1

دبیرکل سازمان ملل به فساد مالی متهم شد

  • کد خبر : 207736
  • ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶

«بان کی مون» بی درنگ انتشار چنین مطلبی و این موضوع را در نشریه مزبور مورد انتقاد قرار داد و با تکذیب آن از مسئولان این نشریه خواسته است تا رسما عذرخواهی کرده و مطلب فوق را حذف کنند.

در شرایطی که گفته می شود «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد خود را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آینده کره جنوبی آماده می کند، وی به فساد مالی متهم شده است.
به گزارش ایرنا، اتهام به «بان» را یک نشریه محلی به نام «سیسا» در کره جنوبی مطرح کرده است و آورده که وی از بازرگانی به نام «پارک یون چا» مبلغ ۲۳۰ هزار دلار دریافت کرده است.
این اتهام در شرایطی مطرح می شود که نام این بازرگان در پرونده مرتبط با فساد مالی در دوره ریاست جمهوری «روه موه هیون» (رئیس جمهور وقت و فقید کره در سال های ۲۰۰۰ میلادی) مطرح شد.
از سوی دیگر «بان کی مون» بی درنگ انتشار چنین مطلبی و این موضوع را در نشریه مزبور مورد انتقاد قرار داد و با تکذیب آن از مسئولان این نشریه خواسته است تا رسما عذرخواهی کرده و مطلب فوق را حذف کنند.
با این وصف به دنبال انتشار مطلب نشریه «سیسا»، نامه نگاری ها و ارتباطات تلفنی با « لی این کیون » بازرس ارشد وقت دادستانی کل کره جنوبی آغاز شده و بسیاری از او خواسته اند تا به علت آنکه در آن زمان به پرونده مذکور رسیدگی می کرده است، در این باره روشنگری کند.
خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی روز یکشنبه گزارش کرده که بازرس سابق تصریح کرده است که هیچ اطلاعی در باره فساد مالی دبیر کل فعلی سازمان ملل در ارتباط با آن پرونده ندارد و چیزی در این باره نشنیده است.
با وجود همه این مسایل، نشریه تاکید کرده که بازرگان کره ای شخصا اعتراف کرده که در سال ۲۰۰۵ میلادی در منطقه «هانام دونگ» چکی را به مبلغ ۲۰۰ هزار دلار تسلیم «بان کی مون» کرده که در آن زمان وزیر خارجه کره جنوبی بوده است.
گزارش نشریه ادامه می دهد که بازرگان کره ای تصریح کرده که ۳۰ هزار دلار دیگر را از طریق صاحب یک رستوران در سال ۲۰۰۷ میلادی به «بان» داده است و پس از آن وی به دبیرکلی سازمان ملل رسیده است.
یونهاپ به نقل از این بازرگان می نویسد که تیم تحقیقاتی ذی ربط در آن زمان به دلیل برخی مسایل مرتبط با امنیت ملی در این باره افشاگری نکرده است و به دلیل اینکه مبلغ زیاد نبوده و ۱۰ سال هم از آن زمان می گذرد، دیگر بعید است به این پرونده رسیدگی مجدد شود.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=207736

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر