1

می‌توانیم با ایجاد همفکری بین متفکران زمینه برای مقابله با تروریسم را هموار کنیم

  • کد خبر : 204833
  • ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷

در آغاز اولین همایش بین‌المللی بحران‌های ژئوپلیتیکی جهان اسلام که با حضور وزیر امور خارجه کشورمان و جمعی از مسئولان و سفرای داخلی و خارجی برگزار شد بر ایجاد جهاد علمی، همفکری اندیشمندان و مقابله جهان اسلام با تفرقه افکنی تاکید شد.

به گزارش ایسنا، این همایش که صبح امروز (دوشنبه) با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، سیدیحیی رحیم صفوی دبیر همایش و رئیس موسسه آینده پژوهشی جهان اسلام، محمدمهدی تهرانچی رئیس دانشگاه شهید بهشتی و جمعی از سفرا و مقام‌های داخلی کشورمان  آغاز به کار کرد مباحثی پیرامون بحران های ژئوپلتیکی جهان اسلام مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در این همایش سردار صفوی با تاکید بر اینکه برای برگزاری این همایش ۲ سال تلاش کرده اند خاطر نشان کرد: متاسفانه در هیچ کجای دنیا ظرف این ۱۵ سال به اندازه جهان اسلام جنگ و تنش وجود نداشته است.

وی ادامه داد: امروز هم شاهد ادامه این تنش ها هستیم. ما در تلاشیم تا با بهره مندی از مقالات و همفکری اساتید به درک عالمانه ای برای پیدا کردن ریشه های این بحران ها دست یابیم. همچنین تلاش خواهیم کرد متوجه شویم که آیا این بحران در منطقه خواهند ماند یا به اروپا هم سرایت می کند.

صفوی گفت: ما می توانیم با ایجاد همفکری بین متفکران زمینه برای مقابله با تروریسم را هموار کنیم و همچنین زمینه هایی از همگرایی کشورهای جهان اسلام را ترسیم کنیم.

دبیر همایش و رئیس آینده پژوهی جهان اسلام خاطر نشان کرد: ما با تولید ادبیات جدید علمی در فضای منطقه ای و بین المللی  و بهره‌مندی از مقالات علمی اساتید داخلی و خارجی به دنبال جلوگیری از تفرقه افکنی در جهان اسلام هستیم.

تهرانچی، رئیس دانشگاه شهید بهشتی هم با اشاره به تمدن ۵۰۰ ساله کشورهای اسلامی گفت: در گذشته از چین تا اروپا را سرزمین های اسلامی تشکیل می دادند، امروز هم ما نیازمند آن هستیم تا دستگاه محاسباتی مناسبی به دور از خطا داشته باشیم.

وی با اشاره به دستورات مقام معظم رهبری در رابطه با لزوم برقراری جهان مستمر علمی به منظور ارتقاء علوم انسانی گفت: با تسلط به دانش های روز و شناخت علوم دینی می توانیم دستگاه های محاسباتی به دور از خطا داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=204833

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر