2

وحدت نیروهای انقلابی راهکار مشکلات امروز جامعه است

  • کد خبر : 208012
  • ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸

قائم‌مقام دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان این‌که «وحدت و همدلی بین دلسوزان واقعی نیاز امروز جامعه است»، گفت: وحدت و همگرایی نیروهای مومن و انقلابی راهکار واقعی مشکلات امروز جامعه است.

علی عرب

به گزارش ایسنا، علی عرب به عنوان سخنران پیش از خطبه نماز جمعه این هفته تهران، اظهار کرد: امروز وحدت و همدلی بین دلسوزان واقعی به خصوص دلسوزان واقعی محرومان و مستضعفان بیش از هر روز دیگری نیاز جامعه است چون وحدت و همگرایی و جبهه‌ای عمل کردن نیروهای مومن و انقلابی راهکار واقعی مشکلات امروز جامعه است.

وی گفت: در چهار دهه گذشته انقلاب ثابت شد رسیدن به پیشرفت، اقتدار، و کسب دستاوردهای علمی در کنار توجه به محرومان و مستضعفان از سوی کسانی رخ داده که مردم را به معنای واقعی کلمه در جایگاه ولی نعمت دیده‌اند و خارج از نگاه‌های بالا و پایین و خودبزرگ‌بینی‌های مغرورانه بیش از آن‌که خود را صاحب انقلاب،‌ حقوقدان و ذخیره نظام بدانند خدمتگزار و خادم واقعی مردم دانسته‌اند.

وی اظهار کرد: در ماه‌های اخیر عده‌ای در حالی سخن از پایان خط قرمز فتنه می‌کنند و جرایم فتنه‌گران را پایان یافته و فراموش شده می‌دانند که در اصل هیچ‌گاه فتنه خط قرمز آنها نبوده بطوری که آن‌ها به همراه دوستان‌شان فردی که در فتنه نقشی عیان داشته را به عنوان وزیر انتخاب کرده و به او رأی اعتماد دادند.

این عضو اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، با تأکید بر این‌که «جوانان انقلابی در عرصه‌های مختلف در مقابل این افراد فریاد انقلاب را سر می‌دهند»، افزود: پس عجیب نیست که همان وزیر حاضر در فتنه این دانشجویان انقلابی را پس از سخنرانی در برابر رئیس جمهور از بغض و ناراحتی در کنار منافقان و گروهک فرقان قرار دهد. البته برای ما اشکالی ندارد چون جوانان این کشور برای ادامه راه امام (ره) و انقلاب هزینه‌های بسیاری دادند که کنایه‌های شما و دوستانتان دیگر چیزی نیست.

وی با تأکید بر این‌که «قطار انقلاب به برکت رهبری با پشتوانه مردم و جوانان انقلابی با تمام توان در حال حرکت به سمت آینده روشن است»، افزود: هیچ‌کس نمی‌تواند جلوی این قطار را بگیرد.

وی با بیان این‌که «جای منتقدان و سوال‌کنندگان و افرادی که باید پاسخگوی مردم باشند، عوض شده است»، ابراز عقیده کرد: انگار مسئولینی که در پیشگاه مردم باید نسبت به کاستی‌ها، ضعف‌ها و عملکرد خود پاسخگو باشند، طلبکار شده‌اند. چگونه است که همه چیز تقصیر تحریم‌ها و یا دولت قبل و یا حتی یک کارمند ساده است؟ البته در بعضی مواقع می‌گویند اوضاع قبلاً آنچان بد بوده که دیگر نمی‌شود کاری کرد.

عرب گفت: با این روند دور از ذهن نیست که تا چند وقت دیگر بگویند همه چیز تقصیر مردم است و ما مسئولین هیچ‌کاره‌ایم. اما آیا تقصیر جوانان است که بیکارند و از سن ازدواج عبور کرده‌اند؟ آیا مگر مسئولان شرایط کار و ازدواج را برای آن‌ها فراهم کرده‌اند که توقع بهبود وضعیت جوانان را دارند؟‌ آیا تقصیر قانون است که حقوق عده‌ای از افراد نجومی شده است؟

وی افزود: ۸ هزار میلیارد تومان را به چند نفر وام می‌دهند. این‌که این وام‌ها بر چه اساسی داده شده است را کار نداریم اما انگار این افراد حتی قصد پس دادن این وام‌ها را نداشته و بعد از ورود قوه قضائیه تازه متوجه می‌شوند وام‌ها بلاعوض نبوده و باید پس بدهند. از طرف دیگر گرفتاری کشور در رکود سه‌ساله و به دنبال آن گرفتاری کارگران تقصیر چه کسانی است. مسئولانی که چنین چیزهایی را بیان می‌کنند اگر توانایی مدیریت و حل بحران‌ها را ندارند حداقل به خانه‌های‌شان رفته و از حقوق اوقات فراغتشان استفاده کنند و عرصه را به جوانان مردم واگذار کنند تا اگر دیگران مقصر این وضعیت هستند کارها به دست کسانی باشد که خودشان تقصیرکارند.

وی با انتقاد از نحوه برخورد با مسائل و مشکلات اجتماعی همچون حاشیه‌نشینی، اعتیاد، کارتن‌خواب‌ها و پدیده جدید گورخواب‌ها، گفت: در برخورد با این مشکلات به جای حاضر شدن در پشت تریبون‌ها و ابراز تأسف صرف بهتر است کمی هم در عمل نشان دهند که چقدر می‌توانند برای مردم و جامعه مفید باشند. همچنین عده‌ای که با افتخار سخن از عقیم کردن از زنان معتاد و کارتن خواب می‌گویند چطور به خود اجازه می‌دهند درباره انسان دیگری اینطور تصمیم بگیرند؟

این عضو اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان،در ادامه تأکید کرد: اگر قرار به عقیم‌سازی است ابتدا باید حقوق‌های نجویم، اختلاس‌گری و فسادهای میلیاردی عده‌ای عقیم شود چون وقتی توزیع واقعی ثروت و عدالت در عرصه‌های مختلف در جامعه تحقق پیدا کند دیگر شاهد چنین مسائلی نخواهیم بود و به تئوری‌های عقیم‌سازی شما نیز نیازی نیست.

وی با تأکید بر این‌که «جامعه‌ای که در آن امید وجود نداشته باشد محکوم به شکست است»، افزود: البته حاکمان جامعه در مسیر حفظ این امید برای جامعه و مردم و حرکت به سمت آینده روشن و پیشرفت از اهمیت بسیاری برخوردار بوده که توجه همیشگی مقام معظم رهبری به این موضوع در همین راستا است.

وی ادامه داد: در این شرایط عده‌ای که همواره دم از امید می‌زنند اما در سخنان‌شان چیزی تزریق یأس و ناامیدی به جامعه دیده نمی‌شود. البته این عده منافع خود را در این رویکرد می‌بینند چون می‌خواهند به مردم بگویند چاره‌ای جز عمل کردن به این نسخه‌های آن‌ها وجود ندارد که این خیال خامی بیش نیست.

این عضو اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، تأکید کرد: اگر قرار بود بر اساس نسخه‌های شما عمل شود آیا واقعاً جمهوری اسلامی ایران می‌توانست امنیت خود را کیلومترها آن‌ طرف‌تر تأمین کرده و اینچنین توانمند در منطقه ظاهر شود. باز هم در برابر این نگاه‌های ناامیدانه جوانان انقلابی کیلومترها آن‌طرف‌تر با بی‌توجهی به نسخه‌های شما امنیت را برای ایران اسلامی به ارمغان آورده و آینده منطقه و جهان را شکل می‌دهند.

وی افزود: در موضوعات دیگری همچون اقتصاد و فرهنگ و مسائل هسته‌ای اگر قرار به عمل بر اساس نسخه‌های شما بود دیگر ما هسته‌ای نمی‌شدیم. مگر هسته‌ای شدن غیر از حاصل خون دل خوردن و عرق جبین جوانان و دانشمندان این کشور است. وجود این نگاه‌ها و سخنان متناقض که سراسر دوگانگی در آن موج می‌ز ند از نگاه مردم دور نمی‌ماند. کمتر زمانی نمانده که مردم به شما لقب تناقض‌سالاران را دهند و شما در یاد مردم به عنوان افراد دورو شناخته خواهید شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=208012

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر