1

سازمان ملل: میانمار درصدد پاکسازی نژادی مسلمانان روهینگا است

  • کد خبر : 205674
  • ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷

جان ماکیسیک عضو کمیساریای عالی امورپناهندگان سازمان ملل گفت: میانمار درصدد پاکسازی نژادی اقلیت مسلمان روهینگا در خاک این کشور است.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی،ماکیسیک به این شبکه افزود: نیروهای مسلح با کشتن مسلمانان روهینگا در ایالت راخین بیشتر آنها را مجبور به فرار به بنگلاش در مجاورت این کشور کرده است.
مسلمانان میانماری اسکان یافته دربنگلادش از وضعیت وخیم خود و اقدام‌های وحشیانه نیروهای امنیتی میانمار خبر دادند.
برخی ازمسلمانان شهر روهینگیا درمیانمار واقع درجنوب شرقی آسیا که اخیرا موفق به فرار از این کشور و رفتن به بنگلادش شدند از وضعیت اسفبار زندگی و حمله نیروهای امنیتی این کشور به اقلیت مسلمان منطقه خبر دادند.
براساس این گزارش، عملیات نظامی در شهر راخین موجب کشته شدن ده‌ها نفر شده است.
آوارگان میانماری در گفت وگو با شبکه خبری بی بی سی دولت را متهم به اعمال وحشیانه کردند، اما دولت میانمار این ادعاها را رد می‌کند.
فرهنگ خاتون بانوی مسلمان میانماری دراین زمینه به خبرنگار بی. بی.سی گفت: نیروهای امنیتی مساجد و منازل ما را آتش زدند. دو پسر من ناپدید شده اند. آن‌ها در حال کشتن مردم هستند.
وی در ادامه گفت: ما باید کجا زندگی کنیم؟ من بعد از ۱۰ روز سختی و مصیبت به اینجا رسیدم.
مجیانما خاتون دیگر زن مسلمان آواره میانماری به بی. بی. سی گفت که نیروهای نظامی همسرش را با شلیک گلوله به قتل رساندند.
وی افزود: نیروهای ارتش منازل بسیاری را آتش زدند.برخی مردان نیز با شلیک گلوله کشته شدند وبرخی دیگرنیزقتل عام شدند. من فقط توانستم برخی از اموالم را با خود به اینجا بیاورم.
هواداران گروه اقلیت مسلمانان روهینگیا چهارشنبه گذشته نیز اعلام کردند که بیش از ۱۰۰ مسلمان این منطقه واقع در غرب ایالت راخین به واسطه عملیات ضد شورش دولت این کشور کشته شده‌اند.
دولت میانمار مدعی شده بود که مهاجمان صدها منزل مسکونی را سوزانده‌اند اما گروه‌های حقوق بشری ارتش را مسئول این حادثه قلمداد کردند.
بیشترجمعیت یک میلیون و صد هزار نفری روهینگیا از حق شهروندی میانمار محرومند و در شرایطی مشابه با تبعیض نژادی زندگی می‌کنند.
۸۹ درصد مردم میانمار بودایی، ۴ درصد مسیحی، ۴ درصد مسلمان و ۱درصد نیز پیرو آیین هندو هستند.
دولت میانمار برای رفع اختلافات و مشکلات میان مسلمانان و بوداییان، سیاست کوچ اجباری ۶ میلیون مسلمان روهینگیایی را از منطقه آرکان اتخاذ کرده‌است. به واسطه این سیاست اتخاذ شده از جانب دولت، نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر از مسلمانان آرکان به بنگلادش، ۵۰ هزار نفر به تایلند و ۴۰ هزار نفر به مالزی و تعداد قابل توجهی به دیگر کشورهای آسیایی مهاجرت کردند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=205674

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر