1

موفقیت چشمگیر دیپلماسی ایران در اوپک/ به جهان نشان دادیم نفت سیاسی نیست

  • کد خبر : 206284
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۷

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایران در اوپک هم توانست با دیپلماسی به موفقیت چشمگیری برسد، تصریح کرد: ما به جهان فهماندیم نفت ابزار سیاسی نیست و باید به آن نگاه اقتصادی داشت.

حسین امیری خامکانی امروز (جمعه) در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا، مصوبه اوپک نفتی در کاهش تولید نفت و افزایش قیمت آن را یک دستاورد بزرگ دانست و گفت: بعد از اینکه صنعت نفت دچار تحریکاتی شد، برخی کشورها که در این میان سهم بیشتری گرفتند، تلاش کردند فشارها را بیشتر کنند.
وی افزود: در این راستا برخی کشورها از نفت به عنوان ابزار سیاسی استفاده کردند، ولی ما در این نشست به دنیا فهمانیدم که از نفت نباید به عنوان ابزار سیاسی استفاده کرد بلکه نفت کاملا اقتصادی است.
نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: قبول پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران در نشست اوپک یک پیروزی بزرگ بود؛ زیرا هم اعضای اوپک و هم غیر اوپک متوجه اشتباهات پیش از این شدند.
امیری خامکانی یادآورشد: ما بعد از تحریم های نفتی که اتفاق افتاد باید اعضای اوپک را مجاب می کردیم، برای اوپک سقف تعیین کنند زیرا برای اوپک سقفی تعیین نشده بود.
وی افزود: به دنبال رایزنی ها و دیپلماسی نفتی ایران بالاخره سقف اوپک احیا شد و ما توانستیم سقف مان را به قبل از تحریم ها برگردانیم.
نماینده مردم زرند در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعا پس از تصویب این پیشنهاد در اوپک یک پایداری در بازار ایجاد و مدیریت کنترل می شود.
اعضای اوپک در صد و هفتاد و یکمین نشست این سازمان برای نخستین بار از سال ٢٠٠٨ میلادی بر سر کاهش تولید نفت خام خود به اجماع رسیدند. پیشنهاد این موضوع از طرف ایران مطرح شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=206284

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر