1

ترامپ: ما دولتی می خواهیم که فقط به مردم آمریکا پاسخگو باشد

  • کد خبر : 206254
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا تاکید کرد نظام مهاجرت این کشور را اصلاح و روند مهاجرت‌پذیری را از برخی کشورهای جهان، متوقف خواهد کرد.

به گزارش افق نیوز به نقل از شبکه سی ان ان، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور منتخب آمریکا، در نخستین سخنرانی عمومی پس از پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، تاکید کرد نظام مهاجرت آمریکا را اصلاح و روند مهاجرت‌پذیری را از مناطقی که روال قانونی امنی نمی‌توانند داشته باشند، متوقف خواهد کرد.

ترامپ در این سخنرانی که در «سینسناتی» ایالت اوهایو انجام شد، گفت: در رفتار با کشورهای دیگر، ما به دنبال منافع مشترک در هر جای ممکن و یافتن حوزه های جدید برای صلح و حسن نیت خواهیم بود. در حوزه مهاجرت، ما بار دیگر حاکمیت آمریکا را اعاده خواهیم کرد. ما در نهایت، به مهاجرت غیر قانونی پایان خواهیم داد، زیرا مجبور به این کار هستیم. ما دیواری بزرگ را در مرز خواهیم ساخت، کارتل های جنایتکار را از میان برمی داریم و جامعه خود را از گسترش خشونت گروه های تبهکار و قاچاق مواد مخدر می رهانیم.

وی افزود: ما از کنگره خواهیم خواست برنامه های روادید و مهاجرت کشورمان را برای محافظت از فرصت های شغلی و دستمزدهای کارگران آمریکایی اصلاح کند. من عاشق کارگران آمریکایی هستم. می دانید که من کارگران آمریکایی را مردان و زنان فراموش شده کشورمان می خوانم و این مردان و زنان بی آنکه کسی فکرشان را بکند، رأی دادند. آن‌ها در دسته های میلیونی حاضر شدند. آنها مردمانی فوق العاده هستند.

ترامپ ادامه داد: ما مهاجرت را از مناطقی که نمی توان روال امنی برای آن داشت، متوقف می کنیم. ما مناطقی در دنیا داریم که مردمان آن به کشورمان سرازیر می شوند؛ نمی خواهم بگویم چه کسانی این اجازه را داده اند ولی آنان به کشورمان سرازیر می شوند. نمی خواهیم تکرار حوادث سن برناردینو، اورلاندو و مرکز تجارت جهانی را شاهد باشیم؛ نمی خواهیم رویدادهای پاریس و نیس یا آنچه در مناطق مختلف دنیا مانند آلمان روی می دهند، تکرار شوند.

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا همچنین، افزود: مشکلات امنیتی ما مشکلاتی احمقانه هستند که سیاستمداران احمق ما آن را پدید آورده اند. همه ما برای قربانیان دعا می کنیم و همدرد کسانی هستیم که از این حوادث آسیب دیده اند. وظیفه رئیس جمهور، حفظ تامین امنیت مردم آمریکاست و این مساله همواره اولویت من خواهد بود.

ترامپ گفت: ما مردمی هستیم که در دو جنگ بزرگ جهانی پیروز شدیم، انسان را به ماه فرستادیم و ماهواره هایمان در سراسر فضا قرار گرفت ولی در جایی، تفکر اشتباه شروع شد و باید آن را تغییر دهیم. تغییر کار آسانی نیست ولی ما دولتی می خواهیم که فقط به مردم آمریکا پاسخگو باشد.

وی اضافه کرد: هر روزی که می گذرد، شما عاملان تغییر هستید، تغییر برای کشورمان که تغییری مثبت و بزرگ باشد. آمریکایی ها باید بدبینی را کنار بگذارند و به خوش بینی که همواره عمده ترین ویژگی این کشور بود، روی آورند. نمی‌دانیم صفحه بعدی تاریخ به چه شکل خواهد بود ولی می دانیم که هر کدام از شما باید در آن حضور داشته باشید و نقش ایفا کنید. بار دیگر آمریکایی ها ناخدای سرنوشت خود خواهند بود. باید بار دیگر آمریکا را باور کنیم و اولویت خود را آمریکا قرار دهیم.

ترامپ ادامه داد: این را بارها گفته ایم و برای آخرین بار امشب باز می گویم که بیاید در کنار هم باشیم و بار دیگر آمریکا را به عظمت برسانیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=206254

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. خدا بخیر کنه. همینجوری پیش بره کارمون زاره

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر