1

اختصاصی/ راه‌اندازی سامانه اطلاعاتی معاملات دولتی از ایجاد رانت جلوگیری می‌کند

  • کد خبر : 207847
  • ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه راه‌اندازی سامانه اطلاعاتی معاملات دولتی از ایجاد رانت جلوگیری می‌کند، گفت: تنها اطلاعات محرمانه دستگاه‌های امنیتی کشور و وزارت دفاع نیازی به ثبت در این سامانه را ندارد.

“محمدرضا پورابراهیمی” رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار مجلس افق نیوز، با بیان اینکه راه‌اندازی نظام سامانه اطلاعاتی از سوی دولت می‌تواند جلوی رانت اطلاعاتی را بگیرد، گفت: نهادهای دولتی باید تمامی معاملات خود را در این سامانه با ذکر تمامی جزییات ثبت کنند.

نماینده مردم کرمان و راور تصریح کرد: البته معاملات دستگاه‌های امنیتی کشور و وزارت دفاع مربوط به خرید و فروش سلاح و اطلاعات محرمانه نظام نیازی به ثبت در این سامانه را ندارد.

وی ادامه داد: به طور مثال وزارت بهداشت و درمان به منظور خرید آمبولانس باید منابع و محل خرید را کاملا ذکر کند و یا اگر فلان وزارتخانه بخواهد خانه‌های سازمانی خود را بفروش برساند باید در این سامانه اطلاعات را به طور کامل ثبت کند.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه سال ۸۶ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با راه‌اندازی این سامانه موافقت کرده بود، بیان داشت: اما آن‌ها یک پایگاه اطلاع‌رسانی را دایر کردند که تنها اطلاعات آگهی و مزایده‌‌هایشان در آن منتشر می‌شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: تصویب راه‌‌اندازی سامانه اطلاع‌رسانی معاملات دولتی در برنامه ششم توسعه می‌تواند با ایجاد رانت‌های اطلاعاتی مبارزه کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=207847

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر