1

نامه‌نگاری اداری کافی نیست و باید نتایج اقدامات را بررسی کنیم

  • کد خبر : 207540
  • ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه جلسه های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شعاری نیست عنوان کرد: مقام معظم رهبری روی طرح اقتصاد مقاومتی حساسیت و در عین حال تأکید دارند و دولت هم در تلاش است آن را عملیاتی کند.

در جلسه شورای راهبردی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، با بیان اینکه تا پایان سال تعهدات دستگاه‌های اجرایی در ارتباط با رونق اقتصادی صد درصد عملیاتی شود گفت: بانک‌ها نیز باید تعهدات خود در این زمینه را انجام دهند.

به گزارش وزارت اقتصاد علی طیب‌نیا وی با اشاره به اینکه برخی نامه‌نگاری‌ها درباره مصوبات جلسه قبلی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان به حضور وزیر و معاونان وزارت اقتصاد انجام شده است، تصریح کرد: نامه‌نگاری‌ها خوب است؛ اما کافی نیست.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه در ستاد اقتصاد مقاومتی بنا نداریم جلسات سخنرانی و شعارگونه برگزار کنیم، اظهار داشت: نامه‌نگاری اداری کافی نیست و باید نتایج اقدامات را بررسی کنیم و تحقق تعهداتی که سیستم بانکی پذیرفته باید در این ستاد بررسی شود.

طیب‌نیا با تاکید بر اینکه تسریع در پرداخت تسهیلات ارزی استان قابل پیگیری است، افزود: اگر قرار باشد هفته‌ای یکبار به سمنان بیایم این کار را خواهم کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: انتظاری که در پایان داریم، این است که تعهداتی که سیستم بانکی و سایر نهادها در مورد طرح‌های کوچک و متوسط پذیرفته‌اند، ۱۰۰ درصد انجام شده باشد.

وی تصریح کرد: بعضی از پروژه‌های اولویت‌دار پیشرفت خوبی داشته‌اند و بعضی‌ها پیشرفتشان خوب نیست؛ یعنی باید بنشینیم و با دستگاه‌ها صحبت کنیم و ببینیم مشکلات از کجاست و آنها را حل و فصل کنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بیشتر در جلسه امروز دنبال حل معضلات و مشکلات هستیم و هدف، جمع‌بندی جلسات، پیشنهادات و اقداماتی است که باید انجام دهیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین گفت: منطقه ویژه اقتصاد مقاومتی به‌منظور توازن توسعه پایدار در مناطق محروم استان سمنان باید عملیاتی شود.

طیب‌نیا بیان کرد: استاندار سمنان و مدیران استانی باید بررسی کنند منطقه‌ای که شرایط خوبی داشته باشد، را برای ایجاد منطقه ویژه اقتصاد مقاومتی پیشنهاد دهند.

وی تصریح کرد: اگر منطقه‌ای با شرایط مشابه که مدنظر وزارت امور اقتصادی و دارایی بوده، وجود داشته باشد، خوب است این ایده را در استان سمنان هم دنبال کنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: مقام معظم رهبری روی طرح اقتصاد مقاومتی حساسیت و در عین حال تأکید دارند و دولت هم در تلاش است آن را عملیاتی کند.

طیب‌نیا: حذف یک صفر از پول ملی؛ تطبیق قانون با رفتار مردم

علی طیب‌نیا در حاشیه نشست شورای فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران اظهار داشت: آنچه در خصوص حذف صفر از واحد پولی کشور باید گفت این است که تطابقی بین قانون پولی و بانکی در خصوص واحد پول با رفتار مردم وجود ندارد، به این معنا که در قانون، واحد پولی “ریال” تعیین و هر ریال برابر ۱۰۰ “دینار” تعریف شده است، این در حالی است که ما در عمل هیچ چیزی به نام “دینار” نداریم.

طیب نیا افزود: جالب اینجاست که مردم کشور ما در معاملات روزمره بر مبنای “تومان” خرید و فروش و تجارت می کنند در حالی که در قانون، هیچ اشاره ای به “تومان” نشده است.

وی تصریح کرد: در عمل تنها کشوری هستیم که بین آنچه در قانون موجود است، با آنچه مردم فکر و عمل می‌کنند، تفاوت وجود دارد.

در ادامه این مراسم رییس برنامه و بودجه استان سمنان از پرداخت بیش از ۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحد های صنعتی و کشاورزی استان سمنان در هشت ماهه سالجاری خبر داد.

سعید طاهری با اعلام این خبر همچنین از معرفی هزار و ۷۹۱ پرونده به ارزش ۸۲۴ میلیارد تومان به بانک های استان سمنان خبر داد و گفت: تاکنون ۵۶۱ پرونده موفق به دریافت بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از این تسهیلات شده اند‌.

طاهری که در محل سالن اجتماعات یادگار امام (ره) استانداری سمنان، سخن می گفت، افزود: هم اکنون ۱۳۹ پرونده نیز به ارزش ۱۴۱ میلیارد تومان مصوب و در حال تشکیل پرونده در بانک های استان برلی دریافت تسهیلات هستند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=207540

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر