1

اتحاد ایران-روسیه و ترکیه؛ اتحادی برای حل بحران سوریه بدون غرب و سازمان ملل

  • کد خبر : 207950
  • ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰

یکی از روزنامه‌های آلمان نوشت که به ویژه پس از پیروزی در حلب، تهران- مسکو و آنکارا شرایطی را به دست آورده‌اند که بدون حضور کشورهای غربی و حتی سازمان ملل در زمینه آزادی سوریه نشست تشکیل دهند.

روزنامه آلمانی هاندلزبلات در گزارشی به نشست آتی ایران،‌روسیه و ترکیه درباره تحولات سوریه اشاره کرد و نوشت که تاکنون چندین بار تلاش‌ها برای تحقق صلح در سوریه به شکست منجر شده است اما ایران و روسیه و ترکیه توافق کرده‌اند تا بدون سازمان ملل و غرب نشستی برگزار کنند و این در شرایطی است که مسکو اتهام‌های سنگینی را هم متوجه واشنگتن کرده است.

در این گزارش آمده است که در جریان جنگ سوریه، ۳ کشور ایران، ترکیه و روسیه بدون مشارکت سازمان ملل موفق شدند تا پیشرفت‌هایی را در زمینه تحقق آتش‌بس به دست آوردند و «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه هم گفته است که همکاری با تهران و آنکارا و دیگر کشورهای منطقه را افزایش خواهد داد. از این رو نمایندگانی از هر ۳ کشور به همراه نماینده‌ای از طرف «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه درباره آتش‌بس در این کشور در قزاقستان تشکیل جلسه خواهند داد و این در حالی است که روسیه، آمریکا را به اقدامات خصمانه و تجهیز معارضان متهم کرده است.

فارس/همه اینها در حالی است که جنگ داخلی در سوریه و تلاش‌ها برای تحقق آتش‌بس به رهبری سازمان ملل و دیگر کشورهای منطقه که علاوه بر این ۳ کشور، آمریکا و کشورهای اروپایی در آن حضور داشتند، تاکنون دستاوردی نداشته است و پیروزی ارتش اسد در شهر حلب زمینه را برای تلاش‌های ایران، روسیه و ترکیه در زمینه میانجیگری برای تحقق صلح فراهم کرده است.

همچنین لاوروف به حضور  نماینده اسد و معارضان در کنفرانس آستانه اشاره کرده است. خبرگزاری ریانووستی به نقل از دایره دیپلمات‌های روس اعلام کرد که نمایندگان روسیه و نظامیان ترکیه با نمایندگانی از معارضان در آنکارا درباره آتش‌بس رایزنی خواهند کرد اما کمیته عالی مذاکره کنندگان معارضان سوری اعلام کرده است که با اسد ارتباطی ندارد. البته هنوز مشخص نیست که چه نمایندگانی از معارضان در این نشست شرکت خواهند داشت.

روسیه، آمریکا را به دلیل انتقال سلاح برای معارضان به اقدامات خصمانه متهم کرده است که می‌تواند تهدیدی برای هواپیماها و نظامیان روسی محسوب شود. وزارت خارجه مسکو هم دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا را متهم کرده است که در روزهای پایانی فعالیت خود می‌کوشد تا پیش از روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، جهان را دچار بحران کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=207950

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر