1

اوحدی: زائران در برگشت عجله نکنند

  • کد خبر : 205370
  • ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۰

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه زائران در برگشت عجله نکنند، گفت: آمار سامانه سماح نشان می دهد در دوم و پنجم آذر ماه بالاترین تراکم جمعیتی ورود به کشور را داریم.

سعید اوحدی در گفتگو با رادیو اربعین با اشاره به وضعیت مرز مهران بیان داشت: با همکاری خوب مردم، زائرانی که در مرز حضور داشتند و برخی هم بدون مدارک بودند به نکات عوامل نیروی انتظامی توجه کردند و مرز مهران تخلیه شد.

وی افزود: مرز مهران همچنان برای زائرانی که قصد ورود به خاک عراق را دارند، بسته است ولی برای زائرین که قصد ورود به کشور را دارند، یک طرفه باز است.

رئیس کمیته اعزام اربعین حسینی (ع) با ذکر اینکه مرزهای شلمچه و چذابه دو طرفه باز است، در خصوص آخرین روز ورود به خاک عراق به منظور شرکت در اربعین حسینی گفت: بر اساس هماهنگی که وزارت خارجه با سفارت عراق انجام دادند، به دلیل اینکه روز اربعین به ماه قمری در عراق روز دوشنبه است لذا زائرینی که ویزا و گذرنامه دارند می توانند وارد خاک عراق شوند.

وی دوم و پنجم آذر ماه را روزهای پر تراکم جمعیت در مرزها دانست و عنوان کرد: زائران همان طوری که در رفت برنامه داشتند در برگشت هم عجله نکنند، آمار سامانه سماح به عنوان کانال ثبت نامی نشان می دهد در دوم آذر و و پنجم آذر ماه بالاترین تراکم جمعیتی و ورود به کشور را داریم، لذا زائرین در این دو روز دقت کافی را داشته باشند.

اوحدی ادامه داد: تقاضایمان این است که زائران از همان مرزی که خارج شده اند، وارد کشور شوند.

وی ادامه داد: امکانات حمل و نقل در نجف ممکن است این جاذبه را داشته باشد که زائران را به سمت مهران سوق دهد اما در این دو روزی که بالاترین حجم ورودی را داریم، قطعا مرز مهران با تراکم جمعیت مواجه می شود و امکانات حمل و نقل علی رغم همه تلاش کمیته حمل و نقل و سوخت محدود است لذا زائران از مرزهای دیگر هم استفاده کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=205370

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر