4

چامسکی: رویای آمریکایی بر باد رفته است/ظهور ترامپ و سندرز حاصل ناامیدی مردم است

  • کد خبر : 206892
  • ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۸:۲۱

یک اندیشمند آمریکایی می‌گوید انتظار پیدا کردن کاری خوب و ساختن یک زندگی مناسب بر مبنای آن، برای آمریکایی‌ها به یک رویا تبدیل شده است و استاندارد زندگی این مردم روز به روز پایین و پایین‌تر می‌رود.

خبرگزاری فارس: چامسکی: رویای آمریکایی بر باد رفته است/ظهور ترامپ و سندرز حاصل ناامیدی مردم است

 «نوام چامسکی» اندیشمند برجسته آمریکایی در مصاحبه با پایگاه خبری-تحلیلی «تروث آوت» به بررسی شرایط اجتماعی این روزهای آمریکا پرداخته و میزان امید طبقات متوسط و فقیر این کشور را در سراشیبی تند کاهش توصیف کرده است.

چامسکی ابتدای به رویای بزرگ و بی‌همتا بودن آمریکا برای شهروندانش پرداخته و گفته که «همیشه بخشی از رویای آمریکایی ریشه در افسانه و البته بخشی هم ریشه در واقعیت داشته است.»

نوام چامسکی از رویای اولین نسل‌های آمریکا برای ساختن زندگی بهتر با تحمل شرایط سخت قاره جدید هم گفته و ادامه داده: «از همان اوایل قرن نوزدهم تا همین اواخر، طبقه کارگر آمریکا که مهاجرین نیز در آن جای دارند، انتظار داشتند که بتوانند با کار سخت، زندگی بهتری برای خود دست و پا کنند. این انتظار البته تا حدودی درست از آب درآمد ولی برای مهاجرین و زنان آمریکایی، سال‌ها طول کشید تا بتوانند با کار سخت‌تر، زندگی بهتری داشته باشند.»

اندیشمند آمریکایی از بر باد رفتن این رویای طبقه کارگر در جامعه امروز آمریکا خبر داده و گفته: «این روزها اما دیگر به نظر نمی‌رسد که این قاعده هنوز کارایی داشته باشد.»

استدلال چامسکی اینگونه است:‌ «درآمدهای راکد، شرایط رو به وخامت زندگی، بدهی‌های سرسام‌آور دانشجویان و سخت و سخت‌تر شدن یافتن مشاغل با درآمد مناسب، حسی از ناامیدی در میان بسیاری از آمریکایی‌ها ایجاد کرده است و باعث شده مردم به تدریج، نگاهی نوستالوژیک به گذشته‌ها پیدا کنند.»

فارس/نوام چامسکی در انتها از همین واقعیات جامعه آمریکا استفاده کرده و گفته که این شرایط، مردم را به رأی دادن به کسی مانند «دونالد ترامپ» و جوانان را به دل سپردن به گفته‌های «برنی سندرز» سوق داده است.

برنی سندرز نامزد دموکرات‌ها برای رقابت با ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر آمریکا بود که البته در انتخابات درون حزبی رأی نیاورد و بعدها مشخص شد که دوستانش در حزب، به وی خیانت کرده بودند.

سندرز مواضع متفاوتی داشت و مثلاً از دستگاه سیاست خارجی آمریکا به دلیل حمایت از کودتا علیه دکتر محمد مصدق، نخست‌وزیر اسبق ایران انتقاد داشت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=206892

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر