2

نقص فنی در قطار تبریز-مشهد یک روز پیش از حادثه سمنان

  • کد خبر : 205866
  • ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، از وجود نقص فنی در قطار تبریز – مشهد یک روز پیش از حادثه سمنان خبر داد که منجر به تاخیر ۷ ساعته در رسیدن به مقصد شده بود.

محمد حسین فرهنگی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سانحه اخیر برای قطار مسافربری تبریز-مشهد در استان سمنان، اظهارداشت: یکی از نکاتی که با بروز این حادثه بیش از قبل به ذهن می رسد، مسئله نظارت بر شرکت های حمل و نقل ریلی مسافر و کالا است که جای تامل دارد.

وی افزود: عالی رغم درآمد کلان این شرکت ها و قیمت بالایی که هر سال برای بلیت تعیین می کنند، عملاً نظارت خاصی بر آنها نمی شود و این سوال پیش می آید که علت بروز نقص های فنی مکرر در این ناوگان چیست و چه کسی مسئول نظارت بر مسائل فنی و مالی این شرکت ها است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به مطرح شدن مسئله یخ زدگی سیستم ترمز قطار حادثه دیده اخیر به عنوان علت حادثه در برخی محافل رسانه ای و مدیریتی، عنوان کرد: همه می دانیم که مجهزترین و گسترده ترین سامانه حمل و نقل ریلی در جهان، برای روسیه است و بخشی از خطوط ریلی روسیه نیز در مناطق سیبری قرار دارد که سردترین فصول سال در آنجا است.

فرهنگی ادامه داد: آیا در آنجا هم چنین اتفاقاتی رخ می دهد که در مسیر نزدیک به سمنان که آنچنان سردسیر هم نیست، روی دهد!؟ چرا مجموعه وزارت راه و شرکت راه آهن بر عملکرد ناوگان ریلی نظارت ندارد؟

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: روز قبل از این حادثه به من اطلاع دادند که قطار تبریز- مشهد با حدود ۷ ساعت تاخیر به مقصد رسیده و علت را هم نقص فنی اعلام کرده بودند؛ چرا همان روز یا قبل از آن اقدامات کافی برای اصلاح و بهسازی این قطارها انجام نشده بود؟ اگر این قطارها استانداردهای لازم را ندارند، چرا اساساً اجازه حرکت به آنها داده می شود که با آرامش مردم و از آن مهمتر با جان و زندگی آنها اینطور بازی شود!؟

بی توجهی راه آهن به حادثه سه سال قبل قطار در سمنان

فرهنگی تصریح کرد: روند امداد و نجات پس از این حادثه نیز اشکالاتی داشته که قابل تامل است.

وی گفت: اشکالاتی که در سیستم مدیریتی شرکت راه آهن وجود دارد، مانع پاسخگویی آنها شده است و این سوال وجود دارد که چرا یک قطار دیگر هم در همین منطقه و در حدود ۳ سال پیش حادثه دید و اقدامی برای پیشگیری حوادث بعدی انجام نشد؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: اینها همه مسائل و ابهاماتی است که کمیسیون عمران مجلس از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی مامور رسیدگی به آنها شده و باید پاسخ آنها معلوم شود.

وی همچنین در مورد استیضاح وزیر راه و شهرسازی به دلیل این حادثه نیز گفت: در این رابطه با توجه به اینکه مجلس این هفته تعطیل است، نمی توانم اظهارنظری داشته باشم و پس از بازگشایی مجلس و جلسه با همکاران در این رابطه تصمیم می گیریم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=205866

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر