4

آزادی حلب، شکست توطئه تجزیه سوریه

  • کد خبر : 205962
  • ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶

گرچه شهر حلب قسمت کوچکی از کل سوریه است، اما این توانایی را دارد که در بسیاری از عرصه‌ها به عنوان پایتخت سوریه شناخته شود. سابقه فرهنگی، تاریخی و همچنین اوضاع اقتصادی این شهر باعث شده نگاه ویژه‌ای به این شهر شود.

خبرگزاری فارس: آزادی حلب، شکست توطئه تجزیه سوریه

«حسین شیخ‌الاسلام» کارشناس مسائل خاورمیانه در روزنامه «جام جم» نوشت:

گرچه شهر حلب قسمت کوچکی از کل سوریه است، اما این توانایی را دارد که در بسیاری از عرصه‌ها به عنوان پایتخت سوریه شناخته شود. سابقه فرهنگی، تاریخی و همچنین اوضاع اقتصادی این شهر باعث شده نگاه ویژه‌ای به این شهر شود. این شهر حتی در برخی موارد از دمشق نیز جلوتر بوده است به عنوان مثال، قبل از آغاز بحران در سوریه به عنوان پایتخت اقتصادی سوریه محسوب می‌شد. با این اوصاف اگر حلب به دست نیروهای ارتش و مقاومت سوریه آزاد شود، آنگاه توطئه تقسیم سوریه با شکست روبه‌رو خواهد شد.

به همین دلیل است که تروریست‌های حاضر در این شهر و حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی آنها سرمایه‌گذاری فراوانی روی این مساله انجام داده‌اند. در حال حاضر حکومت سوریه بیش از نیمی از این شهر را در اختیار دارد. با این حال نیروهای تروریستی تمام تلاش خود را انجام می‌دهند تا مناطق اندک تحت کنترل خود را همچنان در اختیار داشته باشند. در این میان حامیان گروه‌های مسلح از عربستان و قطر گرفته تا آمریکا و ترکیه تمام تلاش خود را برای حفظ این مناطق انجام می‌دهند.

تروریست‌ها و حامیان آنها هر تلاشی را انجام می‌دهند تا امیدشان برای تقسیم سوریه همچنان زنده بماند. بر همین اساس قصد دارند شورایی را به رسمیت بشناسند که اداره قسمت اشغال شده حلب را به عهده دارد. استفان دی میستورا، نماینده سازمان ملل در بحران سوریه نیز چندی پیش با همین هدف به تهران آمد، اما با پاسخ قاطع مقامات جمهوری اسلامی ایران رو به رو شد که این امر مصداق تجزیه سوریه به شمار می‌آید. دولت سوریه نیز جوابی قاطع‌تر و سخت‌تر به این پیشنهاد داد. با این اوصاف تروریست‌ها و نیروهای مسلح تنها یک راه پیش روی خود دارند و آن این است که همچون دفعات گذشته مناطق شهر را تخلیه کرده و به دیگر شهرها از جمله ادلب بروند. آنها نیز با علم به این موضوع، سعی می‌کنند از شهروندان به عنوان سپر انسانی استفاده کنند. با این حال بخوبی می‌دانند که «عقب‌نشینی و شکست» راه محتوم آنهاست.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=205962

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر