1

تشییع مظلومانه شهدای حمله پلیس به شیعیان نیجریه در راهپیمایی اربعین حسینی + تصاویر

  • کد خبر : 205087
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰

صدها نفر از شیعیان و پیروان اهل بیت(ع) نیجریه پیکر هفت تن از قربانیان تیراندازی اخیر نیروهای پلیس و امنیتی به راهپیمایی مسالمت آمیز اربعین حسینی به شهادت رسیدند تشییع و به خاک سپردند.

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ شیعیان نیجریه پیکر تعدادی از شهدای قربانیان اخیر تیراندازی نیروهای پلیس این کشور به عزاداران حسینی در شهر شمالی کانو را تشییع کردند.

براساس این گزارش، صدها نفر از شیعیان و پیروان اهل بیت(ع) پیکر هفت تن از شهدا را که در تیراندازی اخیر نیروهای پلیس و امنیتی به راهپیمایی مسالمت آمیز اربعین حسینی به شهادت رسیدند تشییع و به خاک سپردند.

علی حسن کورا ۲۲ ساله، عثمان سلیمان ۲۶ ساله، زینب ابوبکر ۸ ساله، مبارک حسن کورنا، فاطمه عمر مایدوگوری، علی حیدر و احمد ایسما، شهدایی هستند که روز گذشته تشییع شدند. پیکر یک تن از شهدا نیز روز سه شنبه تشییع و به خاک سپرده شد.

درحالی‌که برخی منابع خبری از شهادت حدود ۹ نفر در این حملات خبر دادند اما جنبش اسلامی نیجریه گزارش داد در تیراندازی نیروهای پلیس این کشور به‌سوی شیعیان در شهر شمالی کانو دست‌کم ۱۰۰ نفر شهید و چندین تن نیز زخمی شده‌اند.

نیروهای پلیس نیجریه سه روز پیش شیعیان این کشور در خارج شهر کانو در شمال شرقی نیجریه را که مشغول انجام مراسم عزاداری بودند، به گلوله بستند.

به گفته شاهدان عینی نیروهای پلیس پیکر بسیاری از شهدا را به مکانی نامعلوم منتقل کرده‌اند.

نیروهای پلیس در این حمله به شلیک گاز اشک‌آور و گلوله‌های جنگی متوسل شده‌اند.

تیراندازی در شهر کانو در حالی روی داد که نظامیان نیجریه ۲۱ مهرماه نیز با حمله به مراسم عاشورا در شهر فونتوا در ایالت کاتسینا ۹ نفر را کشتند.

موج سرکوب شیعیان در نیجریه از آذر سال گذشته با یورش سربازان نیجریایی به حسینیه بقیه الله در شهر زاریا در ایالت کادونا آغاز شد.

نیروهای نیجریه در آن زمان به خانه شیخ ابراهیم زکزکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه، در شهر زاریا حمله و او را به‌شدت زخمی و سپس وی دستگیر کردند. در این یورش صدها تن ازجمله سه فرزند شیخ زکزاکی شهید شدند.

بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری این کشتار را محکوم کرده‌اند.

سازمان عفو بین‌الملل، اوایل اردیبهشت ۱۳۹۵ دولت نیجریه را به کشتار شیعیان متهم و در گزارشی اعلام کرد ارتش این کشور در روزهای ۱۲ و ۱۴ دسامبر (۲۱ و ۲۳ آذر) بیش از ۳۵۰ تن از شیعیان این کشور را قتل‌عام کرده است.

این سازمان بین‌المللی همچنین تصاویری ماهواره‌ای به گزارش خود ضمیمه کرده بود که محل گورهای جمعی شیعیان در نیجریه را نشان می‎داد.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=205087

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر