1

جمهوری آذربایجان و بی پی یک سند همکاری نفتی امضا کردند

  • کد خبر : 207578
  • ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۰:۱۰

شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان ( سوکار ) و شرکت بریتیش پترولیوم ( بی پی ) روز جمعه یک سند در زمینه همکاری توسعه میدان نفتی ‘آذری – چراغ و گونشلی’ در دریای خزر در باکو امضا کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان ، این سند همکاری از سوی رونق عبد الله اف رئیس این شرکت و گوردون بیرال مسوول دفتر منطقه ای بریتیش پترولیوم و با حضور روبرت دادلی مدیر عامل اجرایی بی پی به امضا رسید.
این سند همکاری شامل مسائل مالی چشم انداز توسعه میدان نفتی ‘آذری – چراغ و گونشلی’ تا سال تا سال ۲۰۵۰ میلادی می باشد و به طرفین امکان می دهد تا ظرف چند ماه آینده مذاکرات و بسته توافقات در این زمینه را نهایی کنند.
جمهوری آذربایجان در سال ۱۹۹۴ میلادی بزرگترین قرارداد نفتی با شرکت بریتیش پترولیوم و چند شرکت معروف جهان درباره توسعه میدان نفتی’آذری – چراغ و گونشلی’ واقع در یکصد کیلومتری شرق باکو در دریای خزر به مدت ۳۰ سال را امضا کرد.
نخستین محموله نفت در ‘آذری – چراغ و گونشلی ‘ در سال ۱۹۹۷ میلادی استخراج شده و تا به حال بیش از سه میلیارد بشکه نفت استخراج و ۳۳ میلیارد دلار در قالب این طرح سرمایه گذاری شده است.
بالاترین میزان استخراج روزانه نفت در این میدان انرژی یک میلیون بشکه بوده و در حال حاضر در آن روزانه ۶۲۰ هزار بشکه نفت استخراج می شود.
رونق عبدالله اف رئیس شرکت دولتی نفت آذربایجان، میدان نفتی ‘آذری-چراغ و گونشلی ‘را برای اقتصاد این کشور مهم ارزیابی و آن را نماد توسعه صنعت نفت جمهوری آذربایجان عنوان کرد.
روبرت دادلی مدیرعامل اجرایی شرکت بریتیش پتولیوم نیز اعلام کرد این سند شرایط لازم برای همکاری این شرکت با جمهوری آذربایجان تا اواسط قرن جاری میلادی را فراهم می کند.
شرکت بریتیش پترولیوم در حال حاضر پیمانکار طرح توسعه میدان نفتی ‘آذری- راغ و گونشلی است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=207578

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر