3

۲۶ سالگی خورشید کاروان در یادمان شهدای هفتم تیر

  • کد خبر : 204496
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲

بیست و ششمین سال اجرای نمایش «خورشید کاروان» به کارگردانی محمود فرهنگ از ۲۵ آبان ماه در مجموعه شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) تهران آغاز می‌شود.

۱۳۹۴۰۹۱۰۱۷۰۲۲۴۴۳۸_photol

 

به گزارش افق نمایش «خورشید کاروان» در بیست و ششمین سال اجرای متوالی خود از ۲۵ آبانماه در سالن اصلی  یادمان شهدای انقلاب اسلامی هر شب از ساعت ۱۸:۳۰ به مدت ۱۱ شب تا ۵ آذر به روی صحنه خواهد رفت.
این اثر ملی براساس نمایش هیهات شاهکار زنده یاد ابوباسم حیادار و با بازنویسی مهدی متوسلی و کارگردانی محمود فرهنگ توسط موسسه فرهنگی فدک به روی صحنه می رود که در بیست و ششمین سال اجرای خود شاهد نقش آفرینی جلیل فرجاد، کرامت رودساز، اسدالله بابایی، فرهاد بشارتی و همچنین گروه همسرایی  به سرپرستی محمد سراج می باشد.
خورشید کاروان روایت شبی است که کاروان اسراء اباعبدالله الحسین (ع) در مسیر شام در دیر راهبی توقف می کنند .. راهب نصرانی یک شبه حسینی می شود و تمام ثروت خود را می دهد تا فقط یک شب تا سحر با سر مبارک سیدالشهدا(ع) هم کلام شود. راهب نصرانی با حسین نجوا میکند و حسین هم با او … خورشید کاروان پس از بیست و شش سال پر فروغ خواهد ماند ازدیر راهب تا خرابه شام …
حضور ۱۲ ساله زنده یاد انوشیروان ارجمند در نقش راهب مسیحی از نقاط برجسته اجرای این نمایش در طول سالیان گذشته خود بوده که جلیل فرجاد برای سومین سال متوالی نقش آفرینی راهب مسیحی را برعهده گرفته است.
این اثر ملی تا کنون درسالیان متوالی اجراهای خود در شهرهای مختلف کشور و همچنین کشورهای انگلیس، هلند و امارات توانسته میزبان بیش از یک میلیون و سیصد هزار نفر از محبان اهل بیت (ع) باشد.
همچنین علاقه مندان به تماشای این اثر عاشورائی می توانند برای انجام هماهنگی‌های لازم بازدید با مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه  ( هفتم تیر) به شماره‌ ۳۵۰۲۴۰۰۰ تماس گرفته و یا با آدرس تهران – میدان بهارستان نرسیده به چهارراه سرچشمه، انتهای خیابان صیرفی پور، مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی مکاتبه فرمایند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=204496

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر