1

تهدید سناتور امریکایی به قطع کمک آمریکا درصورت تصویب قطعنامه ضدشهرک سازی صهیونیست ها در شورای امنیت

  • کد خبر : 207580
  • ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۰:۱۲

‘لیندزی گرام’ سناتور جمهوریخواه آمریکا قطعنامه پیشنهادی مصر علیه شهرک سازی رژیم صهیونیستی را اقدامی تحریک آمیز و خشم آور خواند که باید با قاطعیت با آن برخورد شود و تهدید کرد که تصویب این قطعنامه کمک مالی آمریکا به سازمان ملل متحد را به مخاطره خواهد انداخت.

سناتور جمهوریخواه ایالت کارولینای جنوبی’لیندزی گرام’ که ریاست زیرکمیته عملیات برون مرزی کمیته اعتبارات مالی سنای آمریکا را به عهده دارد روز جمعه درحالی که اعضای شورای امنیت سازمان ملل نشستی را برای تصویب قطعنامه پیشنهادی مصر مبنی بر مقابله با طرح شهرک سازی رژیم صهیونیستی برگزار می کند در صفحه توئیتری خود این قطعنامه را اقدامی تحریک آمیز و خشم آور خواند که باید با قاطعیت تمام با آن مقابله شود.
گرام در این پیام با اشاره به این که وی سمت ریاست زیرکمیته مذکور را به عهده دارد و این که آمریکا درحال حاضر ۲۲ درصد از مجموع بودجه سالانه سازمان ملل را تامین می کند ؛ تهدید کرده است که درصورت تصویب این قطعنامه که او آن را ناشی از سو نیت خوانده ، ‘ائتلافی فراجناحی’ در سنای این کشور براه خواهد انداخت و بطور بارزی از کمک مالی آمریکا به این سازمان خواهد کاست.
این سناتور جمهوریخواه علاوه بر این تهدید کرده است که هر کشوری که از آمریکا کمک مالی دریافت می کند از این قطعنامه حمایت کند این کمک ها را به مخاطره خواهد انداخت.
ایرنا/گرام مدعی شده است دلیل این که کشورش از ابتدا از رژیم صهیونیستی در منطقه حمایت می کرده باور به این است که این تنها راه دستیابی به صلحی پایدار در منطقه است که از طریق گفت وگوی میان طرفین حاصل خواهد شد و نه این که از سازمان ملل به عنوان ابزاری علیه این رژیم استفاده شود.
وی ‘باراک اوباما’ رئیس جمهوری امریکا را متهم کرده است که از سال ۲۰۱۱ تاکنون چنین هدفی را دنبال می کرده و هنوز هم دنبال می کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=207580

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر