2

تغییر قریب الوقوع در پلیس راهور تهران بزرگ؟

  • کد خبر : 204043
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵

یک سایت خبری مدعی شد که پس از کش و قوس‌های فراوان در برخی مسائل ترافیکی پایتخت و برخی حاشیه‌هایی که به دنبال داشت، قرار بر این شده که رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تغییر کند و فردی نام‌آشنا جایگزین او شود.

به گزارش تابناک، هرچند اجرای طرح کاهش یا همان LEZ پس از مدتی تعلیق، از ابتدای آبان‌ماه در تهران اجرایی شده و بر اساس آن، خودروهای فاقد معاینه فنی توسط سامانه دوربین‌های این طرح شناسایی شده و برایشان جریمه ۵۰ هزار تومانی به ثبت می‌رسد اما هنوز مشخص نیست چه زمانی این طرح به صورت تمام و کمال به اجرا درخواهد آمد.

یکی از اشکالاتی که مانع از اجرای کامل این طرح شد، اختلافی بود که میان طراحان LEZ و پلیس راهور تهران بروز کرد و موجب شد طرح طبقه‌بندی خودروها بر اساس میزان آلایندگی و مجازکردن تردد دسته‌های مشخص‌شده در قسمت‌های مختلف شهر، به حداقلی‌ترین شکل ممکن به اجرا درآید و تنها به دسته‌بندی خودروهای دارای معاینه فنی و فاقد این برگه تقلیل پیدا کند    .

به این صورت که خودروهای فاقد معاینه فنی در مبادی ورود به طرح زوج و فرد توسط دوربین های ویژه شناسایی شده و جریمه شوند؛ آن هم در شرایطی که مشخص نشده چه زمانی قرار است میزان آلایندگی هرخودرو مشخص کننده محدوده دسترسی آن خودرو به مناطق مختلف شهر باشد و طرح کاهش به شکل کامل اجرایی شود.

این در حالی است که علاوه بر این ابهام، مسئولان پلیس راهور مواردی مانند تعیین‌نشدن وضعیت آلودگی ناوگان حمل و نقل عمومی و موتورسیکلت‌ها در این طرح را هم محل اشکال می‌دانند و بر این باورند طرح کاهش باید در این زمینه نیز تغییراتی به خود دیده و بازآفرینی شود. اشکالاتی که برخی ریشه در اختلافات پیش‌آمده میان پلیس راهور و مسئولان شهرداری داشته و اخبار رسیده، حکایت از تغییراتی اثرگذار در آن دارد؛ به این صورت که قرار است رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تغییر کرده و زمینه برای حضور چهره‌ای نام‌آشنا در این سمت فراهم شود.

یک منبع آگاه در این‌باره می‌گوید: سردار سیدتیمور حسینی رئیس پلیس فعلی راهور ناجا در تهران بزرگ در روزهای آینده تغییر خواهد کرد و به جای ایشان، سردار محمدرضا مهماندار که پیش‌تر رئیس پلیس راه کشور بوده، عهده دار این مسئولیت خواهد شد.

تغییری که البته مشخص نیست دلیل آن چیست اما بی‌شک در سرنوشت طرح‌هایی مانند LEZ موثر خواهد بود؛ به‌ویژه آنکه می‌دانیم از مدت‌ها پیش اختلافاتی در این زمینه وجود داشته و هنوز نیز رفع نشده است؛ اختلافاتی که البته تنها محدود به این طرح هم نبوده است.

در کنار مسائل پیش‌آمده در مسیر اجرای طرح کاهش، از ابتدای دوران حضور حسینی در راهور تهران بزرگ، برخی دیگر از تصمیمات این نهاد نیز حاشیه‌هایی به همراه داشت. از جمله تصمیم پلیس راهور تهران برای غیرقانونی اعلام‌کردن حضور پارکبان‌ها در معابر یا حتی به‌کارگیری پارکومتر؛ تصمیم‌هایی که حاشیه‌هایی به دنبال داشت و به نوعی برای مردم سرگردانی آفرید.

به این اختلافات، طرح‌هایی مانند برچیدن تابلوهای زمان‌سنج چراغ های راهنمایی و رانندگی و امثال آن را هم می‌توان افزود که برای بسیاری از شهروندان محل ابهام بود و توجیهشان به سادگی مقدور نبود. هرچند برخی تصمیمات پلیس راهور مانند احیای خطوط عابر پیاده نیز با استقبال شهروندان مواجه و بسیار مثبت ارزیابی شد.

یادآوری این مسائل کافی است تا نتیجه بگیریم شاید تغییر پیش رو، مجالی برای تصحیح برخی اقدامات پلیس راهور تهران بزرگ باشد، به‌ویژه آنکه می‌بینیم فرد جایگزین حسینی، سردار مهماندار معرفی شده که در سطح بالای فرماندهی پلیس راهور حضور داشته و شناخته‌شده است. اتفاقی که هرچند می‌تواند گره از برخی مسائل و اختلافات بگشاید، ممکن است به تصمیماتی جدید در پلیس راهور تهران بزرگ و شدت‌گرفتن برخی اختلافات بروزکرده شود.

حسینی در هجدهم فروردین سال ۹۳، همزمان با تغییر جمعی از فرماندهان انتظامی تهران، در حالی جایگزین سردار رحیمی شده بود که درجه سرهنگی داشت و در بهمن‌ماه آن سال به درجه سرداری ارتقاء یافت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=204043

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر