2

چمران: سال گذشته دولت تنها ۱۵ میلیارد تومان برای مترو به شهرداری پرداخت کرد

  • کد خبر : 206528
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹

رئیس شورای شهر با بیان اینکه سرعت ساخت متروی تهران در جهان کم‌نظیر است گفت: سال گذشته دولت تنها ۱۵ میلیارد تومان برای مترو به شهرداری پرداخت کرد.

به گزارش افق، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران عصر امروز در همایشی که به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شد، تصریح کرد: اگر آلودگی هوا را ایجاد نکنیم، دیگر نیازی به مرتفع کردن آن نیست. ۸۰ درصد آلودگی شهری به خاطر خودروها است و ۲۰ درصد دیگر نیز به مسائل دیگر مربوط می‌شود.

وی ادامه داد: وقتی آلودگی هوای تهران بیشتر می‌شود، تعداد مرگ و میرهای شهر تهران هم افزایش می‌یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ضمن تأکید بر اینکه باید خودروهایمان را ساماندهی کنیم، اظهار کرد: باید خطوط متروی شهرمان را کامل و بعد اتوبوس‌های عمومی گازسوز را افزایش دهیم.

وی در مورد اینکه مترو در شهرها را چه کسی می‌سازد، پاسخ داد: مترو را در شهرها شهرداری‌ها نمی‌سازند چون بسیار پرهزینه است. در بسیاری از شهرهای دنیا ساخت مترو توسط شهرداری‌ها با شراکت دولت‌ها است. در سال ۷۸ مقرر شد متروی تهران توسط شهرداری و دولت به صورت سرمایه‌گذاری نصف نصف صورت گیرد. از آن سال هم بودجه تخصیص‌یافته توسط شهرداری هر سال افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه بودجه شهرداری تهران برای مترو امسال ۲۶۰۰ میلیارد تومان است، تأکید کرد: حتی اگر شده این مبلغ را قرض کنیم پرداخت می‌کنیم. سرعت ساخت متروی تهران در جهان کم‌نظیر است. دولت هم باید ۲۶۰۰ میلیارد تومان به بودجه مترو اختصاص دهد، اما آن چیزی که مجلس ارائه داده است نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته بوده است.

چمران اضافه کرد: در سال گذشته دولت تنها ۱۵ میلیارد تومان برای متروی تهران به شهرداری پرداخت کرده است و ۱۵ میلیارد تومان هم برای جلوگیری از افزایش قیمت بلیت تخصیص داده است. تمام تلاش‌مان را می‌کنیم ۷ خط متروی تهران را تا پایان سال آینده تحویل دهیم.

منبع: فارس
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=206528

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر