2

حقوق‌های نجومی عوام‌فریب است، دنبال دریافت‌‌های کهکشانی بروید

  • کد خبر : 206789
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: حقوق‌های نجومی عوام‌فریب است، دنبال دریافت‌‌های کهکشانی بروید.

مسعود پزشکیان عصر امروز در همایش توسعه و فردای ایران که در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه و با همت انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: کسانی که درباره این موضوع صحبت می‌کنند آنها هم آن  را درک نکرده‌اند ولی شجاعت گفتن «نمی‌دانم» را ندارند.

به گزارش افق نیوز/ وی با اشاره به اینکه یکی از خبرنگاران درباره این مبحث از من سوال کرد من هم پاسخ دادم که از آن سر در نمی‌آورم بعد برخی از روزنامه‌های چرت و پرت این حرف من را برجسته کردند ولی باید بدانیم مشکل ما این است که جرات گفتن «بلد نیستم» را نداریم و به راه غلط هدایت می‌کنیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه همه افرادی که در این زمینه اظهارنظر می‌کنند آنها هم سر درنمی‌آورند، خاطرنشان کرد: یکی از عللی که ما در کشاورزی، صنعت و اقتصاد مشکل داریم این است که به نظر کارشناسی و کارشناسان توجه نمی‌کنیم همچنین غیرعلمی، غیرکارشناسی و دیمی حرف می‌زنیم.

وی مطلب خود را این طور آغاز کرد که به مجالس سخنرانی نمی‌روم چون در شرایط فعلی حرف زدن دشوار است ولی به دلیل علقه‌ای که نسبت به استان بومی خودم دارم در این دانشگاه حضور پیدا کردم.

پزشکیان ادامه داد: در چنین شرایطی که فوری انگ ضدولایت، ضداسلام و ضدانقلاب را می‌زنند حرف زدن و کار کردن دشوار است، بنابراین هوشیاری می‌خواهد تا اینکه در مقابل عده‌ای سر تسلیم فرود نیاورید همچنین در دامن دشمنان نیز گرفتار نشوید.

*دانشگاه باید اجازه تدریس زبان ترکی را بدهد

این مسئول اضافه کرد: در زمان شاه با مخالفان خودمان حرف می‌زدیم اما دعوا نمی‌کردیم به طوری که کسی بر این ادعا بود خدا و پیغمبر نیست و دیگری به رهبر ما ایراد می‌گرفت در فضایی آرام آنها را توجیه می‌کردیم اما دعوا نمی‌شد ولی امروز با فشار و دعوا حرف می‌زنیم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شما می‌‌توانید هر کس را نقد کنید ولی حق توهین کردن ندارید، گفت: اگر با هم مشاجره کنید در دام همان آمریکایی افتاده‌اید که می‌خواهد ما را به جان هم بیاندازد.

وی در واکنش به هیاهوی ایجاد شده در فضای دانشگاه گفت: سوالاتتان را بپرسید آنقدر که درک کرده‌ام، بلد هستم و فهمیده‌ام پاسخ شما را می‌دهم.

این مسؤول در پاسخ به این موضوع که چرا در دانشگاه‌ها اجازه تدریس زبان ترکی داده نمی‌شود، گفت: من بیشتر از هر کس دیگری نسبت به زبان، فرهنگ و قومیت خودم تعصب دارم ولی در عین حال به همه قومیت‌ها احترام می‌گذارم همچنین به دنبال آموزش زبان ترکی در دانشگاه‌ها هستم.

رئیس فراکسیون ترک‌ زبانان مجلس خاطرنشان کرد: مراقب باشید در دامن دشمنان گرفتار نشوید چون همان قدر که کسی حق ندارد به زبان ترکی اهانت کند، شما هم حق ندارید به سایر زبان‌های رایج ایران اهانت کنید.

وی تصریح کرد: دانشگاه‌ها باید اجازه تدریس زبان ترکی را بدهند که این موضوع را هم پیگیری می‌کنیم ولی محتوا و آنچه می‌نویسید مهم است که باید درباره تمامیت و کلیت ایران باشد پس به اختلافات نباید دامن بزنید.

*برای ریشه‌کن شدن اتفاقات نظیر تصادم قطار به جای تغییر آدم‌ها سیستم را اصلاح کنید/ حقوق‌های نجومی عوام‌فریبی است دنبال دریافت‌‌های کهکشانی بروید

پزشکیان گفت: در ۳۸ سال گذشته به جای حل کردن مشکلات آدم‌ها را تغییر داده‌ایم هر چند که دیده‌ایم رئیس جمهورها، استانداران و وزراء تغییر یافته‌اند ولی مشکلی حل نشده است.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بروید ببینید همان آقایی که به خاطر مفاسد مالی اعدام خواهد شد آیا به تنهایی خورده است؟ کنکاش کنید بقیه کجا هستند؟ آیا آن پرونده‌ ۳ هزار میلیاردی که باز شد فقط یک نفر خورد و برد؟ من نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی هستم به من یک بشکه نفت نمی‌دهند پس چطور به این آقا با کشتی‌ نفت داده‌اند و چه کسانی داده‌اند؟

وی مطرح کردن حقوق‌های نجومی را به نوعی عوام‌فریبی دانست و گفت: در این بین با مقایسه تخلفاتی که می‌شود و اتفاق‌هایی که می‌افتد پول چندانی جا به جا نشده است؛ برخی نجومی که نه بلکه کهکشانی می‌برند، پس قوه قضائیه، مجلس و … کجا بود و چه می‌کرد حتی دانشجوی بیدار هم خواب بود.

پزشکیان خاطرنشان کرد: من هم می‌توانم فیش حقوقی خودم را با N ریال رسانه‌ای کنم ولی از طرف دیگر با اسم علی، قلی و حسن به واسطه رانت پول جابه‌جا کنم و شما متوجه نشوید.

نائب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای عوام‌فریبی داد می‌زنند که فلانی ۳۰ ملیون تومان پول خورد این که چیزی نیست ۳۰۰ میلیون تومان خورده‌اند و دلیل این وضعیت هم چیزی جز این نمی‌باشد که بلد نیستیم برای رفع مشکلات سیستم و قانون خوب بنویسیم.

*وکیل‌الدوله نیستم

این مسؤول در واکنش به اظهارات یکی از دانشجویان بیان داشت: من وکیل‌الدوله نبوده و وکیل مردم هستم، حتی به این دولت همچنین سیستم بهداشت و درمان آن گیرهایی دادم که به هیچ دولتی نداده‌ام.

وی درباره برجام و مطالب پیرامون آن گفت: آمریکا دشمن درجه یک ملت ایران است، همیشه این طور بوده و از این به بعد هم خواهد بود و هیچ شکی درباره آن نداریم.

این مسؤول به نبود یک سیستم اقتصادی مقبول و دقیق در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در خارج از کشور۵ هزار دلار بخواهید جابه‌جا کنید درباره آن بازخواست می‌کنند پس باید چنین رویه‌ای را هم در کشورمان ایجاد کنیم.

این مسؤول که پیش از این در مصاحبه‌ها همچنین در همایش فعلی از بی‌اطلاعی درباره FATF سخن می‌گفت در ادامه، گفت: با اجرای سیستم فوق بسیاری از مشکلات موجود در گردش‌های مالی حل می‌شود.

در انتهای جلسه دانشجویان به زبان لاتین پلاکاردهایی با محتوای «درخواست آزادی زندانی سیاسی مرادپور» به معرض نمایش گذاشته بودند که با واکنش پزشکیان روبه‌رو شدند به این ترتیب که زبان کشورمان آن الفبای بیگانه نیست، با شعار مملکت اداره نمی‌شود بلکه با شعور اداره می‌شود.

وی ادامه داد: نظامی گنجوی ترک بود ولی مطمئن هستم که بلد نیستید و نمی‌توانید اشعار او را بخوانید و الفبای آن را نمی‌دانید.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فارسی زبان بیگانه نیست، کسانی که آن را بیگانه می‌دانند خودشان بیگانه هستند، همچنین کسانی که آن طرف مرز هستند آنها از ما هستند نه اینکه ما از آنها باشیم.

پزشکیان استفاده از الفبای لاتین در نگارش ترکی را نوعی از خودبیگانگی تعبیر کرد و گفت: از حقوق آموزشی خود به عنوان ترک دفاع می‌کنیم ولی نباید سرسپرده بیگانه شویم که یک نشانه سرسپردگی استفاده از الفبای اروپایی است.

*درباره حصر موسوی و کروبی شورای امنیت ملی تصمیم گرفته است

عضو هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: درباره ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات در واقع قوه قضائیه تصمیم گرفته و در این زمینه مجلس و شورای امنیت تصمیم نگرفته است و ما به دنبال مستندات قانونی این کار هستیم.

این مسؤول تصریح کرد: تصمیم‌گیری درباره حصر موسوی و کروبی توسط شورای امنیت بوده است که باید در این باره پیگیری‌های لازم را دولت انجام دهد.

در انتهای این جلسه تعدادی از دانشجویان با قرار گرفتن در پشت تریبون سوالات خود را مطرح کردند و نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی مسعود پزشکیان در آن حدی که بلد بود به آنها پاسخ داد!

منبع: فارس
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=206789

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر