1

سرما در تهران فردا تا یک‌ درجه زیر صفر است

  • کد خبر : 207114
  • ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷

با ورود توده هوای نسبتاً سرد به کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه، روند تغییر دما به‌ گونه‌ای است که کمینه دمای هوا از شمال غرب تا شمال شرق در دامنه‌های البرز به‌ ویژه دامنه‌ شمالی آن در صبح جمعه ‌به ۲ تا ۴ درجه زیر صفر خواهد رسید.

به گزارش فارس، براساس تحلیل آخرین داده‌‌های هواشناسی با ورود سامانه بارشی از سمت شمال غرب به کشور امروز ابتدا در شمال غرب و به تدریج در سواحل غربی و مرکزی دریای خزر، دامنه‌های زاگرس مرکزی و بخش‌هایی از جنوب غرب و غرب کشور‌ شاهد بارش باران، وزش باد شدید موقت و بارش برف در ارتفاعات هستیم.

روز پنج‌شنبه با تقویت و گسترش سامانه فوق بارش باران و برف اغلب مناطق نیمه غربی کشور را فرا می‌گیرد و از بعدازظهر پنج‌شنبه با کاهش بارش‌ها از سمت غرب به تدریج فعالیت‌های سامانه فوق به سواحل شرقی خزر و شمال شرق کشور گسترده خواهد شد.

روز جمعه بارش‌های پراکنده برای شمال شرق و شمال غرب پیش‌بینی می‌شود.

همچنین طی این مدت دما در نیمه شمالی و غربی کشور کاهش خواهد یافت که این کاهش دما در نوار شمالی و شمال غرب کشور محسوس‌تر است.

دریای خزر در دو روز آینده و اوایل روز جمعه مواج و طوفانی است؛ امروز و فردا غرب خلیج فارس و روز جمعه کل خلیج فارس مواج است.

امروز و اوایل وقت فردا با افزایش سرعت وزش باد روی کشور عراق و مناطق مرزی کشور باد و گردوخاک رخ خواهد داد که سبب کاهش کیفیت هوا در مناطق غربی و جنوب غربی کشور خواهد شد.

‌تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی بیانگر ورود تدریجی توده هوای نسبتاً سرد طی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری به نوار شمالی کشور است؛ روند تغییرات دما به‌گونه‌ای است که کمینه دمای هوا از شمال غرب تا شمال شرق کشور در دامنه‌های البرز به‌ ویژه دامنه‌های شمالی آن، شمال غرب و شمال شرق کشور در صبح جمعه ‌به ۲ تا ۴ درجه زیر صفر خواهد رسید؛ انتظار‌ این است که دمای هوا در شهرهای ساحلی دریای خزر کاهش یافته و به صفر تا ۲ درجه سلسیوس برسد.

از روز شنبه ‌ دمای هوا به‌طور نوسانی اندکی افزایش خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود که از یک شنبه ‌هفته آینده کمینه دمای هوا در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق ، دامنه های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی ‌به ۲ تا ۶ درجه زیر صفر برسد که در سواحل شمالی به سبب تاثیر آب دریا دمای هوا اندکی بالاتر خواهد بود؛ انتظار می‌رود کمینه دما بین مثبت و منفی ۲ درجه قرار گیرد.

پیش‌بینی می شود که هوای نسبی سرد تا صبح روز چهارشنبه هفته آینده در مناطق ذکر شده تداوم داشته باشد که بر این اساس توصیه می شود برای تامین حامل‌های سوخت و انرژی اقدامات لازم انجام شود.

آسمان تهران روز آینده ابری در برخی ساعات بارش باران و وزش باد با احتمال بارش برف و اوایل شب وزش باد شدید و کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران به ترتیب ۸ و منفی ۱ درجه خواهد بود؛ همچنین روز جمعه آسمان تهران نیمه‌ابری همراه با وزش باد با بیشینه دمای ۷ درجه بالای صفر و کمینه دمای یک درجه زیر صفر پیش‌بینی می‌شود.

روز آینده اردبیل با کمینه دمای ۱۱ درجه زیر صفر سردترین شهر کشور و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۸درجه بالای صفر گرم‌ترین شهر کشور خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز سوم آذرماه امسال ۲۲٫۹ درصد بارش سال گذشته ثبت شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=207114

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر