2

عضو هیات رئیسه مجلس از تدوین طرح سه فوریتی برای از سرگیری فعالیت های هسته ای خبر داد

  • کد خبر : 206287
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵

رنجبرزاده اقدام مجلس سنای آمریکا در تمدید تحریم ها علیه ایران را نقض برجام و زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی دانست و گفت: تدوین طرح سه فوریتی برای از سرگیری فعالیت های هسته ای به جهت اضطرار در مقابله با اقدام آمریکاست.

اکبر رنجبر زاده عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به تدوین این طرح در قالب یک ماده واحده و ۵ تبصره درخصوص طرح های دو فوریتی و سه فوریتی در مقابله با اقدام سنا اظهار داشت: دو فوریت یا سه فوریت این طرح محل مذاکره نمایندگان است که در مقابله با اقدامات سنا و نمایندگان کشور انجام گیرد. طرح های دو فوریتی هم در ۷۲ ساعت جمع بندی نهایی شده و شکل قانونی به خود می گیرد.
وی اضافه کرد: مطرح شدن سه فوریتی بودن طرح نیز به این معناست که بحث اضطرار پیش آمده تا بتوانیم از مسیری حرکت کنیم که از خسارتی که تا به امروز بر ما وارد شده، متناسب با اقدام علنی آمریکایی ها بویژه مصوبه مجلس سنا ، اقدام اساسی و اصولی انجام دهیم.
رنجبرزاده ادامه داد: در ماده ۱۶۰ مجلس آمده که طرح های دو فوریتی با ضرورت جلوگیری از خسارت مطرح می شود درحالی که الان خسارت وارد شده و ما می خواهیم با خسارت حتمی که بر کشور در حال تحمیل شدن است این طرح حیاتی را به صورت سه فوریتی ارائه دهیم.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآوری کرد: طرح دو فوریتی از منظر رهبری به استکبار اعلام شد و ما مسیر خودمان را دنبال می کنیم برای این که فوت وقت نشود و مقابله را انجام دهیم. ریاست جمهوری آمریکا که مسیر مقابله را آغاز کرده ما هم مسیر خود را دنبال می کنیم و برای مقابله سریعتر با طرح آمریکایی ها، طرح سه فوریتی مناسب تر از طرح دو فوریتی است.
رنجبرزاده گفت: الان هم به سرزمین دانشمندان علمی و هسته ای ما تجاوز شده و درصد قابل توجهی از آنچه به دست آورده بودیم را از ما سلب کرده اند و می خواهند تمام دستاوردهای هسته ای را از ما سلب کنند.
وی ادامه داد: آنکه بر خلاف قوانین بین الملل حرکت کرده و آنها را زیر پا گذاشته،آمریکا و کنگره این کشور است و ما طرح را مشروط می کنیم به این که به سرعت کار خود را شروع کنیم تا در زمینه از سر گیری فعالیت های هسته ای اقدام جامع و کاملی را داشته باشیم و به دنیا به طور مستمر و شبانه روز و توسط دستگاه دیپلماسی و رسانه ها اعلام کنیم که شروع کننده اقدام غیر قانونی آمریکا بوده و ما چاره ای جز مقابله نداریم و مسیرهای ما مقابله ای و دفاعی است و هجوم به مرزهای علمی و اخلاقی نیست.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=206287

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. به نام خدا
    با سلام وصلوات برمحمد وآل محمد
    آفرین بر شما نمایندگان محترم امت حزب الله.خیلی زودتر اینا باید این تصمیم گرفته میشد.ما باید به پشتوانه رهبر عزیزمان فقط به خودمان اعتماد داشته و فقط به خودمان وجوانان غیرتمند ودانشمندانمان در همه زمینه ها متکی باشیم ولاغیر.به امید سربلندی هرچه بیشترایران وایرانی…..

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر