1

یک عده انسان جاهل و فریب خورده تکفیری به ابزار دستی برای آمریکا و صهیونیسم تبدیل شده‌اند

  • کد خبر : 205919
  • ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴

تولیت آستان قدس رضوی گفت: دست پلیدی که در شهر حله جان زائران اربعین حسینی (ع) را گرفت، در حقیقت دست آمریکا، رژیم غاصب صهیونیستی و رژیم مرتجع آل سعود بود که از آستین تروریسم تکفیری بیرون آمد.

به گزارش افق نیوز به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی یکشنبه شب در آیین تجلیل از شهدا و جان باختگان مسیر زیارت در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی افزود: حمله گروه تکفیری تروریستی داعش به زائران حسینی در حله عراق، نشان از درمانگی استکبار دارد.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان تروریست‌های تکفیری داعش را دست پروردگان اسرائیل و آمریکا خواند و بیان کرد: یک عده انسان جاهل، نادان و فریب خورده تکفیری به ابزار دستی برای آمریکا و صهیونیسم تبدیل شده‌اند تا در جامعه اسلامی جنگ، خونریزی، کشتار و تفرقه ایجاد کنند.

حجت الاسلام رئیسی افزود: آنان از یک سو ارتش‌ های مسلمان را تضعیف می‌ کنند و از سوی دیگر تلاش دارند چهره منور اسلام را مخدوش کنند.
وی اظهار کرد: آمریکا و اسرائیل تنها کسانی هستند که از وقایع سوریه، عراق و یمن نفع می‌برند و توطئه پلید و شوم صهیونیسم به روشنی در خونریزی‌ها و جنایات جهان اسلام مشاهده می ‌شود.
وی تصریح کرد: به طور قطع جامعه اسلامی با تاسی به قرآن، سیره رسول اکرم (ص)، آموزه‌ های اهل بیت طاهرین (ع) و بصیرت می‌ تواند متحد، منسجم و ید واحده شود.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: پیروزی و نصرت الهی از آن ملتی است که در راه خدا ایستادگی و پایمردی داشته باشد و نشانه ‌های مدد الهی در اقتدار و شوکت کشور قابل مشاهده است.
حجت الاسلام رئیسی تاکید کرد: رمز عزت و سربلندی امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی اطاعت از امر خدا و آموزه‌های رسول اکرم(ص) است.

وی افزود: با نگاهی گذرا به کشورهای جهان و حوادث سال‌های اخیر در‌می‌ یابیم که کشورها و ملت ‌هایی دچار خسران، زیان و سیر قهقرایی و ارتجاعی شده ‌اند که دوستی با کفار و مستکبران را بر دوستی با خدا و رسول او ترجیح داده ‌اند.

وی ادامه داد: آنچه امروز رژیم آل سعود به عنوان استمرار راهبردی استکبار جهانی در منطقه خاورمیانه، انجام می ‌دهد در راستای رضا و خشنودی مستکبران عالم و نظام سلطه است و از هیچ ظلم و ستمی به ملت خود و ملل مسلمان برای جلب توجه کفار فروگذار نیست.
تولیت آستان قدس رضوی پیروری کفار و منافقان را دلیل بروز روحیه جاهلی و طی سیر ارتجاعی و قهقرایی در جامعه اسلامی دانست و بیان کرد: خداوند متعال دلیل بازگشت مسلمانان به دوران جاهلیت پیش از اسلام را پیروی و اطاعت آنان از کفار معرفی می‌ کند.

رئیسی اظهار کرد: جامعه اسلامی اگر مبتلا به اطاعت ‌پذیری و پیروی از کفار، مستکبران و انسان‌ های ملحد شد و رضای الهی و اطاعت از آموزه‌ های نبوی و هادیان ثقل را به حاشیه راند، آن گاه است که اسلامیت را از دست داده و به دوران جاهلیت باز می گردد.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در باره جهاد کبیر گفت: مبارزه با استکبار و ایستادگی در برابر ظلم، جهاد کبیر است و این از اصول اسلامی و آموزه‌های اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است؛ جامعه اسلامی نمی ‌تواند خود را مسلمان بداند اما از آموزه‌ های اسلامی پیروی نکند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به حادثه غم انگیز برخورد ۲ قطار مسافربری در محور ریلی سمنان- مشهد و طلب شفای عاجل برای مجروحان و آسیب ‌دیدگان این حادثه دلخراش گفت: وجه مشترک جان باختگان ۲ حادثه برخورد قطار و حمله تروریستی شهر حله؛ شوق زیارت و پای گذاشتن در مسیر به واسطه عشق و محبت به ساحت قدسی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بود.

منبع: ایرنا
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=205919

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر