1

امام جمعه مشهد: تمام عظمت نظام به استکبار ستیزی آن است

  • کد خبر : 206695
  • ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲

امام جمعه مشهد گفت: همه عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی به رنگ و جلوه استکبار ستیزی آن است.

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد افزود: جلوه نظام به این نیست که روزی سیاسیون با دشمنان امام زمان (عج) دست به دست هم دهند و به وسیله آن در این جامعه مدیریت کنند.

به گزارش نیوز، وی اظهار کرد: ملت ما تجربه داشته و می داند اگر پرده ها برداشته شود، خاصیت درندگی و نکبت زدگی باطنی استکبار آمریکا واضح تر می گردد.

وی گفت: نمونه روشن شدن نکبت زدگی باطنی استکبار آمریکا، برجام و آخرین مصوباتی است که سناتورهای آمریکا با کمال وقاحت تنظیم کردند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه برخورد امروز آمریکا در مواجهه با ملت مسلمان سابقه تاریخی دارد، افزود: حضرت امام حسن (ع) ترک جنگ کردند اما معاویه زمانی که وارد کوفه شد، روی منبر رفت و عهدنامه ای که با حضرت امام حسن (ع) امضا کرده بود را زیر پا گذاشت و خود را حاکم نامید و گفت هر گونه که بخواهد حکومت می کند.

وی اظهار کرد: از ابتدای تاریخ هر جنایتکار و مستکبری که به دنیا آمده، مشابه اقدام اخیر آمریکا عمل کرده است لذا ما نباید به استکبار و دشمن اسلام دل ببندیم و چشم امید داشته باشیم.
وی با تبریک فرارسیدن سالروز آغاز ولایت و امامت حضرت مهدی موعود (عج) گفت: امام زمان (عج) عصاره همه انبیا و امت ها در طول تاریخ بشریت است.

آیت الله علم الهدی افزود: در طول تاریخ انبیا و پیروانشان همواره در مسیر مبارزه با جریان استکباری قرار داشتند، این رویارویی از خلقت انسان وجود داشته و در نهایت به نقطه حاکمیت خدا و دین و پیروان انبیا خواهد رسید و آن نقطه رویایی، آغاز یک اصلاح جهادی توسط حضرت بقیه الله مهدی موعود (عج) است.

وی اظهار کرد: جریان های استکباری در طول تاریخ با همه انبیا و تفکری که انسان را فارغ از استثمار بداند، مبارزه کردند و انبیا و پیروان آنان نیز در مسیر تامین سعادت و معنویت با هر ظلمی مبارزه نمودند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: باید توجه داشته باشیم که اکنون تقریبا به نقطه آخر نتیجه برخورد های ایمان و کفر، خدا و شیطان رسیده ایم و امروز شهدا بزرگترین نقطه فروزان تحقق استکبارستیزی هستند لذا نباید کاری کرد که جریان استکبارستیزی در جامعه و به ویژه در نظام جمهوری اسلامی کمرنگ شود.

امام جمعه مشهد در تفسیر یکی از آیات قرآن کریم افزود: فرد ضد الگوی قرآنی برای انسان، ظالم معرفی شده است اما سه نوع ظلم وجود دارد که دو ظلم قابل جبران و غفران و یک ظلم غیرقابل جبران است.

وی ادامه داد: انسانی که مسیر زندگی و مبنای معیشتش بر ضد دستور خدا و فرامین الهی باشد، در نقطه مقابل انسان الگویی قرآن قرار می گیرد، انسان وقتی ظالم است که ظالم به نفس، ظالم به غیر و ظالم به خدا باشد که در مورد سوم، مشرک است و این نوع ظلم قابل جبران نیست.

وی اظهار کرد: عذاب ها و نعمت های بهشت به تدریج بوجود می آیند، جایگاه بهشت و جهنم آفریده شده است، اما نعمت های بهشتی و عذاب های جهنمی صورت تجسم و تبدل یافته اعمال بندگان در دنیاست.

منبع: ایرنا
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=206695

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر