2

معافیت مشمولان غایب دارای فرزند معلول ذهنی

  • کد خبر : 206335
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷

معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیقه عمومی گفت: مشمولان غایبی که دارای فرزند معلول ذهنی هستند، می توانند از خدمت وظیفه عمومی معاف شوند.

به گزارش میزان، سرهنگ نجف حمیدزاده گفت: پیرو هماهنگی های صورت گرفته با ستاد کل نیروهای مسلح و به منظور حمایت بیشتر از معلولان و خانواده های آنان ،این امکان فراهم شده تا مشمولان دارای فرزند معلول ذهنی و ناتوان کننده که به هردلیلی غیبت کرده و وضعیت خدمتی خود را مشخص نکرده اند نیز بتوانند برای معافیت از خدمت سربازی اقدام کنند.
وی با تاکید بر اینکه این مساعدت تنها شامل معلولیت های ذهنی و ناتوان کننده می باشد، افزود: نوع معلولیت و شدت آن می بایست توسط سازمان بهزیستی تایید شده و پس از ثبت درخواست معافیت در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) ، با ارسال دعوتنامه از سوی وظیفه عمومی برای مشمول، پرونده در شورای پزشکی رده های وظیفه عمومی نیز بررسی می شود و درصورت تایید معلولیت ، پرونده در سیر مراحل رسیدگی و صدور کارت معافیت قرار خواهد گرفت.
این مقام مسئول بیان داشت : شرط اصلی برای تایید کلیه معافیت های مربوط به معلولان در سازمان بهزیستی، مراقبت از آنان در کانون خانواده است که این امر منطبق با روح قوانین و اصل توانمندسازی خانواده ها برای حمایت و نگهداری معلولان است.
گفتنی است، شرط اصلی برای استفاده از انواع معافیت ها، نداشتن غیبت است که استفاده از معافیت فوق برای مشمول غایب، استثناء است.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=206335

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر