایت اجباری و انسان‌ها با برداشت خودشان راهشان را به‌طرف پروردگار مشخص می‌کنند.

وی با اشاره به سالروز شهادت امام سجاد (ع) تصریح کرد: امام سجاد (ع) سومین رهبر انقلاب کربلا است.

علم‌الهدی با بیان اینکه حکومت یزید در جریان اسارت اهل‌بیت (ع)، دو هدف را تعقیب می‌کرد، خاطرنشان کرد: هدف اول آن‌ها برق چشم گرفتن از مخالفین با نمایش دادن وضعیت اهل‌بیت (ع) در اسارت بود، یزید می‌خواست این کار به‌عنوان یک عبرت برای همه مخالفین حکومت یزیدی مطرح شود و دیگر کسی جرأت نکند به‌ عنوان مخالفت در مقابل قدرت یزید و حکومت بنی‌امیه قد علم کند.

وی افزود: دومین هدف بنی‌امیه از تحقیر اهل‌بیت (ع) حذف ارزش‌های اسلامی از جامعه بود، یزید می‌خواست با تحقیر اهل‌بیت (ع)، ارزش‌ها و اصول انقلاب امام حسین (ع) را از بین ببرد، نه‌تنها در انقلاب امام حسین (ع)، آنچه در اسلام و تاریخ اسلام ارزش است، آن را با تحقیر اهل‌بیت (ع) به ضد ارزش مبدل کند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: یکی از ارزش‌های بزرگ اسلامی در تاریخ، جریان فتح خیبر بود که امیرالمؤمنین (ع) خیبر را فتح کرد، این نقطه طلایی اقتدار اسلام بود، سعی می‌کردند این ارزش‌ها را به‌صورت ضد ارزش مبدل کنند، امام سجاد (ع) فرمودند «ما را وارد محله یهودی‌ها کردند، یک منادی فریاد زد ای جماعت یهودیان، می‌دانید این‌ها چه کسانی هستند؟ این‌ها کسانی هستند که پدر این‌ها، پدران شما را از خیبر بیرون و شما را آواره کرد» یعنی مسئله فتح خیبر ضد ارزش شد؛ حضرت فرمودند «وقتی صدای این منادی بلند شد، یهودیانی که بالای بالاخانه‌ها و بالای پشت‌بام‌ها نگاه می‌کردند، هرچه به دستشان آمد به‌طرف ما پرتاب کردند، حتی برخی از این زن‌های یهودیه، تشت‌های آتش را از بالای پشت‌بام به روی ما می‌ریختند.

وی با اشاره به شرایط امروز انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: امروز انقلاب ما هم دقیقاً در همین شرایط است؛ دشمنان ما می‌خواهند با تحقیر ما به‌وسیله تحریم‌ها و مسائل اقتصادی، کار را به‌جایی برسانند که مردم پشیمان شوند و بگویند همه این بی‌چارگی خود را از مرگ بر آمریکا داریم، می‌خواهند قضیه را به اینجا برسانند و با تحقیر ما این وضع را به وجود آورند.

امام‌ جمعه مشهد مقدس تأکید کرد: دشمنان انقلاب اسلامی به دنبال تحقیر ایران هستند تا دیگران جرأت ایستادگی در مقابل آنان را نداشته باشد، می‌خواهند وضعی برای ما به وجود بیاورند که ازنظر فرهنگی و اقتصادی سایر جوامع اسلامی بگویند دیگر ما با آمریکا درنیافتیم، اگر با آمریکا دربیافتیم، بلای ایران سر ما می‌آید.

وی با اشاره به اینکه خط دشمن در مقابل ما دقیقاً خط یزید در مقابل اهل‌بیت (ع) است، گفت: ما باید همان کاری را انجام دهیم که امام سجاد (ع) کرد؛ با این کارها و ظلمی که در روز ورود به شام به سر اهل‌بیت (ع) آوردند، مدیریت قضیه به‌وسیله امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) به‌جایی رسید که روز ورود به شام، انواع ذلت‌ها و حقارت‌ها را به اهل‌بیت (ع) تحمیل کردند اما با کمتر از ۱۰ روز که این زن و بچه و این جمعیت خواستند از شام بیرون بروند، با آن حس بدرقه عظیم مردم شام و تکریم و احترام مردم شام روبرو شدند.

علم‌الهدی تأکید کرد: کار این چند روز اهل‌بیت (ع)، نه‌تنها نقشه روز ورود شام را، بلکه نقشه ۴۰ ساله معاویه را از بین برد، امروز دشمن به دنبال تکرار همین موضوع است و می‌خواهد با فشار اقتصادی نقشه‌ای که یزید بر سر اهل‌بیت (ع) آورد را بر سر ما بیاورد اما رهبر معظم انقلاب از ۳ سال پیش مسئله اقتصاد مقاومتی را مطرح و راهکار بیرون رفتن از این وضعیت را ارائه کردند.

وی با اشاره به اینکه با گذشت ۳ سال از طرح موضوع اقتصاد مقاومتی اما هنوز بازارهای ما مملو از کالاها و اجناس خارجی است، تصریح کرد: متأسفانه مردم و مسؤولان اقتصاد مقاومتی را جدی نگرفتند و امروز شاهد دزدی ۸ هزار میلیاردی از مردم هستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان که این دزدی از آن صورت گرفته است امروز ۲۷ شرکت زیر مجموعه دارد که یکی از آن‌ها بانک سرمایه است، در این بانک سرمایه مدیرعامل، همسر و پسرش اسنادی را جعل کردند و اموال معلمین پریشان و بیچاره را به‌حساب شخصی خودشان واریز کردند، در سال ۹۳ بانک سرمایه اعلام ورشکستگی کرد.

وی افزود: امروز که قضیه مشخص‌ شده است که ۸ هزار میلیارد تومان از پول مردم دزدیده‌ شده، مگر شما چشمتان باز نبود که یک دزد در این کشور ۸ هزار میلیارد بدزدد؟

امام‌ جمعه مشهد گفت: امروز اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان ۹۰۰ هزار نفر است، یعنی درواقع در این دزدی از جیب هر معلم ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دزدیده شد.

علم‌الهدی تصریح کرد: علاوه بر اینکه کاری در اقتصاد مقاومتی نشد، این ثروت هم از دست رفت، این دارایی را هم دزدیدند، واقعاً باید موضوع این‌طور باشد؟ ما دنباله‌رو امام سجاد (ع) هستیم و باید دنباله‌رو آن‌ها در اداره کشور باشیم، این اداره کشور است؟

وی تأکید کرد: ۹۰ درصد تسهیلات این بانک در سال ۹۴ فقط به ۳۰ نفر داده شد که پس از بررسی این ۳۰ نفر که هرکدام چندین میلیارد وام گرفته‌اند، اکثر این وام‌ها بی وثیقه بوده است و وثیقه‌ای در مقابل ندارد و با یک برگ کاغذ میلیاردها تومان وام داده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: حالا اگر معلمی بخواهد از همین بانک سرمایه چند میلیون وام بگیرد، آن‌قدر برایش مشکلات ایجاد می‌شود که منصرف شود، معلمی که صاحب این سرمایه است.

وی با اشاره به اینکه ۳ سال پیش رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند، تأکید کرد: اگر مردم و مسؤولان درون‌نگری می‌کردند و داشته‌ها و سرمایه‌ها و توان علمی و دانش‌بنیان داخل این کشور را بررسی می‌کردند و مسیر اقتصاد مقاومتی را پیش می‌رفتند مگر کسی می‌توانست جلوی چشمان بینای کسانی که به دنبال اجرای اقتصاد مقاومتی هستند ۸ هزار میلیارد بدزدد.

امام‌ جمعه مشهد تصریح کرد: مردم و مسؤولان بدانند ما مردم محرم دار هستیم و با همین ایده و انگیزه امام (ره) فرمودند ماه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر است و پس از عزاداری ماه محرم و صفر انقلاب به پیروزی رسید، بعد در جلوی چشم ما ۸ هزار میلیارد را بدزدند و همه‌اش همین یک مورد نیست.

وی خاطرنشان کرد: هر روز یک مذاکره، هر روز یک تعامل، بعد هم بگوییم تا وقتی تعاملمان با این‌ها درست نشود، توسعه اقتصادی و صادرات معنا ندارد، این‌طور گذاف هم حرف بزنیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=203632

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر