1

سازمان هایی که در موضوع آلودگی هوا ذی ربط هستند به مراجع معرفی شدند

  • کد خبر : 207702
  • ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰

رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره پرونده آلودگی هوا گفت: تا امروز سه گزارش به رؤسای سه قوه فرستادم و سازمان‌های مرتبط با موضوع آلودگی هوا هم به مراجع مربوطه معرفی شدند.

 قاضی ناصر سراج در جمع خبرنگاران گفت: ملک ۲۴۰هکتاری با عنوان گل شرق در سال های قبل و طی قراردادی با افراد تبعه یک کشور خارجی و با این اختیار که هر چه توانستند دریا را خشک و پیشروی کنند واگذار شد.

وی افزود: حتی نیروهای امنیتی و نظامی حق ورود به این ملک را نداشتند و قرار بود طی این قرارداد حدود ۲میلیارد یورو وارد کشور شود که متاسفانه بعد چند سال به غیر از اندکی پول چیزی وارد کشور نشد و این ملک به یک کشور خارجی واگذار شد.

سراج بیان داشت: بعد از مدتی طرفین به قرارداد یک متمم هم اضافه کردند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور بیان داشت: بعد از شکایت ما بنا شد پرونده در Icc بررسی شود و دیوان عالی هم به موضوع پرونده وارد شد و حکم به ابطال قرارداد داد.

سراج گفت: خوشبختانه متمم قرارداد در دادگاه بدوی حکم ابطال گرفت و بعد از مدتی دادگاه تجدید نظر هم حکم دادگاه بدوی را تایید کرد و هم متمم و هم خود قرارداد ابطال شد و این ملک برگشت.

وی ادامه داد: افراد طرف قرارداد این پرونده یک فرد ایرانی با تبعیت خارجی است و خوشبختانه پرونده این افراد هم در دادگاه تهران در حال بررسی است اما هنوز حکمی برای آن صادر نشده است.

افق نیوز/رئیس سازمان بازرسی کل کشور در رابطه با پرونده آلودگی هوا گفت: تا امروز سه گزارش به روسای سه قوه فرستادم و اخیرا هم گزارشی تهیه کردیم و سازمان هایی که در موضوع آلودگی هوا ذی ربط هستند به مراجع معرفی شدند.

وی در رابطه با پرونده سانحه قطار سمنان بیان داشت: گزارشی برای پرونده سانحه قطار تهیه و برای رئیس جمهور ارسال شد که رئیس جمهور در این رابطه دستور بسیار خوبی دادند که نتیجه نهایی در دادگاه اعلام می شود.

سراج افزود: در این سانحه هم خطای انسانی و هم خطای atc دخیل بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=207702

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر